ابطال مجوز‌های کاغذی از نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ - افق اقتصادی

ابطال مجوز‌های کاغذی از نیمه اردیبهشت 1403 - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 226795 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶ |
67 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ قانون تسهیل صدور مجوزها از اردیبهشت ۱۴۰۱ لازم الاجرا شد. هدف از این قانون، تسهیل و تسریع در صدور مجوز کسب و کارها و ایجاد شفافیت و انضباط در فضای کسب و کار کشور است. بر اساس این قانون، همه مجوزها باید به صورت الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر […]

ابطال مجوز‌های کاغذی از نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش اکوایران؛ قانون تسهیل صدور مجوزها از اردیبهشت ۱۴۰۱ لازم الاجرا شد. هدف از این قانون، تسهیل و تسریع در صدور مجوز کسب و کارها و ایجاد شفافیت و انضباط در فضای کسب و کار کشور است. بر اساس این قانون، همه مجوزها باید به صورت الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شوند.

براساس این قانون داشتن شناسه یکتا یا الکترونیک برای همه صاحبان کسب و کار‌ها الزامی است و طبق قانون اگر کسبه (شناسه یکتا) نداشته باشند از ابتدای سال ۱۴۰۳ مجوز قدیمی آن‌ها معتبر نخواهد بود. قید الزام ابتدای سال جاری درحالی در این قانون قید شده است که امروز هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد که صاحبات کسب و کار تا نیمه اردیبهشت ماه (یک ماه و نیم) آینده برای دریافت مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) فرصت دارند.

براساس تبصره (۷) ماده (۱) قانون تسهیل صدور مجوزها به این نکته اشاره شده که همه مجوزهای قدیمی و صادره قبل از اجرای این قانون باید حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ شناسه یکتا را دریافت کنند و کسب‌وکارهایی که حداکثر دو سال پس از اجرای این قانون، شناسه یکتا نداشته باشند از نظر قانونی، فاقد مجوز هستند.

 به عبارت دیگر با هوشمند شدن خدمات دولت، کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار ثبت نباشد، برای دریافت خدمات در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند.

در این راستا دارندگان مجوزهای کاغذی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها با ورود سه کد (سریال کارت ملی، شناسه پروانه و کد پستی محل خدمت) به سرعت، رایگان و غیرحضوری شناسه یکتا دریافت کنند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید