خرید گوشی با بودجه ۹ میلیون تومان / این موبایل های اقتصادی را از دست ندهید - افق اقتصادی

خرید گوشی با بودجه ۹ میلیون تومان / این موبایل های اقتصادی را از دست ندهید - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 242607 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ |
30 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

با بودجه ۹ میلیون تومان، شما قادر خواهید بود یک گوشی مناسب را تهیه کنید که به خوبی برنامه‌های مورد نیاز شما را اجرا کند. راهنمای خرید بهترین گوشی با قیمت تا ۹ میلیون تومان به شما کمک خواهد کرد تا یک انتخاب بهتر داشته باشید.

خرید گوشی با بودجه ۹ میلیون تومان / این موبایل های اقتصادی را از دست ندهید

برای خرید یک گوشی هوشمند خوب، لزومی ندارد که هزینه بالایی را پرداخت کنید. با وجود تعداد زیادی شرکت تولیدکننده، گوشی‌های با کیفیت با قیمت مناسب در بازار موجود است. با این حال، انتخاب بهترین گوشی هوشمند با قیمت اقتصادی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل، تصمیم گرفته‌ایم اطلاعاتی را درباره بهترین گوشی‌های با قیمت تا ۹ میلیون تومان جمع‌آوری کنیم و آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

اگر اصلی‌ترین نیازهای خود را مشخص کنید، به‌راحتی می‌توانید یک گوشی ۹ میلیونی خوب بخرید که از هر نظر بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. این گوشی‌ها قطعا به‌خوبیِ بهترین گوشی های ۲۰۲۴ یا بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۴ نیستند؛ اما در هر شرایطی می‌توانند کار شما را راه بیندازند.

شما همچنین می‌توانید اسمارت فون مورد نظر خود را از فهرست بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون پیدا کنید. اما اگر به برند سامسونگ یا شیائومی علاقه دارید، راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا ۱۲ میلیون و بهترین گوشی های شیائومی تا ۱۰ میلیون هم می‌توانند به شما کمک کنند. در غیر اینصورت، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا به شما بگوییم بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان کدام است.

پوکو X۵

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ Super AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G (۶ نانومتر)

    رم: ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)

    دوربین: ۴۸ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل واید

پوکو X۵ یک پکیج خوب از ویژگی‌های کاربردی است و اکثر کم‌وکاستی‌های آن، در این رنج قیمتی رایج هستند. این گوشی ۹ میلیونی پوکو از ضبط ویدیوهای ۴K پشتیبانی نمی‌کند و مثل بسیاری از گوشی های میان رده، به ۱۰۸۰ پیکسل محدود شده است. پوکو ایکس ۵ فقط یک اسپیکر دارد که ممکن است برخی کاربران را ناامید کند.

حالا که به این کم‌وکاستی‌ها اشاره کردیم، باید درباره نقاط قوت پوکو X۵ صحبت کنیم. یکی از ویژگی‌های خوبی که نام این اسمارت فون را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان قرار داده، نمایشگر AMOLED با روشنایی مطلوب و نرخ نوسازی پرسرعت ۱۲۰ هرتزی است. نرخ نوسازی بالا به‌طور کلی باتری زیادی مصرف می‌کند؛ اما این گوشی به‌خوبی می‌تواند مصرف باتری را کنترل کند و ماندگاری شارژ طولانی را ارائه دهد. پوکو ایکس ۵ که از بهترین گوشی های پوکو ۲۰۲۴ است، سرعت شارژ مطلوبی هم دارد و در مدت ۱ ساعت و ۶ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

عملکرد کلی دوربین نیز مناسب است و کار شما را راه می‌اندازد. اما چیزی که ارزش خرید این گوشی ۹ میلیون تومانی را بالا برده، سیستم پردازشی خوب X۵ است و برای اجرای بازی‌ها نیز می‌توان روی آن حساب کرد.

سامسونگ گلکسی A۲۴ ۴G

    نمایشگر: ۶.۵ اینچ Super AMOLED، رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

    تراشه: مدیاتک Helio G۹۹ (۶ نانومتر)

    رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۵ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۲۵ وات

گلکسی A۲۴ ۴G نسبت به مشخصاتی که ارائه می‌دهد، قیمت منصفانه‌ای دارد. این گوشی هوشمند در نسخه‌های رم و حافظه ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ گیگابایت عرضه می‌شود که نسخه‌های رم ۴ و ۶ گیگابایتی را می‌توان در بازه ۹ میلیون تومان خریداری کرد. برای نسخه‌ رده‌بالاتر ۸ گیگابایتی باید بودجه خود را به ۱۰ میلیون تومان نزدیک کنید.

A۲۴ فورجی سامسونگ یک نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دارد که خیلی روان اجرا می‌شود، رنگ‌ها دقیق هستند و روشنایی نیز مطلوب است. طراحی ظاهری گوشی هم ساده و کاربرپسند است و مشخصه خاصی ندارد که برخی کاربران را از خرید آن منصرف کند.

برگ برنده‌ی این گوشی در حد ۹ میلیون تومان سامسونگ، ماندگاری باتری و سرعت شارژ است. بررسی‌ها نشان داده که این موبایل هوشمند در حالت استفاده معمولی تا ۲۷ ساعت و ۴۰ دقیقه و در حالت استندبای تا ۱۵۷ ساعت شارژدهی دارد. باتری این دیوایس با توان ۲۵ وات، در مدت ۱ ساعت و ۲۹ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

کیفیت عکاسی و فیلمبرداری با دوربین اصلی و سلفی گلکسی A۲۴ فورجی نیز شما را شگفت‌زده می‌کند؛ اما بهتر است از لنزهای اولترا واید و ماکرو انتظار زیادی نداشته باشید. گوشی ۹ میلیون تومانی سامسونگ عملکرد کلی خوب و پایداری را به نمایش می‌گذارد و می‌توان برای اجرای برنامه‌های روزانه روی آن حساب کرد. فقط به خاطر داشته باشید که این دستگاه از شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کند و گواهی IP هم ندارد. همچنین در این گوشی فقط از یک اسپیکر استفاده شده است.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ ۴G

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۶۸۵ (۶ نانومتر)

    رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۳۳ وات

ردمی Note ۱۲ ۴G بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان از برند ردمی است. این گوشی که تعادل زیبایی بین تمامی بخش‌های آن دیده می‌شود، از نمایشگر عالی، ماندگاری شارژ طولانی، سرعت شارژ بالا، عملکرد مناسب و نرم‌افزار خوب بهره می‌برد.

دوربین ردمی نوت ۱۲ فورجی را نمی‌توان جزء نقاط قوت در نظر گرفت؛ با این حال، در بازه قیمتی ۹ میلیونی عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌کند. این گوشی از نظر کیفیت صدا هم کمی ضعف دارد؛ چون شیائومی به‌دلایل نامعلومی تصمیم گرفت تا اسپیکرهای استریو را از این گوشی حذف کند.

اگر بخواهیم این گوشی در حد ۹ میلیون شیائومی را با سایر موبایل‌های همرده مقایسه کنیم، باید بگوییم که عملکرد و قدرت پردازشی خیلی خوبی را به نمایش می‌گذارد و اگر قرار بود از تراشه‌ای قدرتمندتر استفاده شود، قطعا قیمت آن افزایش پیدا می‌کرد.

ردمی نوت ۱۲ فورجی در کلاس خودش، جزء بهترین گوشی ها تا ۹ میلیون تومان است و طراحی زیبا، استاندارد IP۵۳، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED، ماندگاری شارژ طولانی و سرعت شارژ بالا را ارائه می‌کند. این اسمارت فون با اندروید ۱۳ و MIUI ۱۴ عرضه می‌شود که به‌خوبی با سیستم پردازشی سازگاری دارد.

آنر X۷b

راهنمای خرید گوشی تا ۹ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۸ اینچ IPS LCD، رزولوشن ۲۴۱۲×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G (۶ نانومتر)

    رم: ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)

    دوربین: ۱۰۸ مگاپیکسل واید + ۵ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل

    باتری: ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۳۵ وات

آنر X۷b به خاطر ماندگاری شارژ طولانی و طراحی جذابش در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان قرار می‌گیرد. در نمای جلویی این دستگاه، یک نمایشگر ۶.۸ اینچی IPS LCD را می‌بینیم که کنتراست و زاویه دید خوبی دارد و تصاویر را با وضوح بالایی نمایش می‌دهد.

طراحی پنل پشتی آنر X۷b، مخصوصا رنگ آبی آن، توجه هر بیننده‌ای را به‌ خود جلب می‌کند. در این پنل، دو جزیره دوربین را می‌بینیم که لنزهای ۱۰۸ مگاپیکسل واید با دیافراگم f/۱.۸، لنز ۵ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسل تشیخص عمق را در خود جا داده‌اند. در نمای جلویی و در قسمت پانچ هول نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که توانایی ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسلی را دارد.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در حالت پیش‌فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند که جزئیات خوبی را به نمایش می‌گذارد. البته با این گوشی می‌توان عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسل هم گرفت؛ اما حجم زیادی از حافظه داخلی را اشغال می‌کنند. با دوربین اصلی می‌توانید عکس‌هایی با کنتراست قوی و هایلایت‌های روشن بگیرید. علاوه‌براین،‌ هیچ نویزی در عکس‌ها دیده نمی‌شود.

این گوشی زیر ۹ میلیون تومان آنر که حتی می‌تواند در لیست بهترین گوشی های آنر ۲۰۲۴ هم قرار بگیرد، از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار شده و ماندگاری شارژ بسیار طولانی را ارائه می‌کند. فست شارژ ۳۵ وات برای این ظرفیت باتری کافی نیست؛ اما قابل قبول است و حدود ۲ ساعت طول می‌کشد تا این باتری حجیم را به‌طور کامل شارژ کند.

سامسونگ گلکسی A۱۵ ۴G

    نمایشگر: ۶.۵ اینچ Super AMOLED، رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

    تراشه: مدیاتک Helio G۹۹ (۶ نانومتر)

    رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۵ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل واید

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۲۵ وات

در ادامه‌ی فهرست راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۹ میلیون تومان به نماینده دیگری از سامسونگ می‌رسیم که عملکرد، نمایشگر و باتری خوبی دارد. گلکسی A۱۵ ۴G در حد و اندازه‌های بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۴ نیست؛ اما در کلاس خودش، قدرت خوبی برای رقابت دارد.

این گوشی زیر ۹ میلیون تومانی با نمایشگر AMOLED روشن و تراشه خوبی به بازار آمده است. علاوه‌براین، کیفیت عکس‌ها نیز مطلوب است و در شرایط نوری مختلف، کار شما را راه می‌اندازد. ماندگاری شارژ نیز مزیت دیگری است که گلکسی A۱۵ فورجی را به یکی از بهترین گوشی ها تا ۹ میلیون تومان تبدیل کرده؛ شارژدهی باتری ۲۶ ساعت و ۳۱ دقیقه است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی A۱۵ در مدت زمان ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه فول شارژ می‌شود و از این نظر نیز رضایت کاربر را جلب می‌کند.

سامسونگ این گوشی را با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI ۶ به بازار عرضه کرده و وعده داده که تا سه سال، آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای آن منتشر می‌کند.

منبع:

تکراتو

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید