آموزش بالیاژ در منزل - افق اقتصادی

آموزش بالیاژ در منزل - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 230693 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ |
86 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

بالیاژ یکی از تکنیک های محبوب برای رنگ کردن مو است. دلیل این محبوبیت هم شاید حالت طبیعی سایه هایی است که در مو ایجاد و رنگ مو را از حالت یکنواخت و حوصله سر بر خارج می کند.

آموزش بالیاژ در منزل

بالیاژ یکی از تکنیک های محبوب برای رنگ کردن مو است. دلیل این محبوبیت هم شاید حالت طبیعی سایه هایی است که در مو ایجاد و رنگ مو را از حالت یکنواخت و حوصله سر بر خارج می کند. در این روش، رنگ مو به آرامی و به طور نامحسوسی از تیره به روشن می رود. این ویژگی های بالیاژ باعث شده که بسیاری از خانم های جوان به جای روشن کردن یکدست موها، سراغ این تکنیک رفته تا در کنار ایجاد تغییری دلنشین، موها را از حالت طبیعی و با طراوت اولیه خیلی دور نکنند. در این مطلب می خواهیم آموزش بالیاژ مو را  به همراه بخشی از آموزش عملی دوره رنگ مو استاد مولایی برای شما عزیزان ارائه دهیم. 

بالیاژ مو، تکنیکی برای داشتن رنگ مویی جذاب و در عین حال طبیعی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، بالیاژ همانند سامبره تکنیکی کاملا حرفه ای برای روشن کردن طبیعی و نامحسوس رنگ مو در رنگ های متنوع است. این روشن کردن مو به آرامی از رنگ ریشه مو شروع شده و آرام آرام به تناژ روشن تر همان رنگ تبدیل میشود. به همین دلیل نسبت به تکنیک هایلایت که موی تیره یکباره به موهای روشن می رسد و ظاهری مصنوعی ایجاد می کند، خیلی دلپذیر و نچرال تر است.

مزایای بالیاژ مو نسبت به سایر تکنیک های رنگ کردن مو

برای شما هم سوال نیست که چرا بالیاژ نسبت به سایر تکنیک های رنگ مو، انقدر طرفدار دارد؟ چرا اکثر خانم های مدرن بالیاژ را به هایلایت و… ترجیح می دهند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات، می خواهم برخی از دلایل برتری این تکنیک را بیان کنم تا تمامی سوالات شکل گرفته در ذهنتان حل شود.

با بالیاژ کردن موها، کمتر ریشه گیری کنید!

اگر موی سفید نداشته باشید و فقط با ایجاد سایه بین موهای طبیعی خود بخواهید تنوعی در ظاهر موهایتان ایجاد کنید، با تکنیک بالیاژ پایه رنگ موی شما به مرور روشن تر شده و در انتهای ساقه مو به رنگی خیلی روشن می رسید. به این ترتیب ریشه مو رنگ نمی شود و تنها تلاش برای روشن کردن بخش های پایینی مو خواهد بود. درنتیجه ریشه مو در رنگ طبیعی خود مانده و دیگر نیازی نیست هر ۲ هفته یکبار، ریشه گیری ترمیم رنگ مو انجام دهید.

موهای کوتاه هم با تکنیک بالیاژ جذاب تر می شوند!

شاید خیلی از افرادی که موی کوتاهی دارند، قید بالیاژ کردن موهایشان را زده باشند چرا که فکر می کنند موی کوتاه با بالیاژ خوب به نظر نمی رسد. قبلا هم به این نکته اشاره کردیم که درست است که این تکنیک در موهای با قد بلند (بیش از ۱۵ سانتی متر) فوق العاده جذاب میشود و تغییر تناژ رنگ را در طول مو به خوبی مشاهده خواهید کرد اما این دلیل نمی شود که برای موهای کوتاه نتوان از این تکنیک استفاده کرد. اگر موهای کوتاهی دارید و میخواهید درخششی طبیعی در بین موهایتان ایجاد کنید، حتما آموزش بالیاژ مو را جدی بگیرید؛ چرا که رنگ کردن موهای کوتاه خیلی راحت تر و سریع تر انجام میشود و خودتان در خانه می توانید این کار را انجام داده و بهترین نتیجه را بگیرید.

آموزش گام به گام بالیاژ مو با فویل

توضیح تمامی مراحل بالیاژ مو به صورت تئوری شاید کمی گیج کننده و گنگ باشد اما وقتی پس از خواندن این مراحل سراغ آموزش بالیاژ مو به صورت عملی بروید، بخش های مبهم برایتان کاملا روان و ساده می شود. بنابراین بعد از خواندن کامل مراحل کار، توصیه می کنیم که دوره آموزش رنگ مو خانم مولایی را مشاهده نمایید.

قبل از هرکاری موهای خود را به چند قسمت کوچکتر تقسیم کنید.

پودر دکلره و اکسیدان را به میزان مناسب در کاسه رنگ ریخته و تا خامه ای شدن بافت ترکیبات با هم مخلوط کنید. دقت کنید که غلظت مخلوط بدست آمده مناسب باشد تا اولا به خوبی روی مو پخش شود و از روی مو سرازیر نشود.

پس از رسیدن مو به رنگ مورد نظر، دکلره و شسته و موها را خشک کنید.

رنگ مو و اکسیدان را با توجه به دستورالعمل درج شده روی قوطی رنگ با هم مخلوط کنید. برای اینکه سایه ایجاد شده روی موها خیلی طبیعی باشد، بهتر است چند رنگ مختلف را با هم ترکیب کنید.

رنگ مو را از پایین قسمت های روشن شده مو اعمال کنید. برای رنگ کردن بخش های بالایی مو دقت و ظرافت بیشتری بخرج دهید تا خط رنگ در بین موها دیده نشود و حالت طبیعی در رنگشان پدیدار شود.

برای جدا کردن موهای رنگ شده از سایر تارهای مو می توانید از ورق های فویل کمک بگیرید.

مدتی که رنگ روی مو تاثیر میگذارد بر اساس جنس و ضخامت تارهای مو متغیر می باشد اما معمولا ۳۰ الی ۴۵ دقیقه رنگ در تار مو نفوذ می کند. برای پاک کردن رنگ از روی موها از آب سرد کمک بگیرید و با نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده، رنگ را روی موها تثبیت کنید.

بالیاژ با آمبره و هایلایت چه تفاوت هایی دارد؟

با وجود تمامی شباهت های آمبره و بالیاژ، باز هم این دو تکنیک تفاوت های اساسی با هم دارند. به عنوان مثال در آمبره از دو یا چند رنگ مجزا برای رنگ کردن مو استفاده می شود به طوری که با نگاه کردن به مو به طور واضح رنگ ها از هم قابل تشخیص هستند. در صورتی که در تکنیک بالیاژ مو، رنگ ها به طور کاملا نامحسوس و ظریف در هم آمیخته اند و تشخیص جایی که رنگی به رنگ دیگر می رسد خیلی دشوار است. در هایلایت کردن مو ها هم بخشی از تارهای مو روشن و بخشی دیگر تیره هستند. به گونه ای که موهای تیره و روشن بین هم قرار می گیرند. اما در بالیاژ بخش بالایی مو رنگی یکنواخت داشته و به مرور سایه مورد نظر با روشن یا تیره کردن مو ایجاد می شود.

سخن پایانی!

حال که با تکنیک بالیاژ کاملا آشنا شدید و فرق آن با سایر تکنیک های رنگ کردن مو هم کشف کردید، می خواهیم به شما چند نکته ضروری و مهم را گوشزد کنیم. اگر تا به حال تجربه رنگ کردن مو در خانه را نداشته اید، به هیچ عنوان این کار را در خانه انجام ندهید و بالیاژ کردن موهای خود را به آرایشگر ماهری بسپارید. در انتخاب رنگ مناسب برای قسمت های سایه روشن موها خیلی دقت کنید، چرا که تمام زیبایی این تکنیک به رنگ سایه ها و نحوه اعمال آنها بستگی دارد. همچنین برای ایجاد ظاهری طبیعی و نچرال حتما از چند رنگ در بالیاژ خود استفاده کنید. امیدواریم که با خواندن این مطلب و دیدن دوره آموزش بالیاژ با فویل بهترین مدرس رنگ مو ، به راحتی از پس این کار بر بیایید.

نویسنده:
ر

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید