روش دریافت شماره شبا حساب های بانک ملی ایران برای مشتریان - افق اقتصادی

روش دریافت شماره شبا حساب های بانک ملی ایران برای مشتریان - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 184403 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۵۵ |
81 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

شماره «شبا» در انتقال وجه بین‌بانکی پایا و ساتنا نیازی ضروری و در انتقال وجه با مبالغ بالا مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان بانک ملی ایران می توانند از طریق سایت رسمی این بانک، شماره شبای خود را به راحتی و به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

روش دریافت شماره شبا حساب های بانک ملی ایران برای مشتریان

روش دریافت شماره شبا حساب های بانک ملی ایران برای مشتریان

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، شبا یا شماره حساب بانکی ایران به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد ISO ۱۳۶۱۶ تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصراً از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود.

«شبا» یک کد ۲۶ کاراکتری و مستقل از نظام شماره گذاری داخلی هریک از بانک هاست، اما در محاسبه «شبا» از شماره حساب مربوط به نظام شماره گذاری داخلی بانک‌ها استفاده می‌شود و هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب شبا است.

مشتریان بانکی علاوه بر انتقال وجه بین‌بانکی پایا و ساتنا، هنگام گرفتن ابزار‌های «دریافت پول» مانند دستگاه کارت‌خوان (POS) و یا درگاه اینترنتی نیز شماره شبا خود را نیاز دارند.

برای تبدیل شماره حساب بانکی ملی به شبا، تبدیل شماره حساب شبا به شماره حساب بانک ملی و دریافت شناسه شبا حساب‌های خزانه، دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها نزد بانک مرکزی می‌توانید روی لینک https://bmi.ir/fa/shaba/ کلیک کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید