با این ترفندها از فارکس کسب درآمد کن! - افق اقتصادی

با این ترفندها از فارکس کسب درآمد کن! - افق اقتصادی
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 222457 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ |
59 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معامله در فارکس به عنوان یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای کسب سود بدون حد و مرز است. با این حال، درک پیچیدگی‌های ترید در این بازار و انجام معاملات پرسود به چیزی بیش از شانس نیاز دارد. برای موفق بودن در این کار باید استراتژی خوبی داشته باشید و چندوچون بازار را بلد باشید. در این مقاله با آموزش کسب درآمد از فارکس به صورت جامع، تلاش می‌کنیم تا راهکارها و ترفندهایی را به شما یاد بدهیم که بیشترین تاثیر را روی کسب درآمد شما دارند.

با این ترفندها از فارکس کسب درآمد کن!

معامله در فارکس به عنوان یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای کسب سود بدون حد و مرز است. با این حال، درک پیچیدگی‌های ترید در این بازار و انجام معاملات پرسود به چیزی بیش از شانس نیاز دارد. برای موفق بودن در این کار باید استراتژی خوبی داشته باشید و چندوچون بازار را بلد باشید. در این مقاله با آموزش کسب درآمد از فارکس به صورت جامع، تلاش می‌کنیم تا راهکارها و ترفندهایی را به شما یاد بدهیم که بیشترین تاثیر را روی کسب درآمد شما دارند.

مهم‌ترین نکات و ترفندها در کسب درآمد از فارکس

نحوه کسب درآمد از فارکس به نظر ساده می‌رسد: باید با خرید و فروش جفت ارزها یا نمادهایی همچون طلا و غیره سود کنید. با این حال، همه چیز به همین راحتی‌ها نیست. جنبه‌های بسیار زیادی است که هنگام معامله باید مد نظر داشته باشید تا بتوانید سود خوبی بدست آورید. تمامی این جنبه‌ها را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

۱- برنامه‌ریزی معاملاتی داشته باشید

برای اینکه کسب درآمد از فارکس به صورت مداوم و همیشگی باشد، باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. این برنامه‌ریزی شامل موارد زیر است.

تعین نمادی که قصد دارید روی معامله آن متمرکز شوید: اینکه هر روز به سراغ یک نماد جدا بروید کار عاقلانه‌ای نیست. فریب این را نخورید که برخی می‌گویند سود روی برخی نمادها بیشتر از نمادهای دیگر است، فرقی ندارد روی کدام نماد معامله می‌کنید. چه نوسان نماد مورد نظر کم باشد چه زیاد، می‌توانید سود بالایی از آن کسب کنید. در واقع فقط کافی‌ست اهرم معاملاتی بالا داشته باشید تا سود بالایی کسب کنید. بنابراین بهتر است در شروع کار فقط یک نماد را انتخاب کنید و حسابی تمرکزتان را روی همان بگذارید.
نقاط ورود و خروج را مشخص کنید: در برنامه‌ریزی معاملاتی باید از قبل بدانید نقطه ورود شما به معامله کجاست و نقطه خروج‌تان کجا. اهداف خود را به طور کامل مشخص کنید و به آن‌ها پایبند باشید و حتما حد سود و ضرر را تعیین کنید.

۲- تحلیل تکنیکال به طور جدی یاد بگیرید

میزان کسب درآمد از فارکس رابطه مستقیمی با سطح دانش تکنیکال شما دارد. تحلیل تکنیکال همانطور که از نامش پیداست، یک رویکرد تحلیلی فنی روی نمودار نماد مورد نظر است. در واقع شما نمودار نماد را باز می‌کنید و با ابزارهای گوناگونی که پلتفرم معاملاتی در اختیارتان قرار می‌دهد، روندهای قیمتی و آینده نمودار را پیش‌بینی می‌کنید. وقتی این تحلیل و دنیای گسترده آن را بیشتر بشناسید، پیش‌بینی شما دقیق‌تر می‌شود و طبعا می‌توانید سود بهتری داشته باشید. برای انجام این کار به سراغ منابع آموزشی دلتا کالج بروید که هم رایگان است و هم کامل. بخش‌هایی که در تحلیل تکنیکال باید به دنبال آن‌ها باشید شامل موارد زیر است:

شناخت نواحی مقاومت و حمایت
تشخیص خط روندها
کار با اندیکاتورها و تفسیر نمودار بر اساس داده‌های آن‌ها
تشخیص الگوهای هارمونیک
یادگیری روش تحلیلی پرایش اکشن

۳- تحلیل فاندامنتال را فراموش نکنید

یک اشتباه رایج که بسیاری از تریدرها مرتکب می‌شوند، رها کردن تحلیل فاندامنتال و فقط تکیه بر تحلیل تکنیکال است. کسی که قصد کسب درآمد از فارکس را دارد، باید تحلیل فاندامنتال هم بلد باشد. تحلیل فاندامنتال یعنی بررسی ریشه‌ای و بنیادین علت افزایش یا کاهش قیمت نمادها است. به طور مثال اگر قرار است روی جفت ارز یورو به دلار معامله کنید، مهم است که بدانید بانک‌های مرکزی و دولت‌ها چه داده‌هایی را در مورد آن‌ها منتشر می‌کند. تنش‌های ژئوپلتیکی در جهان، سیاست‌های دولت‌ها و تغییرات در نرخ‌بهره و میزان بیکاری، همگی روی قیمت این ارزها تاثیر می‌گذارد. اگر اخبار را پیگیری کنید و داده‌های جلسات اقتصادی را تفسیر کنید، راحت‌تر می‌توانید وضعیت نماد مورد نظر در آینده را پیش‌بینی کنید. در واقع تحلیل فاندامنتال و تکنیکال به نوعی مکمل یکدیگر هستند و باید هردو را باهم یاد بگیرید و در کنار هم از آن‌ها استفاده کنید. آموزش فارکس دنیای گسترده‌ و البته جذابی است که توصیه می‌کنیم جدی بگیریدش.

۴- با یک حساب دمو شروع کنید

یکی از بهترین راهکارها و ترفندهای کسب درآمد از فارکس، استفاده از حساب دمو، قبل از افتتاح یک حساب واقعی است. در حساب دمو شما می‌توانید بدون این که سرمایه واقعی خود را وارد معامله کنید، به ترید بپردازید. این به شما کمک می‌کند تا همه دانشی که آموخته‌اید را تست کنید و هر زمان که دیدید برای معامله حاضر و آماده‌اید به سراغ ترید در حساب واقعی بروید. حساب دمو یک فرصت استثنایی برای سنجش خودتان است.

۵- با سرمایه کم شروع کنید

حتی اگر قبلا در یک حساب دمو به معامله پرداخته‌اید و از خودتان مطمئن هستید،  بهتر است در ابتدا تنها مقدار کمی از سرمایه معاملاتی خود را وارد بازار کنید. سرمایه‌ای را وارد این بازار کنید که تحمل از دست دادنش را داشته باشید. از آنجایی که در ابتدای راه هستید و شاید هنوز در حال یادگیری و آموزش باشید، احتمالا معاملات‌تان بدون اشتباه نخواهد بود. بدیهی است که از دست دادن مقدار کمی از پول آسان‌تر از تحمل از بین رفتن یک سرمایه سنگین است.

۶- بروکر معتبر پیدا کنید

این مورد به جرات مهم‌ترین کاری است که بیاد انجام دهید. اگر نتوانید سود بدست آمده را از حساب‌تان برداشت کنید، دیگر کسب درآمد از فارکس معنایی ندارد. در ضمن، بروکرهای معتبری همچون دلتا اف ایکس پورسانت‌های بسیار اندکی دارند که همین قضیه مخصوصا برای تازه کارها اهمیت بالایی دارد. 

۷- یک ژورنال معاملاتی داشته باشید

شاید این اولین بار است که نام ژورنال معاملاتی را می‌شنوید. استفاده از ژورنال معاملاتی یکی از بهترین ترفندهای کسب درآمد از فارکس است. برای داشتن ژورنال معاملاتی فقط کافی است یک دفتر مخصوص معاملات خود داشته باشید و برای جلوگیری از تکرار اشتباهات در آینده و شناخت اخلاق معاملاتی خودتان، هر اتفاقی که در معامله رخ می‌دهد را بنویسید. بعدا با مراجعه به این ژورنال می‌توانید به خودشناسی برسید و با دید بازتری به معامله مشغول شوید. در این ژورنال حتما بنویسید که دقیقا چه اتفاقی باعث شد تا سود یا ضرر کنید. آیا استاپ لاس خود را نادیده گرفتید، آیا اندیکاتورهای پرتکرار را روی نمودار بررسی نکردید؟ آیا از اخبار غافل ماندید؟ به طور کامل شرح دهید که حدس می‌زنید دلیل ضررتان چه بوده است. پس از ده معامله، به این ژورنال رجوع کنید تا ببینید خطاهای پر تکرارتان کدام‌هایند.

حرف آخر؛ بدون آموزش معامله نکنید

کسب درآمد از فارکس اتفاقی و شانسی نیست. باید حسابی آموزش ببینید و تمرین کنید تا برای معامله در این بازار آماده شوید. در آموزش کسب درامد از فارکس حتما به  راهکارها، روش‌ها و ترفندهایی که گفتیم دقت کنید و هر کدام را به صورت جدی پیگیری کنید. وقتی همه آن‌ها را یادگرفتید بی‌شک کسب سود از فارکس دیگر برای‌تان دشوار نخواهد بود.

 

نویسنده:
ر

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید