چوب ترمو اش(زبان گنجشک)چیست ؟ - افق اقتصادی

چوب ترمو اش(زبان گنجشک)چیست ؟ - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 242604 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ |
25 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ترمو اش از کاربردی‌ترین چوب‌ها برای ساخت دکینگ است. برای این که بدانید سایر کاربردهای ترمو اش چیست این مطلب را بخوانید.

چوب ترمو اش(زبان گنجشک)چیست ؟

چوب ترمو اش؛ نوعی ترموود منحصربه‌فرد با کاربردهای فراوان

برای ساخت آیتم‌های دکوراتیو لوکس یا تزئینات چوبی داخل ساختمان‌ها، چوب‌های نراد، یولکا، ساسنا، کاج و… را فراموش کنید. چوب اش به‌عنوان یکی از مقاوم‌ترین چوب‌ها در برابر ضربه و فشار، از فشردگی و دانسیته بالاتری نسبت به این چوب‌ها برخوردار است که با نام چوب زبان گنجشک نیز شناخته می‌شود. این چوب با تنه باریک و پوست دارای رگبرگ‌های عمودی، رنگی خاکستری متمایل به تیره دارد و در ابعاد مختلف و برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر همین اساس برای این که بدانید چوب ترمو اش چیست با ما در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان همراه باشید.

ویژگی‌های ترمو‌ اش‌ چیست؟

چوب ترمو اش چوبی سنگین است که برای افزایش مقاومت در برابر فشار و ضربه باید در فرایند ترموود قرار بگیرد تا بتوان از آن در فضاهای خارجی استفاده کرد. عملیات حرارتی یا همان ترموود کردن، چوب اش را به بهترین گزینه برای استفاده در فضای باز تبدیل کرده است. این فرایند در چوب اش دوام بیولوژیکی ایجاد کرده و افزایش طول عمر این چوب را در شرایط آب‌و‌هوایی سخت و محیط‌های خیس و مرطوب تضمین می‌کند. همچنین رگه‌های به‌کاررفته در ظاهر این چوب، زیبایی فوق‌العاده‌ای را برای بخش‌های مختلف داخلی و خارجی ساختمان به وجود می‌آورد.

بر همین اساس برای این که بدانید ویژگی‌های ترمو اش چیست به نکات زیر توجه کنید:

ثبات ابعادی عالی
سختی و فشردگی و وزن بالا و در عین حال تحمل وزن زیاد
ساختار دانه‌ای زیبا
برخورداری از رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای جذاب
عاری بودن از هرگونه مواد شیمیایی و غیرطبیعی

مزایای چوب ترمو‌ اش‌

در طی فرایند اصلاح حرارتی، چوب اش تا دمای بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود. این فرایند باعث می‌شود که چوب تحت واکنش‌هایی شیمیایی قرار بگیرد تا ساختار سلول‌های تغییر یابد. در نتیجه چوب درخت گنجشک چوبی است که در برابر رطوبت و پوسیدگی پایدارتر و مقاوم‌تر از چوب‌های تصفیه نشده است.

چوب اصلاح شده حرارتی ترمو اش نسبت به سایر انواع چوب کمتر در معرض تاب خوردگی، ترک خوردن و شکافتن قرار می‌گیرد و در برابر حمله حشرات و پوسیدگی قارچ مقاومت بیشتری دارد. همچنین از نظر رنگ و طرح دانه بسیار زیبا است و ظاهری طبیعی را به فضا می‌بخشد.

کاربردهای چوب مقاوم ترمو اش

مقاومت بالا و اجرای آسان چوب ترمو اش باعث شده است تا بتوان از آن برای ساخت انواع مصنوعات چوبی استفاده کرد. در طراحی‌های مدرن مصرف چوب ترمو اش انتخاب مناسب برای معماری‌های چوبی و ساخت آیتم‌ها و مصنوعات ساخته شده از چوب است.

بر همین اساس برای این که بدانید مهم‌ترین کاربردهای ترمو اش چیست، به موارد زیر توجه کنید:

دکینگ: به دلیل مقاومت بهتر در برابر پوسیدگی، حشرات و عوامل جوی، دوام بالا و عدم نیاز به نگهداری پیچیده برای فضاهای بیرونی اغلب برای دکینگ استفاده می‌شود
نمای ساختمان‌ها: به‌عنوان نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود و راه حلی مهندسی و بادوام برای محافظت از سازه‌ها در برابر عناصر نامطلوب ایجاد می‌کند
ساخت مبلمان شهری: کاربرد چوب زبان گنجشک در ساخت مبلمان شهری بسیار رایج است؛ زیرا فرایند تولید متفاوت، مقاومت آن را در برابر تنش‌های محیطی افزایش می‌دهد و طول عمر این چوب را تضمین می‌کند
کف‌پوش: به‌عنوان یک ماده بادوام و پایدار، ترمو اش در کاربردهای کف‌سازی به کار می‌رود
سایدینگ منازل: این چوب راهکاری مناسب برای محافظت از نمای بیرونی است
محوطه‌سازی: ترمو اش در محوطه‌سازی مانند دیوارهای حائل، حاشیه باغ و سایر سازه‌های بیرونی استفاده می‌شود که به انعطاف‌پذیری در برابر عوامل جوی نیاز دارند

رنگ‌بندی چوب ترمو اش؛ عاملی برای محبوبیت این چوب

رنگ چوب ترمو اش شامل طیف متنوعی از قهوه‌ای پررنگ و رنگ‌های قرمز مایل به قهوه‌ای می‌شود. طبیعی بودن تونالیته رنگی این چوب‌ها به طراحان اجازه می‌دهد تا بتوانند در بخش‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها این چوب را به کار ببرند. معمولا به دلیل طیف رنگی جذاب این چوب، می‌توان هارمونی مناسبی را بین آیتم‌های ساخته شده با چوب ترمو اش و سایر المان‌های دکوراتیو به وجود آورد.

تفاوت ترمو اش و چوب کاج (PINE)

بسیاری از افرادی که قصد خرید چوب‌های ساختمانی دارند، برای انتخاب چوب کاج (PINE) با چوب ترمو اش (ASH) مردد هستند. علاوه بر کاربردهای متفاوت، این دو چوب با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. معمولا استفاده از چوب کاج در محیط‌های باز نسبت به چوب اش رایج‌تر است؛ اما چوب اش نیز به دلیل مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد همچنان از برترین محصولات بازار به‌شمار می‌آید.

برای پاسخ به این سوال که تفاوت چوب کاج با ترمو اش چیست، به موارد زیر توجه کنید:

ترمو اش به تقریبا ۴ برابر سخت‌تر از چوب کاج است
تراکم ترمو اش از کاج بیشتر است
کاج از مقاومت بیشتری در برابر رطوبت برخوردار است
چوب اش رنگ‌بندی قهوه‌ای با دانه‌های درشت و محکم دارد؛ اما دانه‌های کاج ظریف‌تر هستند و رنگ‌ آن نیز روشن‌تر است

پارس آرای کوهستان؛ عرضه‌کننده باکیفیت‌ترین چوب‌های ترموود وارداتی

انتخاب مجموعه‌ فروش معتبر، گام اول برای خرید چوب‌های باکیفیت است. پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از برترین مراکز عرضه‌کننده ترموودهای وارداتی، مرغوب‌ترین چوب‌ها و سازه‌های چوبی ترموود را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با شناخت نیازهای بازار و با رویکردی اختصاصی، به عرضه چوب‌های مرغوب استونیایی می‌پردازد. پارس آرای کوهستان با ارائه انواع پارکت‌های چوبی، چوب ترموود، چوب نمای ساختمان،پارکت چوبی، چوب سونا، چوب‌های سازه‌ای، چوب دکینگ، پنل‌های چند لایه چوب و اجرای پروژه‌های مختلف نامی شناخته‌شده در صنعت چوب ایران به‌شمار می‌آید. شما برای این که بدانید بهترین نوع کیفیت ترمو اش چیست و برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید ترموود، می‌توانید از طریق سایت و کانال‌های ارتباطی با کارشناسان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

قیمت چوب ترمو اش چقدر است؟

با توجه به وارداتی بودن تمام چوب‌های اش بازار ایران و افزایش نوسانات دلار، قیمت این چوب در مقایسه با محصولات مشابه مانند چوب کاج بیشتر است.

بهترین روش نصب چوب ترمو اش چیست؟

با توجه به کاربردهای فراوان این چوب در پوشش کف، بهتر است برای افزایش مقاومت این چوب از زیرسازی آلومینیوم یا زیرسازی فلزی رنگ کوره‌ای استفاده کنید.

چوب ترمو اش در چه ابعادی عرضه می‌شوند؟

رایج‌ترین چوب‌های ترمو اش در ضخامت‌های ۲۰ و ۲۱ میلی‌متر و در عرض‌های ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۷، ۱۲۰ و ۱۳۰ میلی‌متری در به مشتریان عرضه می‌شوند.

 

برچسب ها : ترموود,ترمو اش,چوب زبان گنجشک

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید