صادرات ترکیه به ایران بارشد ۲۳ درصدی به ۵۸۰ میلیون دلار رسید - افق اقتصادی

صادرات ترکیه به ایران بارشد 23 درصدی به 580 میلیون دلار رسید - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 226547 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۴ |
62 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اداره آمار ترکیه از رشد ۲۳ درصدی صادرات این کشور به ایران در دوماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد و کل تجارت دو کشور در این دوره را ۹۳۰ میلیون دلار اعلام کرد.

صادرات ترکیه به ایران بارشد ۲۳ درصدی به ۵۸۰ میلیون دلار رسید

– اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران طی دوماهه نخست سال جاری میلادی با رشد بیش از یک‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۳۰ میلیون دلار رسیده است.مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۹۱۹ میلیون دلار اعلام شده بود.بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۵۸۰ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۴۶۹ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.اما واردات ترکیه از ایران در دوماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۲۲ درصدی مواجه شده و به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۴۵۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.این در حالی است که کل واردات ترکیه در دوماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۵۴ میلیارد دلار رسیده است. صادرات ترکیه در همین دوره ۸ درصد رشد داشته و به ۴۱ میلیارد دلار بالغ شده است.انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید