میوه خشک هم قیمت گوشت شد / هر بسته یک و نیم میلیون! - افق اقتصادی

میوه خشک هم قیمت گوشت شد / هر بسته یک و نیم میلیون! - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 242608 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶ |
29 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

در این گزارش به بررسی قیمت انواع میوه خشک در بازار پرداخته ایم.

میوه خشک هم قیمت گوشت شد / هر بسته یک و نیم میلیون!

میوه های خشک در گذر زمان، ارزرش بالایی پیدا کرده و افراد بسیاری به خاصیت آن پی برده اند. گفته می شود که اگر این میوه ها با تابش مستقیم آفتاب خشک شوند، ویتامین آن ها حفظ شده و ارزش غذایی بسیار بالایی پیدا می کنند. البته لازم به ذکر است که این میوه های خشک شده، قیمت بسیار بالایی هم دارند و ایران در زمینه صدور میوه خشک، حرفی برای گفتن دارد. با بررسی قیمت های موجود در بازار، چند میوه خشک شده در بسته بندی را پیدا کردیم که در ادامه این گزارش به آن ها می پردازیم.

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت انواع میوه خشک در بازار شدیم. یکی از گران ترین آن ها، نارگیل خشک شده بود که در بسته بندی های یک کیلویی به فروش می رسد. قیمت هر بسته ۸۹۲ هزار تومان است که گمان نمی رود هر کسی بتواند آن را خریداری کند. همچنین بسته نیم کیلویی آن ۴۱۴ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی نارگیل خشک، مبلغ ۱۶۶ هزار تومان فروخته می شود.

بسته بندی های جالبی در این سایت، توجه ما را به خود جلب کرد. به عنوان مثال یک سینی ۲۵۰ گرمی که شامل پرتقال، سیب و نارگیل خشک است، مبلغ ۱۹۵ هزار تومان قیمت دارد و مناسب برای انواع مهمانی ها است.

انبه خشک، یکی دیگر از محصولاتی است که در بازار فروخته می شود و البته این محصول صادر هم می شود. مشاهدات میدانی نشان می دهد که انبه خشک قیمت بسیار بالایی دارد و در بسته بندی های یک کیلویی مبلغ یک میلیون و ۹۳۱ هزار تومان فروخته می شود. همچنین انبه خشک ۲۵۰ گرمی صادراتی، مبلغ ۴۹۱ هزار تومان قیمت دارد. انبه خشک در بسته بندی های ۱۸۰ گرمی نیز ۴۷۵ هزار تومان فروخته می شود.

یکی دیگر از میوه های خشک که در بازار فروخته می شود، توت خشک است. توت خشک در بیشتر خانه ها پیدا می شود و البته باید گفت که قیمت نسباتا بالایی هم دارد. هر بسته نیم کیلویی توت خشک با قیمت ۵۶۸ هزار تومان و هر بسته ۲۰۰ گرمی با قیمت ۲۴۲ هزار تومان فروخته می شود.

توت فرنگی خشک را می توان یکی دیگر از میوه های صادراتی و گران قیمت دانست. با بررسی قیمت میوه های خشک، به توت فرنگی خشک رسیدیم که هر بسته یک کیلویی آن مبلغ یک میلیون و ۴۸۱ هزار تومان فروخته می شود.

در جدول زیر می توانید قیمت انواع میوه خشک را مشاهده کنید.

 

میوه خشک

قیمت

توت فرنگی خشک یک کیلویی

۱،۴۸۱،۰۰۰

میوه خشک مخلوط ۴۰۰ گرمی

۲۷۶،۰۰۰

پرتقال خشک نیم کیلویی

۱۸۸،۰۰۰

انبه خشک ۱۵۰ گرمی

۴۰۸،۰۰۰

توت خشک ۴۰۰ گرمی

۳۲۰،۰۰۰

توت فرنگی خشک ۱۵۰ گرمی

۱۷۵،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که میوه خشک قیمت بسیار بالایی دارد و توان خرید آن ها از عهده تعداد بالایی از مردم بر نمی آید. مشخص نیست که این قیمت گذاری با چه هدفی انجام می شود و کدام نهاد مسئول بررسی و رسیدگی به این قیمت های نجومی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید