احداث یک باغ پولساز با خرید و کاشت این نهال انگور خاص - افق اقتصادی

احداث یک باغ پولساز با خرید و کاشت این نهال انگور خاص - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 182916 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ |
104 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

با توجه به پرهزینه و زمان بر بودن احداث باغ، اکثر افراد علاقه مند به باغداری به دنبال کاشت ارقامی هستند که علاوه بر سودآور و پربازده بودن، هزینه کمتری هم داشته باشد. یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی که مایل به احداث باغ میوه هستند، خرید نهال انگور و احداث باغ انگور است. […]

احداث یک باغ پولساز با خرید و کاشت این نهال انگور خاص

احداث یک باغ پولساز با خرید و کاشت این نهال انگور خاص

با توجه به پرهزینه و زمان بر بودن احداث باغ، اکثر افراد علاقه مند به باغداری به دنبال کاشت ارقامی هستند که علاوه بر سودآور و پربازده بودن، هزینه کمتری هم داشته باشد. یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی که مایل به احداث باغ میوه هستند، خرید نهال انگور و احداث باغ انگور است. اما کدام ارقام انگور بیشترین میزان باردهی و سودآوری را دارند؟

برخی ارقام انگور خاص و کمیاب که به تازگی روانه بازار شده اند، محصولات فوق العاده بازارپسند و گران قیمتی را تولید می کنند. همین مساله باعث شده است باغداران برای خرید نهال و احداث باغ انگور به سراغ این ارقام بروند. در ادامه این مقاله ضمن معرفی کمیاب ترین و پرسودترین ارقام انگور، به بررسی مهم ترین نکاتی که باید در خرید نهال انگور مورد توجه قرار گیرد، می پردازیم.

ارقام وارداتی و خاص نهال انگور

خاص ترین و پرسودترین ارقام وارداتی نهال انگور که در حال حاضر محبوبیت زیادی بین باغداران دارند، در ادامه مورد اشاره قرار می گیرند.

نهال انگور رد گلوب

انگور رد گلوب از ارقام وارداتی به شمار می رود که در سال ۱۹۸۵ در آمریکا شناسایی و به دیگر کشورهای جهان معرفی شد. با اینکه انگور رد گلوب از ارقام دانه دار به شمار می رود، نوع بدون دانه آن هم موجود است. از مهم ترین ویژگی های انگور رد گلوب می توان به پوست نازک، دانه های درشت و قرمز رنگ، طعم فوق العاده شیرین و آبدار و مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی اشاره کرد.

بهتر است کاشت نهال انگور رد گلوب در مناطق گرم انجام شود. میزان آبیاری این نهال انگور، بستگی به فاکتورهای مختلفی از جمله فصل و نوع آب و هوا دارد. این نهال انگور در مناطق سردسیر به ۵۰۰ میلی لیتر آب و در مناطق گرمسیر به ۱۴۰۰ میلی لیتر آب در هر ۲۰ روز نیاز دارد. بهترین نوع آبیاری این نهال انگور، آبیاری قطره ای است.

بهترین نوع خاک برای کاشت نهال انگور رد گلوب، خاک شنی و سبک است که آب بتواند به راحتی از آن عبور کند. از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در میزان باردهی این نهال انگور، می توان به هوموس، شخم زدن، آبیاری، زهکشی مناسب خاک و کود شیمیایی اشاره کرد. تیره بودن رنگ خاک، باعث جذب بیشتر نور خورشید شده و برای محصول مفیدتر خواهد بود.

 

احداث یک باغ پولساز با خرید و کاشت این نهال انگور خاص

 

نهال انگور موندراپ (بلک ویلیام)

نهال انگور موندراپ که با نام های بلک ویلیام و سوییت شاپر هم شناخته می شود، از ارقام فوق العاده کمیاب و خاص است که در نهالستان میاندواب پرورش داده می شود. ویژگی منحصر به فرد انگور موندراپ را می توان شکل ظاهری آن دانست. دانه های این نوع انگور درشت، لوله ای شکل و به رنگ آبی متمایل به کبود بوده و فاقد هسته می باشند. وجود یک ماده شیمیایی به نام تانن در انگور موندراپ، باعث آبدار و گوشتی شدن این انگور و طعم شیرین آن شده است.

بهتر است بدانید میزان حساسیت نهال انگور موندراپ از دیگر ارقام بیشتر بوده و باید در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب و باران های شدید به وسیله پلاستیک و .. محافظت شود. خرید نهال انگور موندراپ و کاشت آن در منطقه ای که دارای ساعات آفتابی باشد، در رشد، گلدهی، باردهی و رسیدن محصول تاثیر زیادی دارد.

نهال انگور کریمسون

نهال انگور کریمسون را می توان به عنوان یکی از ارقام ارزشمند با میزان باردهی فوق العاده بالا معرفی کرد. چنانچه خرید نهال انگور کریمسون برای کاشت در نواحی مدیترانه ای انجام شود، بیشترین میزان سودآوری را خواهد داشت.

این نهال انگور در مقایسه با دیگر ارقام از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و باید با دقت مورد مراقبت قرار گیرد. کوددهی به اندازه، هرس به موقع و آبیاری مناسب، از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در میزان محصول دهی نهال انگور کریمسون هستند. به دلیل نازک بودن ساقه نهال انگور کریمسون، توصیه می شود هنگام کاشت نهال از یک تکه چوب محکم در کنار آن استفاده کنید.

نهال انگور شمشیری

نهال انگور شمشیری که با نام انگشت جادوگر (Witch Finger) هم شناخته می شود، از ترکیب چند رقم انگور تولید شده است. خرید نهال انگور شمشیری به دلیل دارا بودن برخی ویژگی ها، به شدت توصیه می شود. دانه های این انگور فاقد هسته و به رنگ بنفش یا مشکی بوده و طعمی منحصر به فرد و شیرین دارند. این انگور دارای پوستی نازک و دانه هایی فوق العاده آبدار و گوشتی می باشد. نگهداری از این نهال انگور زیاد سخت نیست و برای رشد حداکثری، گلدهی و ثمر دهی به نور مستقیم خورشید نیاز دارد.

 

احداث یک باغ پولساز با خرید و کاشت این نهال انگور خاص

 

نکات مهم در خرید نهال و احداث باغ انگور

خرید نهال و احداث باغ انگور می تواند فعالیتی فوق العاده پردرآمد و سودده باشد. با این حال بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه و سودآوری بیشتر، نکاتی که در ادامه مورد اشاره قرار می گیرند را مد نظر قرار دهید:

– انتخاب نهال مناسب و سازگار با منطقه: یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید نهال انگور مورد توجه قرار گیرد، تناسب داشتن آن نهال با شرایط آب و هوایی منطقه کاشت است. هر یک از ارقام انگور مناسب اقلیم و شهر خاصی هستند.

– خاک مناسب: بهترین خاک برای کاشت نهال انگور، خاک لوم شنی است که زهکشی مناسبی داشته باشد.

– خرید نهال از نهالستان معتبر: مساله مهم دیگری که باید هنگام خرید نهال مورد توجه قرار گیرد، انتخاب یک نهالستان معتبر است که انواع مختلفی از ارقام انگور را تولید و عرضه کند. چون همانطور که میدانید کیفیت نهال انگور، تاثیر زیادی در میزان سوددهی و کیفیت محصولات خواهد داشت.

راهنمای انتخاب بهترین نهالستان انگور

یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نهالستان‌های کشور که به‌صورت تخصصی در زمینه پرورش و فروش بهترین ارقام نهال انگور فعالیت دارد، نهالستان میاندوآب نهال است که با سال‌ها تجربه و با داشتن کاری مجرب و مشاوره رایگان به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مشتریان خود هستند.

تضمین اصالت نهال فروخته شده توسط این نهالستان و کیفیت بالا و اصول پرورشی صحیح و همچنین ارسال به سراسر کشور، سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان بپردازند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است و همچنین نهال‌های خریداری شده همگی شناسنامه‌دار و دارای گواهی سلامت هستند.

شما می‌تواند برای خرید نهال انگور و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه‌اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره‌تلفن: ۰۹۱۴۵۵۳۰۳۳۶ _ ۰۹۳۳۵۳۱۰۳۳۶ (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت “میاندوآب نهال” در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید