۶۵ درصد واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور دارند - افق اقتصادی

۶۵ درصد واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور دارند - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 221110 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۴۷ |
15 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۶۵ درصد واحدهای صنعتی داخل شهرک‌ها هستند، اکنون مجوز فعالیت در خارج از شهرک‌ها داده نمی‌شود.

۶۵ درصد واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور دارند

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی امروز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شهرک ملی پست ایران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در خارج از شهرک‌ها امکان‌پذیر نیست.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: مجوزهای شهرک‌های صنعتی برای صنایع بزرگ نیز صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه صدور مجوز شهرک‌های صنفی به این سازمان محول شد گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار صنف داریم که ۶۰۰ هزار مورد از این صنوف تولیدی هستند.
مقیمی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در حوزه کیف و کفش هستند. اکنون به دنبال ساماندهی این اصناف هستیم.
وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه لجستیک غفلت شده است گفت: این امر باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش قابلیت رقابت‌پذیری صنایع شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: زنجیره‌های تامین باید درست شناسایی شود در این صورت هزینه‌های لجستیک باعث کاهش هزینه‌های تمام شده محصول و کالا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پلاک کوبی و کدپستی برای صنایع صورت می‌گیرد گفت: برای جابه‌جایی کالا و محصولات و تسهیل در ارسال محصولات و مرسوله‌ها این خدمات در شهرک‌های صنایع ارایه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت ملی پست ایران امضا و مبادله شد.
وی ابراز داشت: از جمله موضوعات تفاهم‌نامه آمایش شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش کشور با قید اولویت ۶ماهه به منظور پلاک کوبی کدپستی تلفیقی و بهنگام سازی اطلاعات مبتنی بر پایگاه نشانی Gnaf در چارچوب تبادل نقشه، اطلاعات و داده‌ها بین «پست» و «سازمان» مبتنی بر قوانین و مقررات است.
به گزارش ایرنا، ارائه انواع خدمات پستی قبول مرسولات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سراسر کشور، اختصاص فضا و زیرساخت مناسب برای نصب لاکرهای هوشمند پستی در ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و یا سایر مکان‌های مناسب مورد نظر «سازمان» با پرداخت هزینه‌های عملیاتی به منظور بهره‌مندی ساکنین و فعالین شهرک‌های صنعتی از خدمات توزیع هوشمند و متمرکز انواع مرسولات و سفارش‌ها فیزیکی از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه است.
قبول و توزیع ابلاغیه/ اخطاریه و مکاتبات فیزیکی سازمان با ساکنین شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش با استفاده از سرویس‌های ارزش افزوده و سرویس تجارت الکترونیک (گیت وی) «پست» با ایجاد امکان رهگیری مرسولات ارسالی، استفاده «سازمان» از خدمات شناسه پستی مشتری با هدف مدیریت تغییرات نشانی ساکنین و فعالین شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و ارائه خدمات مرتبط با مکاتبات الکترونیکی، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی سرویس‌های پست مستقیم، EDM و تمبرهای اختصاصی پستی توسط «سازمان» در چارچوب قوانین و مقررات نیز در راستای این تفاهم‌نامه در دستور قرار می‌گیرد.
استفاده از خدمات ارزش افزوده الکترونیکی و مکان محور «پست» با بهره‌مندی از سرویس‌های مبتنی بر کد پستی Gnaf و ظرفیت‌های باجه مجازی «پست» به منظور ارائه و توسعه خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و ارتقا و توسعه همکاری فی‌مابین با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های اطلاعاتی و سایر توانمندی‌های طرفین به منظور طراحی و اجرای خدمات جدید و ارزش افزوده در چارچوب قوانین و مقررات نیز از دیگر موضوعات است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید