با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در این شهرستان تفریح کنید - افق اقتصادی

با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در این شهرستان تفریح کنید - افق اقتصادی
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 229389 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ |
40 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

شهر کرج به دلایل متعددی معروف است. یکی از دلایل اصلی معروفیت شهر کرج، مهاجرت زیاد افراد از سراسر ایران به این شهر است که منجر به ایجاد جمعیت چندگانه و زندگی اقوام مختلف در آن شده است. به همین دلیل، کرج به عنوان “ایران کوچک” شناخته می‌شود. همچنین، به دلیل تنوع فرهنگی و قومیتی در کرج، لقب “شهر ۷۲ ملت” به آن اطلاق شده است.

با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در این شهرستان تفریح کنید

کرج، مرکز استان البرز و شهرستان کرج، یکی از کلان‌شهرهای ایران است و به عنوان چهارمین شهر بزرگ ایران شناخته می‌شود. این شهرستان در فاصله ۳۶ کیلومتری غرب تهران و در کرانه غربی رود کرج و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد.

جمعیت کرج برابر با ۲،۴۱۳،۰۴۱ نفر است و این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران پس از تهران شناخته می‌شود. جمعیت جوان در کرج نسبت به سایر شهرهای بزرگ ایران بسیار فراوان است و به همین دلیل، کرج به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور محسوب می‌شود.

دیدنی های کرج و هزینه سفر

ییلاق ازادبر نیز در مسیر کرج چالوس است که بسیار توصیه می شود روستای واریان در شهرستان کرج و در بخش شرقی سد امیرکبیر یا همان سد کرج واقع شده است. این روستا در حدود ۲۵ کیلومتری ابتدای جاده چالوس و در فاصله دو کیلومتری پلیس راه کرج-چالوس قرار دارد. شهرستان کرج در استان البرز قرار دارد و از دو بخش مرکزی و آسارا تشکیل شده است. بخش آسارا شامل سه دهستان آدران، آسارا و نسا است و روستای واریان در دهستان آدران واقع شده است.

روستایی زیبا در دهستان آسارا، تابعه بخش آسارا در شهر کرج استان البرز، به نام شهرستانک قرار دارد. شهرستانک از جاهای دیدنی مهم و زیبای کرج به حساب می‌آید. در گذشته، شهرستانک مرکز بخش کن بود، اما پس از تبدیل دهستان شمیران به بخش در اواخر سال ۱۳۲۶، دهستان‌های ارنگه، لورا و شهرستانک به بخش کرج ملحق شدند. این روستا در فاصله ۵۴ کیلومتری شمال غربی کرج و در مرز استان‌های البرز و تهران واقع شده است. باغ گل کرج یکی از جاذبه‌های زیبای شهر کرج است که به عنوان یک باغ گل بزرگ شناخته می‌شود. در این باغ زیبا می‌توانید ساعت‌ها را صرف گشت و گذار کنید و لذت ببرید. طبیعت دل‌انگیز و وجود انواع گل‌ها و گیاهان، پیاده‌روی لذت‌بخشی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است.

جشنواره لاله در بزرگترین پارک خاورمیانه افتتاح شده است. ورودی این پارک در این فصل برای هر نفر ۲۰ هزار تومان است. این دهمین دوره از جشنواره لاله های کرج است که به مدت ۷ روز برپا خواهد بود در این جشنواره گلها حدود ۳۰۰ هزار پیاز لاله هلندی و ۲۰۰ هزار گل فصلی در باغ گل های پارک چمران کرج به نمایش خواهد امد. زمان بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

شهر کرج مرکز استان البرز است. قبل از ایجاد استان البرز در سال ۱۳۸۹، کرج جزء استان تهران بود. اما از آن زمان به بعد، کرج به عنوان مرکز استان البرز شناخته می‌شود.

مساحت کرج حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع است.

نام “کرج” برگرفته از واژه “کاوک” است که در گویش قدیمی کرج به معنی “میان تهی” است. این نام به دلیل قرار گرفتن کرج در میان دره‌ها و دامنه‌های کوهستانی اطراف انتخاب شده است.

همچنین، یکی از نامگذاری‌های معروف دیگر کرج، از واژه “کراج” گرفته شده است. این نام به دلیل وجود مناطقی مانند آتیشگاه، کوه‌های کلاک، قلعه دختر شهرستانک و قلعه اشتهارد، که در گذشته برای دیده‌بانی و ارسال خبر آتش به کرج استفاده می‌شدند، انتخاب شده است

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید