رشد چشمگیر بازار موبایل / سامسونگ مچ اپل را خواباند! - افق اقتصادی

رشد چشمگیر بازار موبایل / سامسونگ مچ اپل را خواباند! - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 243040 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۰۵ |
24 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رشد ۶ درصدی بازار جهانی موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به طور قابل توجهی خبرساز بوده است. در این دوره، سامسونگ مجدداً جایگاه اول را به خود اختصاص داده و اپل را از صدرنشینی خلع کرده است.

رشد چشمگیر بازار موبایل / سامسونگ مچ اپل را خواباند!

گزارش اخیر شرکت Counterpoint Research نشان می‌دهد که بازار جهانی موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با رشد ۶ درصدی همراه بوده است. بر اساس جزئیاتی که توسط Counterpoint منتشر شده است، درآمد تخمینی از فروش گوشی‌های هوشمند در این دوره به سطح بالاترین مقدار خود رسیده است. بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به فروش ۲۹۶.۹ میلیون واحد دست یافته است و در این رده‌بندی، سامسونگ توانست جایگاه اپل را به خود اختصاص دهد.

رشد بازار جهانی موبایل در سه ماهه اول ۲۰۲۴

رشد ۶ درصدی بازار موبایل در سال جدید میلادی، به فروش بالا در مناطق کلیدی مانند اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه نسبت داده شده است. بسیاری از بازارهای نوظهور نیز سه ماهه اول را با قدرت به پایان رسانده‌اند. منطقه‌ای که بیشترین رشد را به ثبت رسانده، اروپا، به ویژه اروپای مرکزی و شرقی، بوده است. به طور کلی، تقاضای مصرف‌کنندگان به تدریج در حال افزایش است و بالطبع تولیدکنندگان نیز در حال بهبود سطح موجودی محصولات خود در بازارها هستند.

بازار جهانی موبایل در سه ماهه اول ۲۰۲۴

شایان ذکر است که اعداد و ارقام ثبت شده از میزان فروش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ الگوها و روندهای جدیدی را نشان می‌دهند. برای مثال، برخلاف سال‌های گذشته، میزان تقاضا و فروش دستگاه‌های پرچمدار و پریمیوم به مقدار زیادی افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود که این روند با ورود شکل‌های جدید از گوشی مانند تاشوها ادامه داشته باشد.

شاید به همین دلیل است که سامسونگ توانسته اپل را از عنوان شرکت پیشرو در فروش گوشی‌های هوشمند (۲۰ درصد) در سراسر جهان به پایین بکشد. از سوی دیگر، محموله‌های اپل نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ حدودا ۱۳ درصد کاهش داشته‌اند و این هم می‌تواند دلیل دیگری برای حذف اپل از جایگاه اول باشد. به طور کلی، در بین پنج شرکت برتر، برند چینی شیائومی با افزایش فروش ۳۴ درصدی در سال گذشته، سریع‌ترین رشد را به ثبت رسانده است.

البته، عملکرد هر کدام از برندها در برخی مناطق قوی‌تر و در برخی دیگر ضعیف‌تر بوده است. به عنوان مثال، برندهای فرعی مانند تکنو، ایتل و اینفینیکس در اروپای شرقی، هند، APAC و MEA عملکرد قوی داشته‌اند؛ این در حالی است که OPPO از این برندها عقب مانده و در حال تجربه رقابت شدیدی از سوی آنها است. با این حال، شیائومی تقریبا در تمام بازارهای کلیدی و اصلی رشد داشته است. چشم‌انداز سه ماهه بعدی سال ۲۰۲۴ هم روشن است و انتظار می‌رود که این روند حتی پس از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نیز ادامه یابد.

منبع:

تکراتو

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید