درباره انواع توری فلزی، قیمت و کاربرد هر کدام بیشتر بدانید!

درباره انواع توری فلزی، قیمت و کاربرد هر کدام بیشتر بدانید!
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 185361 |
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ |
199 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

یکی از اصلی‌ ترین ویژگی توری‌های فلزی، ماندگاری بالا و کاربردهای گوناگون آن است. همین موضوع باعث شده، توری فلزی راهکاری ساده و مقرون به صرفه برای افزایش امنیت شما باشد. پس بهتر است با انواع توری فلزی، قیمت هر کدام و کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید. در این مقاله ، انواع توری های […]

درباره انواع توری فلزی، قیمت و کاربرد هر کدام بیشتر بدانید!

یکی از اصلی‌ ترین ویژگی توری‌های فلزی، ماندگاری بالا و کاربردهای گوناگون آن است. همین موضوع باعث شده، توری فلزی راهکاری ساده و مقرون به صرفه برای افزایش امنیت شما باشد. پس بهتر است با انواع توری فلزی، قیمت هر کدام و کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید. در این مقاله ، انواع توری های فلزی با یکدیگر مقایسه شده و کار شما را یک بار همیشه راحت تر می کند.

توری فلزی راهکاری مقرون به صرفه برای افزایش ایمنی محیط زندگی یا کار شما است. در واقع اولین روشی است که هر فرد می تواند برای حصارکشی در نظر بگیرد. معمولا خریداران درباره انواع توری، قیمت و کاربرد آن ها اطلاعات چندانی نداشته و نمی توانند با دیدگاه کاملی به سمت خرید این نوع محصولات بروند. اگر قصد خرید توری فلزی دارید، این مقاله بهترین راهنمای شما خواهد بود.

توری فلزی چیست؟

پیش از آنکه به موضوع انواع توری فلزی بپردازیم، ابتدا برای افرادی که بطور کامل با توری فلزی آشنا نیستند، توضیحاتی خواهیم داد. توری فلزی، یک محصول پرکاربرد صنعتی است که از سیم مفتول ساخته شده و انواع مختلف دارد. سیم های مفتول به کار رفته در ساخت این توری‌ ها به دو صورت ساده و آجدار بوده و به دور صورت ورقه ای و رولی روانه بازار می شود. یکی از تفاوت های اصلی در قیمت و انواع مختلف توری های فلزی، اندازه چشمه ها و ضخامت سیم های مفتول است. با خرید توری فلزی از بزرگترین تولید کننده فنس می توانید از مقاومت آن در برابر سایش نیز مطمئن باشید. در سال های اخیر، استفاده از توری های پیش ساخته به جهت سرعت بخشیدن به عملیات های ساختمان سازی و بالا رفتن سرعت در ساخت و ساز گسترش یافته است.

انواع توری فلزی

توری فلزی انواع مختلفی دارند که براساس مواردی از جمله چگونگی تولید توری، ابعاد چشمه آن و سایز سیم مفتول مورد استفاده، تقسیم بندی می‌ شوند. این انواع شامل موارد زیر است که در ادامه به شرح و کاربرد هریک پرداخته می‌ شود:

فنس باغی (توری حصاری)

در حال حاضر انواع توری های حصاری به سه دسته کلی فولادی، گالوانیزه و گالوانیزه با روکش پی وی سی تقسیم می شوند. فنس باغی فولادی از جنس فولاد سیاه ساخته شده و استحکام خوبی دارد ولی در برابر رطوبت مقاوم نیست و زنگ می‌زند. بنابراین استفاده از آن در مناطق مرطوب توصیه نمی‌شود. در توری‌های گالوانیزه، فولاد با لایه‌ای از فلز روی پوشانده می‌شود. این کار دو مزیت را برای توری به همراه دارد. هم ظاهر زیباتر می‌شود و هم در برابر رطوبت و زنگ‌ زدگی مقاوم است. سومین نوع توری حصاری، توری حصاری گالوانیزه با روکش پی‌وی‌سی است. این نوع توری هم ظاهر زیباتری نسبت به انواع قبلی دارد و هم از استحکام بیشتری نسبت به آنها برخوردار است. این توری‌ها علاوه بر گالوانیزه بودن از مزایای داشتن روکش پی‌وی‌سی هم برخوردارند.

کاربرد فنس باغی

همانگونه که از نام این توری پیداست، این توری یکی از محصولات مفتولی پرکاربرد برای حصارکشی زمین های کشاورزی و باغ ها می باشد. توری حصاری گالوانیزه به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت و زنگ زدگی، از محصولات پرفروش برای زمین های کشاورزی می باشد.

کاربرد فنس باغی

قیمت توری حصاری

قیمت توری حصاری یا فنس باغی با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات آن مانند جنس و ضخامت مفتول، اندازه چشمه‌ها، ارتفاع و عرض رول‎های بافته شده، متفاوت می باشد. معمولا در توری های حصاری نوع فولادی آن از دیگر توری ها ارزان تر بوده و بعد از آن توری گالوانیزه به مراتب قیمت بیشتری از توری فولادی دارد. در انتها نیز توری گالوانیزه با روکش پی وی سی گران ترین نوع توی حصاری می باشد.

توری پرسی

توری پرسی نوعی توری است که از سیم مفتول فولادی ساخته شده است. مشخصه اصلی توری پرسی که آن را از انواع دیگر توری های حصاری جدا می کند، چشمه های چهار ضلعی آن هستند. چشمه های توری پرسی به طور معمول مربعی بوده اما در مواردی میتوانند به صورت مستطیلی نیز باشند.

توری پرسی

کاربرد توری پرسی

این توری انعطاف بالایی داشته و در برابر ضربه و خوردگی مقاوم می باشد و به همین دلیل توری پرسی کاربردهای بسیار زیاد و متنوعی دارد. یکی از کاربردهای متداول این نوع توری استفاده از آن به عنوان حفاظ در و پنجره است. در باغ وحش ها نیز برای ساخت قفس حیوانات از این توری استفاده می شود.

جنس توری پرسی

جنس این نوع توری می تواند از آهن، فولاد، فولاد گالوانیزه و یا فلزهای دیگر باشد. همچنین توری های پرسی از جنس آلومینیوم و دیگر فلزات و با روکش پی وی سی هم موجودند. توری پرسی گالوانیزه خود به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود و همچنین یکی از انواع توری پرسی، توری استیل می باشد که قیمتی بیشتر از گالوانیزه دارد.

به توری پرسی آچار فرانسه توری ها یا توری همه کاره هم گفته می شود، زیرا به جای اغلب توری ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همان گونه که جنس توری می تواند متفاوت باشد، اندازه ی چشمه های این توری نیز انواع مختلفی دارد. شکل چشمه‌ها هم در انواع متخلف این توری می‌توانند متفاوت باشند.

بعضی چشمه های مربعی و بعضی چشمه های مستطیل شکل و یا حتی لوزی شکل دارند. همچنین چشمه ها ممکن است کوچک یا بزرگ باشند. توری پرسی با توجه به نوع بافت آن به سه دسته موج دار معمولی، موج دار حصیری و موج دار هلندی تقسیم می شود.

قیمت توری پرسی

اول از همه قیمت توری پرسی به جنس مفتول آن بستگی دارد. این که سیم مفتول به کار رفته در آن، آلومینیومی باشد یا آهنی یا فلزی، همچنین این که بافت آن دارای چه طرحی باشد، مثلا موجدار باشد یا حصیری یا هلندی فرق می کند. عرض یا ارتفاع آن هم در قیمتش تاثیر گذار است.

توری گابیون

لغت گابیون به معنی توری سنگی یا سبد پر از سنگ یا هر گونه ظرفی که در آن سنگ بریزند می باشد. این لغت که منشا ایتالیایی دارد در صنعت ساختمان به ظرفی که برای حمل سنگها به کار می رود گفته می شود. در واقع ظرفی که با توری بافته شود و قابلیت حمل سنگ را داشته باشد توری گابیون می نامند که در فارسی به آن توری سنگی نیز می گویند. توری گابیون از چشمه های شش ضلعی ریز تشکیل شده. این توری انعطاف زیادی داشته و از مقاومت بالایی برخوردار است. از نظر ظاهری نیز این توری به توری مرغی و توری فرنگی شبیه است با این تفاوت که قطر مفتول توری گابیون از توری مرغی و فرنگی بیشتر است.

کاربردهای توری گابیون

جاده سازی: به طور کلی مهمترین کاربرد توری گابیون مهار سنگ هاست. در جاده هایی که دیواره سنگی دارند برای جلوگیری از ریزش سنگها به دورن جاده می توان از این نوع توری استفاده نمود. همچنین برای محافظت از زمین های کشاورزی در برابر سیل و آب گرفتگی، این توری ها مناسب هستند. از توری های گابیون برای مهار سنگ ها و مقاوم سازی دیوار ها در برابر فرسایش نیز استفاده های زیادی می شود.

  • زیباسازی دیوارها: از توری گابیون برای زیباسازی هر چه بیشتر محیط باغ و حیاط منزل مسکونی خود می توانید استفاده کنید. به این صورت که ابتدا با استفاده از سنگ دیوار درست کرده و برای مقاوم سازی دیوارها اطراف آن را با توری گابیون بپوشانید. با این کار هم دیوارهای زیبا و مستحکم دارید و هم با قیمت مناسب برای باغ، ویلا، خانه یا مزرعه خود دیوار ایجاد کرده اید.
  • ساخت پله: یکی دیگر از استفاده های متداول توری گابیون ساخت پله های زیبا با استفاده از این توری است. در این روش با استفاده از تعداد زیادی سنگ کوچک، پله می سازند و با استفاده از توری گابیون پله های ساخته شده را محکم می کنند.
  • زیباسازی فضاهای شهری: به طور کلی این توری استفاده ی گسترده و وسیعی در زیباسازی شهر ها و خانه ها دارد. یکی از استفاده های گسترده این توری در ساخت مجسمه های سنگی ست. با کمی دقت در مجسمه هایی که از تعداد زیادی سنگ کوچک ساخته شده اند خواهید دید که توری سنگی به نگه داشتن سنگ ها به ساختار کلی مجسمه کمک کرده و همچنین باعث زیبا تر شدن آن شده است.

وزن و قیمت توری گابیون

وزن و قیمت توری گابیون با توجه به جنس و قطر مفتول توری مشخص می شود. به عنوان مثال توری های فلزی از انواع دیگر سنگین تر بوده و به همین دلیل قیمت بیشتری دارند و از طرفی توری های گالوانیزه گرم از سرد سنگین تر و گرانتر می باشند. توری های دارای روکش پی وی سی نیز از دیگر توری ها گران تر و سنگین تر اند.

توری جوشی یا مش جوشی

توری مش که در لغت انگلیسی آن به معنی هرگونه جسم مشبک است، دارای چشمه های مربعی می باشد. این توری با توری های مرغی و فرنگی و غیره فرق اساسی دارد. مفتول ها در این مدل توری برعکس توری های دیگر به هم بافته نمی شوند بلکه کاملا عمود بر هم در محل های تلاقی به هم جوش داده می شوند.

توری جوشی یا مش جوشی

توری مش ممکن است از میلگرد و یا مفتول های فولادی ساخته شده باشد. توری های ساخته شده از میلگرد در صنعت ساختمان و برای استحکام فوندانسیون استفاده می شوند.

مشخصات مش جوشی

در این توری مفتول ها به صورت تار و پود یا طولی و عرضی قرار گرفته و محل اتصال و تقاطع آنها با جوش نقطه ای به هم وصل می شوند. استفاده از جوش نقطه ای به گونه ای است که این مفتول ها در آن نقاط درهم فرورفته و شبکه کاملا محکم می شود. ساختار شبکه ای این توری کاملا مهندسی شده و به گونه ای است که استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد. همین باعث می شود که از این توری برای مسلح کردن بتن استفاده کنند.

مزایای توری مش

به دلیل نوع اتصال این توری زمان آماده سازی این توری تسبت به دیگر توری ها کمتر بوده و باعث صرفه جویی در مصرف مصالح و پایین آمدن هزینه ها می شود. شکل منظم آنها نیز زیبایی خاصی به آنها می دهد. همچنین این نظم شبکه ای و نیز استفاده از جوش نقطه ای باعث می شود که مقاومت و استحکام بالایی پیدا کنند.

قیمت توری مش

توری مش ممکن است میلگردی یا مفتولی، آجدار یا بی آج و گالوانیزه یا فولادی باشد. قیمت توری مش ضمن این که به جنس آن بستگی دارد، به موارد دیگر مثل ضخامت مفتول به کار رفته در آن هم وابسته است. طبیعتا هر چه قطر و ضخامت مفتول بیشتر باشد قیمت توری مش هم بیشتر است. در مورد قیمت توری مش ساده و آجدار باید بگوییم که اگر مفتول آجدار باشد نیز قیمت توری مش بیشتر بوده و گرانتر است. همچنین توری مش استیل از گالوانیزه گرانتر و توری مش گالوانیزه گرم از گالوانیزه سرد قیمتش بیشتر است. توری مش بر حسب تولیدکننده و محل جغرافیایی سازنده نیز ممکن است تفاوت قیمت داشته باشد. مثلا قیمت مش اصفهان ممکن است با مش تولیدی در شهر دیگر تفاوت داشته باشد. قیمت توری مش مفتولی با قیمت توری مش میلگردی متفاوت است. قیمت توری مش ریزبافت هم از توری مش با بافت درشت بیشتر است. قیمت توری مش جوشی یا همان توری مش فلزی به کیفیت جوش هم بستگی دارد. در موارد مشابه هرچه وزن توری مش بیشتر باشد گرانتر است. پس می توان گفت قیمت توری مش سبک از سنگین کمتر است و این نوع توری ارزان تر می باشد.

توری مرغی

توری مرغی برخلاف نامی که برای آن گذاشته شده، در صنایع مختلفی قابل استفاده است. این توری از مفتول گالوانیزه نازک و انعطاف پذیر و به صورت چشمه های شش ضلعی بافته می شود. بافت این توری شباهت زیادی به توری فرنگی و توری گابیون دارد.

این محصول در دو نوع گالوانیزه ایرانی و خارجی یا وارداتی (معمولا از چین) و همچنین سنگین و سبک در بازار موجود است. جنس مفتول گالوانیزه ای که در توری ایرانی استفاده می شود، نسبت به نوع خارجی آن، دارای مفتول با کیفیت تری است. همچنین مقاومت بالا و طول عمر بیشتری نسبت به نوع خارجی دارد. مفتول گالوانیزه ایرانی از دو نوع گالوانیزه گرم و سرد است. معمولا جنس توری مرغی بافته شده ایرانی از نوع گالوانیزه گرم است که دارای قیمت بالاتری نسبت به گالوانیزه نوع سرد است و دارای کیفیت و طول عمر بالاتری می باشد.

کاربرد توری مرغی

از توری مرغی برای ساخت قفس حیوانات خانگی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای توری مرغی می توان به استفاده آن در مجسمه سازی و سقف کاذب اشاره کرد. از طرفی در زمان ساخت و ساز، از توری مرغی به عنوان مانعی برای جلوگیری از ریختن سیمان و گچ در معابر عمومی استفاده می شود.

قیمت توری مرغی

قیمت این محصول با توجه به استفاده از مفتول گالوانیزه سرد یا گرم در مراحل ساخت آن و همچنین با توجه به نوع ایرانی و یا وارداتی بودن جنس مفتول آن متفاوت می باشد. همچنین اندازه چشمه های بافته شده و طول و عرض رول های تولیدی توری مرغی، بر اساس نیاز مشتری قابل تغییر است.

توری سرندی

سرند در لغت به معنی غربال و سرند کردن به معنی غربال کردن می باشد و به زبان ساده توری سرندی عبارت است از تعدادی سیم مفتول که به صورت تار و پود در هم فرو رفته اند و به منظور الک کردن چیزهای با ابعاد ریز و درشت استفاده می شوند. نوع بافت در این توری این گونه است که اولا معمولا قطر تار با پود فرق دارد و یکی از آنها ضخیم تر است. ثانیا یکی از آنها به صورت زیر و رو در آن یکی فرو می رود و بافته می شود. به همین دلیل اتفاقی که می افتد این است که چشمه ها خیلی کوچک می شوند و از لابه لای توری اجسام بزرگ رد نمی شوند. همین باعث می شود توری مثل صافی عمل کند. به همین خاطر به آن توری سرندی می گویند.

کاربردهای توری سرندی

مهمترین کاربرد توری سرندی، غربال کردن مواد به خصوص مواد غذایی است. از این توری در صنایع غذایی برای غربال کردن مواد غذایی استفاده می شود. مثلا برای غربال کردن دانه های قهوه از این نوع توری استفاده می کنند. همچنین در صنایع دیگر نیز از آن برای غربالگری استفاده می شود. از این توری در صنایع شیمیایی مانند پالایشگاه ها و کارخانه های کاغذ سازی استفاده می شود. همچنین گاهی از آنها به عنوان حصار برای محافظت از محدوده ها نیز بهره می برند. این توری ها در صنایع الکترونیک نیز کاربرد دارند.

تنوع مواد به کار رفته در این نوع توری از بسیاری از توری های دیگر بیشتر است. این توری می تواند از فولاد سیاه، فولاد گالوانیزه گرم، فولاد گالوانیزه سرد، آهن، آلومینیوم، مس، استیل، نیکل، برنج و بعضی فلزات دیگر ساخته شود. همچنین این نوع توری ممکن است از پلاستیک و مواد پلیمری یا همچنین پی وی سی ساخته شود. همچنین ممکن است این توری گالوانیزه باشد ولی از روکش پی وی سی بهره ببرد.

قیمت توری سرندی

قیمت این توری با توجه به گستردگی در جنس مواد اولیه دارای تنوع زیادی است. همچنین عرض توری بنا به نیاز مشتری قابل تغییر بوده و ارتباط مستقیمی با قیمت توری دارد.

توری فرنگی

توری فرنگی از سیم مفتول گالوانیزه ساخته می شود و مهم ترین ویژگی آن داشتن چشمه های شش ضلعی ست. این توری‌ها گالوانیزه هستند و می‌توانند سرد یا گرم باشند. توری گالوانیزه گرم از بافت سیم مفتول های گرم و توری گالوانیزه سرد از بافت سیم مفتول های سرد ساخته می شود.

کاربرد توری فرنگی

از این نوع توری برای محافظت و مشخص کردن محوطه زمین ها و باغ ها استفاده می شود. یکی از کاربرد های مهم توری فرنگی استفاده از آن در ساختمان های نیمه کاره است که برای جلوگیری از سقوط مصالح ساختمانی و نیز مشخص کردن محدوده پروژه مورد استفاده قرار می گیرد.

توری فرنگی به لحاظ جنس آن به دو نوع سرد و گرم تقسیم می شود اما به لحاظ سایز چشمه ها به دو نوع چشمه ریز و چشمه درشت تقسیم می گردد. توری فرنگی چشمه ریز برای جاهایی که می خواهند محافظت بیشتر انجام شود کاربرد دارد

قیمت توری فرنگی

عوامل زیادی بر قیمت این نوع توری تاثیر می گذارند. یکی از این عوامل سرد یا گرم بودن جنس مفتول استفاده شده در توری است. توری های گرم گرانتر هستند. داشتن میزان روی بیشتر بر روی مفتول فولادی و همچنین روش آبکاری باعث می شود که توری های گرم گرانتر باشند که البته مقاومتر بوده و عمر کاری بیشتری نسبت به توری های سرد دارند. از طرفی هر چه عرض توری فرنگی بیشتر باشد به مراتب قیمت آن نیز بیشتر می شود. کوچک بودن چشمه های توری فرنگی نیز بر قسمت آن تاثیر مستقیم دارد.

بهترین نوع توری فلزی را از کجا بخریم؟

حالا کمی با فلزات و توری‌‌های فلزی آشنا شده اید و می‌دانید توری ‌های فلزی را از بافتن سیم‌های مفتولی به یکدیگر تولید می ‌کنند. این محصولات به شکل متنوعی در بازار عرضه می‌شوند؛ عوامل مختلفی مانند ضخامت سیم مفتول، اندازه چشمه‌های توری و روش تولید آن باعث تنوع در تولید توری‌ فلزی می‌شود. برای خرید انواع توری فلزی می توانید به بهترین تولید کننده فنس اصفهان یعنی شرکت حصار بافت مراجعه کنید. توجه کنید که خرید توری فلزی باید متناسب با کاربرد مورد نظر شما باشد تا بیشترین کارایی را از خود نشان دهد. برای راهنمایی بیشتر در مورد انواع توری و استعلام قیمت با کارشناسان حصار بافت از طریق سایت hesarbaft.com و یا شماره تماس ۰۹۱۳۶۴۷۴۰۶۴ در ارتباط باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۴ میانگین: ۵]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حمید جوان

      توری فرنگی باکیفیت واقعا از چیزای مهم توی اکثر صنایعه، ممنون از نکات مهمی که اشاره کردید

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که از این مقاله راضی بودید حمید جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید 🙂