تعرفه جدید واردات موبایل / حقوق ورودی گوشی‌های پرچمدار چقدر شد؟ - افق اقتصادی

تعرفه جدید واردات موبایل / حقوق ورودی گوشی‌های پرچمدار چقدر شد؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 225517 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ |
58 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اسفند سال گذشته بود که هیات وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد که بند (۶) ماده (۱) دستورالعمل اجرایی بند (ط) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور موضوع تصویب نامه بهمن ‌ماه ۱۴۰۲، اصلاح شود.

تعرفه جدید واردات موبایل / حقوق ورودی گوشی‌های پرچمدار چقدر شد؟

طبق این بخشنامه ای که سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرده، حقوق وارداتی برای گوشی‌های با ارزش بالای ۶۰۰ دلار در رویه تجاری، معادل ۱۵ درصد و برای سایر رویه‌ها معادل ۳۰ درصد تعیین شده است.

اسفند سال گذشته بود که هیات وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد که بند (۶) ماده (۱) دستورالعمل اجرایی بند (ط) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور موضوع تصویب نامه بهمن ‌ماه ۱۴۰۲، اصلاح شود.

بر این اساس حقوق ورودی گوشی‌های همراه حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد و برای سایر رویه‌ها به مأخذ دو برابر یعنی ۳۰ درصد تعیین شده است.

نقش واردات گوشی موبایل بر بازار موبایل

واردات گوشی‌های موبایل می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار موبایل داشته باشد. در واقع، واردات گوشی‌های موبایل ممکن است به عوامل زیر نقش بسزایی در تحولات بازار موبایل داشته باشد:

گسترش گزینه‌های موجود: واردات گوشی‌های موبایل از سایر کشورها می‌تواند گسترش گزینه‌های موجود در بازار موبایل را به ارمغان بیاورد. این به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد از بین گوشی‌های متنوعی که از سراسر جهان وارد می‌شوند، انتخاب کنند. این رقابت و انتخاب گسترده‌تر می‌تواند به تنوع و ارتقای کیفیت گوشی‌ها در بازار منجر شود.

تأثیر بر قیمت: واردات گوشی‌های موبایل می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت گوشی‌ها در بازار داشته باشد. این تأثیر ممکن است به دو صورت باشد. اولاً، واردات گوشی‌های ارزان‌تر از سایر کشورها می‌تواند رقابت قیمتی را افزایش داده و قیمت گوشی‌ها را کاهش دهد. ثانیاً، واردات گوشی‌های با کیفیت و پیشرفته‌تر از سایر کشورها می‌تواند قیمت گوشی‌ها را افزایش دهد.

تکنولوژی و نوآوری: واردات گوشی‌های موبایل از کشورهای پیشرفته تکنولوژی می‌تواند به بازار موبایل نوآوری و تکنولوژی جدیدی را به ارمغان بیاورد. این نوآوری‌ها می‌تواند به توسعه و پیشرفت صنعت موبایل و بهبود عملکرد و قابلیت‌های گوشی‌ها منجر شود.

رقابت بازاریابی: واردات گوشی‌های موبایل از کشورهای دیگر ممکن است رقابت بازاریابی را در بازار موبایل افزایش دهد. شرکت‌ها ممکن است برای جذب مشتریان و رقابت با گوشی‌های وارداتی، استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی جدیدی را اجرا کنند. این رقابت بازاریابی می‌تواند به بهبود خدمات و تجربه کاربری کاربران موبایل منجر شود.

بنابراین، واردات گوشی‌های موبایل می‌توانتأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر بازار موبایل داشته باشد، از جمله تأثیر در تنوع گزینه‌ها، قیمت‌ها، تکنولوژی و رقابت بازاریابی. این تأثیرات ممکن است باعث تحولات و پیشرفت در صنعت موبایل و بهره‌وری بیشتر از گوشی‌های موبایل شود.

منبع:

اکوایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید