این پیامک سهام عدالت را باز نکنید | کلاهبرداران حتی آدرس خانه‌تان را می‌دانند! - افق اقتصادی

این پیامک سهام عدالت را باز نکنید | کلاهبرداران حتی آدرس خانه‌تان را می‌دانند! - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 217195 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ |
26 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درخصوص فرصت‌طلبی جدید کلاهبرداران فضای مجازی با توجه به اعلام واریز مرحله جدید سود سهام عدالت هشدار داد.

این پیامک سهام عدالت را باز نکنید | کلاهبرداران حتی آدرس خانه‌تان را می‌دانند!

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به اعلام واریز مرحله جدید سود سهام عدالت در کشور نسبت به فرصت‌طلبی جدید شیادان مجازی در این خصوص و کلاهبرداری از متقاضیان هشدار داد و گفت: ظرف هفته گذشته پرونده‌های ورودی به پلیس فتا پایتخت در خصوص برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی با شگرد پیامک‌های جعلی چندین برابر شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اعلام واریز سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال توسط مراجع مربوطه، متقاضیان باید توجه داشته باشند در دام افراد سودجو و فرصت‌طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، گرفتار نشوند.

کلاهبرداری با اسم رمز کالابرگ | سوءاستفاده از نام یک خبرگزاری‌ رسمی کشور
هشدار پلیس درباره نشت اطلاعات شخصی مردم در فضای مجازی | هکرها اطلاعات دقیق دارند ؛ از نام و کد ملی تا آدرس محل سکونت

سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «سبد کالای عیدانه»، «واریز سود سهام عدالت» و … از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک با محتوای مرتبط با سهام عدالت اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت می‌کنند یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به نشت‌های اطلاعاتی صورت گرفته ظرف ماه‌های اخیر در حوزه استارتاپی و… اظهار کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و تماس‌ها و پیام‌های ناشناس اعتماد نکنید، حتی اگر مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات شخصی شما را در اختیار داشتند، چراکه هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی با شما تماس نمی‌گیرد و برای شما پیامک ارسال نمی‌کند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است، خاطرنشان کرد: در این روش کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت یک پیامک که در نهایت به یک لینک پرداخت آنلاین منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کنند و از آنجا که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند، روی لینک کلیک کرده و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند و حریم خصوصی آنان نقض می‌شود.
سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به الزام افزایش سطح سواد رسانه‌ای و توجه به هشدارهای پلیس به شهروندان توصیه کرد: فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر و سر شماره‌های شخصی را نخورید و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید، همچنین موارد مشابه و مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید