رشد تجارت ایران و اندونزی کلید خورد - افق اقتصادی

رشد تجارت ایران و اندونزی کلید خورد - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 250083 |
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹ |
60 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی امضا شد. با امضا این موافقتنامه مبادله مواد اولیه خوراکی، مواد پایه نفتی، تجهیزات پزشکی با ارزش افزوده بالا، قطعات الکترونیکی با تخفیفات ویژه کلید خورد.

رشد تجارت ایران و اندونزی کلید خورد

به گزارش اکوایران؛  موضوع امضا توافقنامه تجارت ترجیحی ایران و اندونزی را کاوه دلیری، مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد. 

اصولا هدف از امضای موافقت‌نامه‌های تجارت ترجیحی افزایش تبادلات تجاری و همکاری‌های مشترک بین دو کشور است و کشورها با در نظر گرفتن تخفیف‌های تعرفه‌ای روند ورود به بازارهای یکدیگر را تسهیل می‌کنند.

به گفته دلیری دو کشور در نظر دارند بعد عملیاتی شدن موافقت‌نامه تجارت ترجیحی کمیته‌ای را تشکیل بدهند که کارویژه آن نظارت و به‌روزرسانی لیست‌ها و تخفیفاتی است که ایران و اندونزی برای یکدیگر در نظر می‌گیرند.

اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد از این‌رو این بازار می‌تواند ظرفیت خوبی برای محصولات ایرانی باشد؛ واردات اندونزی از سایر کشورها حدود ۲۷۰ میلیارد دلار است که سهم ایران از این عدد کمتر از یک میلیارد دلار است.

البته به باور مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با امضای این موافقت‌نامه حجم مراودات تجاری دو کشور روند صعودی به خود خواهد گرفت.

داده‌های موجود نشان می‌دهد، محصولات با پایه نفتی و معدنی بیشترین سهم را در تجارت ایران و اندونزی دارند؛ دو کشور متناسب با سیاست‌های داخلی بر ۲۳۰ قلم کد کالایی تخفیف در نظر گرفتند؛ رنج‌های مختلف تخفیفی عبارتند از؛ ۱۰۰، ۴۰، ۲۰ و ۱۰ درصد.

 طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، مواد اولیه خوراکی، مواد پایه نفتی، تجهیزات پزشکی با ارزش افزوده بالا، قطعات الکترونیکی جزو کالاهای صادراتی هستند که دو طرف در مورد آنها تخفیفاتی را در نظر گرفته‌اند و قابلیت اجرا بین طرفین است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید