به گزارش اکوایران، گفته می‌شود از اول فروردین ماه تا هیجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گفته اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، برای کالاهای اساسی یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار و برای خدمات ۱۵۰ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

همچنین بنا بر اظهارات او، در مدت مذکور برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱۹۱ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شده است.

آنطور که بالسینی اعلام کرده، تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۶۳۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۳۶۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۲۶۱ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۲۲۶ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۳۳ میلیون دلار صورت گرفته است.

گفتنی است، این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۳۱۳، ۴۳، ۲۴۵، ۱۴۱ و ۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هیجدهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده‌اند. 

همچنین یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۳۱۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

فروش ۳.۵ تن طلا در حراجی‌ها

در روز گذشته(۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)، در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۲۲۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۱۹۴ تومان مورد مبادله قرار گرفت.

به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان، یورور با نرخ ۴۵ هزار و ۲۷ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۳۸۵  تومان بود.

 تاکنون بیست و چهار حراج شمش طلا در این مرکز انجام شده و در مجموع نیز بیش از ۳.۵ تن طلا به فروش رسیده است.  در آخرین حراج از مجموع ۴۱۰ کیلوگرم طلای عرضه شده ۳۱۹ کیلو گرم با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان به فروش رسید.