سرعت ساخت‌وساز خانه در بریتانیا در اوج ۱۴ ماه اخیر - افق اقتصادی

سرعت ساخت‌وساز خانه در بریتانیا در اوج 14 ماه اخیر - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 242961 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۶ |
6 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، صنعت ساخت‌وساز بریتانیا در ماه آوریل با بیشترین سرعت خود در ۱۴ ماه اخیر گسترش پیدا کرد. به نوشته بلومبرگ،‌ این اتفاق باعث شده خوش‌بینی نسبت به بازیابی اقتصاد انگلستان از رکود، قوت بگیرد. اس‌اندپی گلوبال در روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت)‌ اعلام کرد شاخص مدیران خرید در بخش ساخت‌وساز در آوریل به […]

سرعت ساخت‌وساز خانه در بریتانیا در اوج ۱۴ ماه اخیر

به گزارش اکوایران، صنعت ساخت‌وساز بریتانیا در ماه آوریل با بیشترین سرعت خود در ۱۴ ماه اخیر گسترش پیدا کرد.

به نوشته بلومبرگ،‌ این اتفاق باعث شده خوش‌بینی نسبت به بازیابی اقتصاد انگلستان از رکود، قوت بگیرد. اس‌اندپی گلوبال در روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت)‌ اعلام کرد شاخص مدیران خرید در بخش ساخت‌وساز در آوریل به سطح ۵۳ رسید که بالاتر از آمار ۵۰/۲ در مارس بوده است. در حالت کلی، امتیاز بالای ۵۰ نشان‌دهنده رشد است.

این موضوع می‌تواند تأیید کند که اقتصاد بریتانیا پس از رویارویی با رکود در ماه‌های آخر ۲۰۲۳، به رشد خود در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ ادامه داده است. انتظار می‌رود داده‌های رسمی که در روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) منتشر خواهد شد، نشان دهد که تولید ناخالص داخلی بریتانیا در آغاز سال جاری میلادی به رشد بازگشته است. پیش‌بینی‌ اقتصاددانان نیز از رشد ۰/۴ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه نخست‌ حکایت دارد.‌

شاخص مدیران خرید بخش ساخت‌وساز در بریتانیا

به دنبال افزایش نرخ بهره در انگلستان، بخش ساخت‌وساز این کشور بیش از سایر حوزه‌ها تحت تأثیر قرار گرفت به‌طوریکه میزان ساخت خانه به‌شدت کاهش پیدا کرد و موجی از ورشکستگی‌ها را به همراه داشت.

در حالیکه بخش ساخت خانه هنوز هم در محدوده انقباضی به سر می‌برد و با مشکل روبه‌روست، چالش این بخش به وسیله عملکرد مطلوب در بخش مهندسی عمران و ساختمان‌های تجاری تا حد زیادی جبران شده است.

پیتر آرنولد – اقتصاددان ارشد «ارنست اند یانگ» بریتانیا – گفته: «بازیابی اقتصادی در حال تثبیت و گسترش است. با افزایش شواهدی مبنی بر اینکه هم فعالیت و هم قیمت‌ها از افت خود عبور کرده‌اند، فرآیند کلی ساخت خانه باید به‌زودی شروع به رشد کند.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید