افزایش «حق مسکن» کارگران به کجا رسید؟ - افق اقتصادی

افزایش «حق مسکن» کارگران به کجا رسید؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 242403 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۶ |
12 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل دستمزد سرانجام در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۲ توسط شورای عالی کار به تصویب رسید.  در حالی که تصمیم شورای عالی کار بدون موافقت گروه کارگری و امضای آنها بود با این حال حداقل دستمزد کارگران بدون احتساب مزایا از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۷ میلیون […]

افزایش «حق مسکن» کارگران به کجا رسید؟

به گزارش اکوایران، افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل دستمزد سرانجام در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۲ توسط شورای عالی کار به تصویب رسید. 

در حالی که تصمیم شورای عالی کار بدون موافقت گروه کارگری و امضای آنها بود با این حال حداقل دستمزد کارگران بدون احتساب مزایا از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۶ تومان افزایش یافت.

شورای‌ عالی کار درباره کمک‌هزینه مسکن مصوبه‌ای نداشت و مبلغ حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان بدون تغییر باقی ماند. 

پس از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۳ دریافتی کارگران با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به بیش‌از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت.

قرار شد حداقل دستمزد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر سطوح دستمزد، به امضا جامعه کارگری نیز برسد. اتفاقی که تا به الان رخ نداده است.

در آخرین خبر نیز، احمد غریوی یوسف آباد، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار امروز در گفت‌وگو با ایلنا از موضوع افزایش و ترمیم مزد ۱۴۰۳ اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته، حق مسکن هنوز همان رقمی است که در مصوبه مزدی اسفندماه سال گذشته به تصویب رسیده است. فعلا پیشنهاد جدیدی در رابطه با اصلاح این ردیف مطرح نشده و اگر این موضوع نیز در شورای عالی کار و بعد [در] هیات وزیران مطرح شود، اصلاح نرخی رخ خواهد داد.

قبل از تعیین نرخ دستمزد آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرده بود که تصویب کارگروه مسکن کارگری هم مثل مزد منطقه‌ای برای انحراف افکار است؛ زیرا ۶ ماه قبل آن را تصویب کردیم و وزیر کار قول داد همه امکانات وزارتخانه برای مسکن کارگر در اختیار قرار گیرد اما کاری از پیش نرفت و دوباره می‌خواهند مصوبه قبلی را تصویب کنند‌.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید