سریع‌ترین رشد اقتصاد تایوان از سال ۲۰۲۱ به لطف هوش مصنوعی - افق اقتصادی

سریع‌ترین رشد اقتصاد تایوان از سال 2021 به لطف هوش مصنوعی - افق اقتصادی
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 240216 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۵ |
17 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران،‌ به لطف تقاضای جهانی برای فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی که منجر به افزایش قابل توجه صادرات تایوان شده است، اقتصاد این کشور با سریع‌ترین سرعت در حدود سه سال اخیر گسترش یافته است. به نوشته بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی تایوان در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۶/۵۱ درصدی نسبت […]

سریع‌ترین رشد اقتصاد تایوان از سال ۲۰۲۱ به لطف هوش مصنوعی

به گزارش اکوایران،‌ به لطف تقاضای جهانی برای فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی که منجر به افزایش قابل توجه صادرات تایوان شده است، اقتصاد این کشور با سریع‌ترین سرعت در حدود سه سال اخیر گسترش یافته است.

به نوشته بلومبرگ، تولید ناخالص داخلی تایوان در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۶/۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ همراه شده و به ۵/۴۶ تریلیون دلار جدید تایوان رسیده است که سریع‌ترین سرعت رشد اقتصاد این کشور از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. این میزان از رشد بالاتر از نتیجه نظرسنجی بلومبرگ بوده که در آن اقتصاددانان رشد ۶ درصدی اقتصاد تایوان را پیش‌بینی کرده بودند.

یکی از اقتصاددانان به بلومبرگ اعلام کرده:‌ «تولید ناخالص داخلی قوی تایوان بازتاب‌دهنده چرخه تکنولوژی در جهان و صادرات از منطقه چین بزرگ است. این آمار مطابق با ارقام مربوط به شاخص مدیران خرید تولید سرزمین اصلی چین در روز سه‌شنبه بوده است.»

اقتصاد تایوان یکی از اصلی‌ترین ذی‌نفعان از رشد قابل توجه تقاضا برای سخت‌افزار زیربنایی فناوری‌های هوش مصنوعی بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ریزتراشه‌ها و سرورها اشاره کرد. رشد بهتر از حد انتظار تایوان باعث شده اداره آمار این کشور پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی برای سال ۲۰۲۴ را به ۳/۵۷ درصد افزایش دهد که بالاتر از تخمین پیشین ۳/۴۳ درصدی در ماه فوریه است.

صادرات تایوان در ماه مارس با افزایش ۱۸/۹ درصدی روبه‌رو شد که سریع‌ترین سرعت افزایش صادرات این کشور در دو سال اخیر است و در این میان،‌ صادرات کامپیوتر و سخت‌افزارهای مرتبط با هوش مصنوعی با جهش بیش از ۴۰۰ درصدی همراه شده است.

علاوه بر صادرات، هزینه‌های مصرف‌کننده به‌ویژه بازیابی بخش گردشگری،‌ رشد هزینه‌های مربوط به مواد غذایی و افزایش کارمزد برای معاملات در بازار سهام، یک عامل اصلی در جهش رشد اقتصاد تایوان بوده است. از سوی دیگر، اقتصاددانان و آماردانان اعلام کرده‌اند این رشد احتمالا در ماه‌های آتی ادامه نخواهد داشت.

در چند هفته گذشته، غول‌های ساخت ریزتراشه‌ نظیر «شرکت صنایع نیمه‌رسانای تایوان» و «شرکت اینتل» هر دو پیش‌بینی‌های محتاطانه و ملایمی را برای فروش ریزتراشه‌ها و بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند ارائه کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید