حجم تجارت ایران در ربع اول سال به ۳۶ میلیارد دلار رسید - افق اقتصادی

حجم تجارت ایران در ربع اول سال به 36 میلیارد دلار رسید - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 277002 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۴:۳۳ |
37 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده میزان صادرات غیرنفتی در این مدت ۸ درصد افزایش و واردات در همین مدت ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. رئیس کل گمرک ایران در نشست تخصصی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی تهران علاوه بر اعلام داده‌های تجارت ایران مشکلات حوزه تجارت خارجی و امور گمرکی […]

حجم تجارت ایران در ربع اول سال به ۳۶ میلیارد دلار رسید

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده میزان صادرات غیرنفتی در این مدت ۸ درصد افزایش و واردات در همین مدت ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس کل گمرک ایران در نشست تخصصی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی تهران علاوه بر اعلام داده‌های تجارت ایران مشکلات حوزه تجارت خارجی و امور گمرکی بررسی شد. به گفته محمد رضوانی فر، برای تعیین ماهیت کالا با هدف اعمال مقررات از جمله تعیین تعرفه و موارد دیگر ۱۴۰ آزمایشگاه همکار گمرک به سامانه جامع گمرکی (EPL)  اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین تعرفه و ارزش گذاری و برای اعمال مقررات، گمرک نیازمند تعیین ماهیت کالا است، افزود: گمرک طی فراخوانی از آزمایشگاه‌های واجد شرایط دعوت کرد تا به عنوان آرمایشگاه همکار گمرک فعالیت کنند. 

وی از زمان اعلام فراخوان ۱۴۰ آزمایشگاه در سامانه گمرک به عنوان آزمایشگاه‌های همکار معرفی شده‌اند. به طوریکه در استان تهران پیش از این دو تا ۳ آزمایشگاه فعالیت می کردند اما با اجرای سیاست های جدید در گمرک الان ۲۳ آزمایشگاه به تعیین ماهیت کالا می پردازند.

رضوانی‌فر ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار، زمان تعیین ماهیت کالاها با سرعت و تسهیل بیشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید شیوه نامه ورود  موقت به روز رسانی شده است تا کارها با سهولت و شفافیت بیشتری انجام شود، افزود،: برای تسهیل و تسریع در کار هم اکنون انجام امور مربوط به رویه ورود موقت به گمرکات استان ها واگذار شده است.

وی تشریح کرد: انجام رویه ورود موقت هم در گمرک مجوز دهنده، هم گمرک مرزی و هم در نزدیکترین گمرک به محل تولید انجام می شود.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید