آخرین آمار درباره اموال تملیکی / فروش قابل توجه کالا در سامانه حراج - افق اقتصادی

آخرین آمار درباره اموال تملیکی / فروش قابل توجه کالا در سامانه حراج - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 249603 |
تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ |
72 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

براساس اظهارات مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی، در یک ماه گذشته، ۲۰ استان کشور اقدام به برگزاری ۱۸۴ مرحله حراج خرده فروشی کرده‌اند. این حراج‌ها شامل فروش انواع لوازم خانگی، از جمله لوازم برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالاهای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر اقلام بوده است.

آخرین آمار درباره اموال تملیکی / فروش قابل توجه کالا در سامانه حراج

براساس اظهارات حسن خالقی، مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در یک ماه اردیبهشت ماه امسال، این سازمان اقدام به برگزاری ۱۸۴ مرحله حراج خرده فروشی کرده است.در این حراج‌های برگزار شده، ارزش فروش کالاها به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسیده است. این نشان می‌دهد که فعالیت سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی این سازمان در یک ماه گذشته، به فروش قابل توجهی از کالاهای تملیکی منجر شده است.

این اقدام از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، علاوه بر تحقق درآمد برای این سازمان، می‌تواند به توزیع و دسترسی عمومی‌تر این کالاها در میان مصرف‌کنندگان نیز کمک کند.

خالقی اظهار داشت: در یک ماه گذشته ۲۰ استان کشور اقدام به برگزاری ۱۸۴ مرحله حراج خرده فروشی لوازم خانگی از جمله لوازم برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد کرده اند.

وی افزود: تعداد کالاهای به فروش رسیده در این یک ماه حدود ۲ هزار و ۸۰۰ قلم کالاست و برای این تعداد کالاها حدود ۱۴هزار نفر ارائه پیشنهاد داشته اند.

مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه علاقمندان می توانند اقدام به خرید کالاها کنند گفت: مبلغ پایه کالاها به میزان هفت میلیارد تومان بوده که مبلغ فروش سازمان در این حراج ها حدود ۲۰ میلیارد تومان ثبت شد.

خالقی عنوان کرد: در این حراج ها رشد ۱۸۶ درصدی قیمت فروش کالاها نسبت به قیمت پایه شاهد بودیم.

مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطر نشان کرد: سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی برای عرضه کالاها فعال است.

مزایده اموال تملیکی در دولت سیزدهم شفاف سازی شد

 مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: چهارمین حراج خرده فروشی استان، اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود.  

سید علی عسکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متقاضیان برای مشاهده و شرکت در این حراج می‌توانند با مراجعه به سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند یا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کالاها را مشاهده کرده و در تاریخ های اعلامی اقدام به پیشنهاد قیمت کنند.

وی افزود: چهارمین دوره برگزاری حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی که از شنبه آینده در سراسر کشور آغاز و تا سه شنبه ادامه دارد.

مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر تصریح کرد: کالاهایی از جمله لوازم خانگی برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه می‌شود.

عسکری ادامه داد: همچنین شرکت برای همه عموم از جمله کارمندان دولت آزاد است.

۹۰ درصد کالاها قابل استفاده است

سعید غلامی باغی عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اموال تملیکی یزد اظهار کرد: سازمان در سنوات گذشته ناشناخته بور امروز شناخته شده و نقش مهمی در سپهر اقتصاد کشور دارد‌ و حلقه مهمی در زنجیره مبارزه با قاچاق است .

وی افزود: این سازمان نقش مهمی در صیانت از اموال مردم و بیت المال دارد و طی دو سال گذشته به سازمان تحول خواه تبدیل شده است. 

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به صحبت های روسای قوه مجریه و قضائیه درباره عملکرد سازمان اموال تملیکی گفت: امسال سازمان نقش مهمی در تحقق شعار سال و در حمایت از تولید دارد و ۹۰ درصد کالاهایی که که اعاده داده می شود در تولید استفاده می شود این در حالی است که در سنوات گذشته رسوب می شد.

غلامی باغی با بیان اینکه شاهد ایجاد زیرساخت‌های مهم در استان هستیم و که نشان از اهمیت استان در سازمان دارد، افزود: فروش ۴۰۰ میلیارد تومانی کالا در سال گذشته نشان دهنده دستاوردهای مهم در این سازمان است.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان کالا که در گذشته رسوب می شد تعیین تکلیف شد، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته ۴۲ برابر ۳۰ سال گذشته تعیین تکلیف شده است. 

وی تاکید کرد: اگر کمک و تعامل سایر دستگاه‌ها همانند تعزیرات، گمرک، کاشف و سایر دستگاه‌های مجوز دهنده نباشد قطعا سازمان نمی تواند به اهداف خود دست یابد.

غلامی تاکید کرد: استفاده از نیروی های سازمان در پست های مدیریتی نشان دهنده نگاه ویژه سازمان به بدنه کارشناسی خود است و این پیام را دارد که تلاش کارکنان دیده شده و مسیر ارتقا برای کارکنان هموار است.

منبع:

ایرنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید