راه ورود تجار ایران به غرب چین باز شد؟ - افق اقتصادی

راه ورود تجار ایران به غرب چین باز شد؟ - افق اقتصادی
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 240416 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۶ |
19 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ درحاشیه ایران اکسپو ۲۰۲۴، بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری منطقه «خورگس» چین دیدار کرد. «خورگس» یک منطقه ویژه اقتصادی است که هم‌ مرز با قزاقستان است. این منطقه مستقر در غرب چین است و عملا دروازه ورودی به باین بازار است. در این دیدار، «فا فامینگ» رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل خورگس چین، تلاش […]

راه ورود تجار ایران به غرب چین باز شد؟

به گزارش اکوایران؛ درحاشیه ایران اکسپو ۲۰۲۴، بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری منطقه «خورگس» چین دیدار کرد. «خورگس» یک منطقه ویژه اقتصادی است که هم‌ مرز با قزاقستان است. این منطقه مستقر در غرب چین است و عملا دروازه ورودی به باین بازار است.

در این دیدار، «فا فامینگ» رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل خورگس چین، تلاش برای ایجاد مسیر حمل‌و‌نقل و ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق این شهر به سایر نقاط چین را زمینه‌ساز شکل‌گیری تجارت منظم و پایدار شرکت‌های ایرانی با نواحی غربی چین عنوان کرد و در این رابطه، آمادگی این اتاق برای تبادل‌نظر و هم‌فکری با اتاق تهران در راستای معرفی شرکت‌های حمل‌و‌نقلی از دو طرف اعلام کرد.

او با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی در این شهر، اعلام کرد که می‌توان با اختصاص سالن عرضه و معرفی کالاهای ایرانی در این منطقه ویژه، زمینه آشنایی شرکت‌های چینی با محصولات ایرانی را فراهم کرد.

فامینگ همچنین، از جمله زمینه‌های عرضه و معرفی کالاهای ایرانی به خریداران چینی را پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در این کشور خواند و در عین حال، ایجاد یک مکانیزم منظم برای تهاتر کالا میان ایران و خورگس را ضروری دانست.

راه تجارت برد- برد ایران و چین

در این جلسه دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: شرکت‌های چینی برای تقویت مناسبات خود با بازار ایران، باید بر روحیه محافظه‌کارانه خود غلبه کنند و به تجارت برد-برد در همکاری با شرکت‌های ایرانی باور داشته باشند.

طبق اعلام اتاق بازرگانی تهران، او سپس بر آمادگی اتاق تهران برای تاسیس دفتر این اتاق در شهر خورگس اشاره کرد و افزود: با مشارکت پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از دو کشور، ساخت و طراحی پلتفرم ایرانی و چینی برای معرفی کالاها و محصولات ایرانی به خریداران چین، امکان‌پذیر است.

عشقی از زمینه همکاری اقتصادی دو کشور در حوزه محصولات حلال نیز سخن گفت و سپس بر ایجاد شرکت مشترک در حوزه لجستیک برای جابه‌جایی کالا میان ایران و منطقه خورگس تاکید کرد. در ضمن شرکت‌های حمل‌و‌نقلی چین می‌توانند در همکاری و توافق با همتایان خود در ایران، نسبت به ایجاد شرکت مشترک در حوزه لجستیک اقدام کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید