آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در کشور | صادرات به عراق متوقف شد؟ - افق اقتصادی

آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در کشور | صادرات به عراق متوقف شد؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 256225 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۴:۱۲ |
51 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

بر اساس اظهارات رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۸ هزار تن تخم‌مرغ به بازارهای هدف صادر شده است. این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در کشور | صادرات به عراق متوقف شد؟

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، در اظهاراتی تصریح کرد که هیچ ممنوعیتی برای صادرات تخم‌مرغ به کشور عراق وجود نداشته است. وی بیان داشت که روند صادرات تخم‌مرغ به عراق همچنان جاری است. تنها برای مدت کوتاه ۲ تا ۳ روز، به دلیل افزایش عوارض ماشین‌های حمل و نقل از سوی دولت عراق، محدودیت موقتی در این زمینه ایجاد شده بود. با برطرف شدن این محدودیت، روند صادرات تخم‌مرغ به بازار عراق همچنان ادامه دارد. این امر نشان می‌دهد که صادرکنندگان ایرانی همچنان توانسته‌اند بازار عراق را به عنوان یکی از مقاصد اصلی صادرات تخم‌مرغ خود حفظ کنند.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای سال ۳۸ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات ۱۰ درصد رشد داشته است.  

کاشانی ادامه داد: طبق آمار ۱۵ هزارتن تخم مرغ تولیدی از ابتدای سال به عراق و مابقی دیگر کشور‌ها صادر شده است و طبق روال سنوات قبل در فصل گرما، صادرات تا حدودی کاهش می‌یابد.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، در خصوص آخرین وضعیت خرید حمایتی تخم‌مرغ توضیح داد. وی گفت که این اتحادیه در راستای حمایت از مرغداران، تاکنون ۲ هزار تن تخم‌مرغ را به صورت خرید حمایتی از آنها خریداری کرده است. این طرح حمایتی همچنان تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

اما کاشانی افزود که در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی راجع به میزان ادامه خرید حمایتی تخم‌مرغ در ماه‌های آتی ارائه داد. این امر به عوامل و شرایط متعددی از جمله میزان تولید، عرضه و تقاضا در بازار بستگی خواهد داشت. با این حال، اتحادیه مرغداران همچنان در تلاش است تا از طریق اقدامات حمایتی، از معیشت و کسب و کار مرغداران در این شرایط اقتصادی پیچیده حمایت کند.

او متوسط قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۴۸ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با خرید حمایتی و سیاست‌گذاری اعلام قیمت درخصوص صادرات، بازار تخم مرغ به تثبیت رسیده است.

کاشانی از توزیع روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در سطح بازار خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ خرداد به بالای ۱۰۵ هزارتن برسد.

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید