نواحی کم ریسک برای خرید طلا و دلار - افق اقتصادی

نواحی کم ریسک برای خرید طلا و دلار - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 210293 |
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ |
417 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

کف معتبر سکه ۳۱ میلیون تومان، طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دلار ۵۴ هزار تومان میباشد.

نواحی کم ریسک برای خرید طلا و دلار

هادی بهرامی؛ بازار: هرگاه به خرید هدیه ای ارزشمند و نه صرفا گران برای عزیزانمان فکر میکنیم همیشه یکی از گزینه های جذاب و کم ریسک پیش رو طلا است. این فلز ارزشمند از قدیم الایام مورد توجه بوده و در بازه های بلند مدتی روند صعودی خود را حفظ کرده است. سرمایه‌ گذاری در دلار نیز یکی از روشهای مناسب کسب بازدهی از بازارهای مالی داخلی است که تنها در صورت تحلیل درست شرایط اقتصادی میتوان در این زمینه به موفقیت دست یافت. با تحلیل بنیادی میتوان ارزش ذاتی و با تحلیل تکنیکال میتوان روند قیمتی بازار ها را پیش بینی کرد. مقایسه بازدهی ۵ ساله بازار های مالی در پنج سال اخیر، شاخص نرخ تورم ۴۰۰ درصد افزایش یافته است که تنها ۳۰ درصد از نرخ دلار کمتر است. بازار ارز دیجیتال با افزایش ۲۹۰۰ درصدی، در رنکینگ اول بیشترین بازدهی قرار دارد و بازار بورس با افزایش ۱۲۵۰ درصدی رتبه دوم سود آوری را از آن خود کرده است. بازار های طلا و سکه تقریبا در یک نرخ نزدیک به هم حرکت کرده و بازدهی ۶۴۰ درصدی داشته اند. نکته حائز اهمیت این است که بر خلاف سایر بازار ها، میتوان بر روی بازدهی مثبت بازار های طلا و دلار در بلند مدت حساب باز کرد که طلا ارزشمند تر و دارای حاشیه سود بالایی است.

تحلیل تکنیکال سکه قیمت سکه پس از برخورد به حمایت ۳۱ میلیون تومانی، با واکنش مثبت رو به رو شد و ۳۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رشد کرد. در حال حاضر اگر بتواند مقاومت ماژور و تاریخی را شکسته و بر روی آن حجم معاملات مناسبی داشته باشد میتوانیم اهداف ۴۱، ۴۴ و ۵۲ میلیون تومان را برای سکه در نظر بگیریم. ۳۱ میلیون تومان محدوده مناسبی برای خرید مجدد و بررسی صندوق های طلا جهت سرمایه گذاری است. کف معتبر سکه جهت انباشت سرمایه گذاران، محدوده ۲۷ میلیون تومان میباشد.

تحلیل تکنیکال طلای ۱۸ عیار با تشکیل سقف های جدید و بالاتر از یکدیگر، روند الگوریتمی پر حجمی را از رشد طلای ۱۸ عیار شاهد بودیم که با برخورد به مقاومت ۳ میلیون تومان، دچار ریزش شد. در حال حاضر قیمت هر چه به محدوده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نزدیک تر میشود برای سرمایه گذاران کم ریسک تر به حساب می آید. اگر قیمت بتواند از مقاومت تاریخی ۳ میلیون تومان عبور کند، اهداف بالاتری را متصور خواهیم بود؛ در غیر اینصورت کف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محدوده بسیار خوبی برای پرتاب قیمت میباشد که بنظر لمس آن بعید بنظر میرسد.

تحلیل تکنیکال دلار قیمت پس از برخورد با مقاومت ۵۸ هزار تومان، دچار ریزش شد؛ اما بنظر می آید هنوز گارد صعودی خود را حفظ کرده و آماده همپوشانی با نرخ تورم است که مانند فنر جمع شده پرتاب شود. با عبور از محدوده ۵۸ هزار تومان و تثبیت هفتگی بالای این محدوده اشاره به اهداف بالاتری خواهد داشت. حمایت ۵۴ هزار تومان و نهایتا ۴۸ هزار تومان محدوده کم ریسکی به حساب می آید.

ویژگی های بازار دلار کنترل دولت بر قیمت دلار یا سایر ارزهای خارجی تنها در برهه‌ های زمانی خاصی رخ میدهد اما نمیتواند برای همیشه ادامه پیدا کند. در نهایت اگر دولت، سیاستِ مبتنی بر ارزپاشی و کاهش قیمت دلار را ادامه دهد اما همچنان میزان تقاضا برای دلار بیشتر شود افزایش قیمت دلار، غیر قابل اجتناب خواهد بود. از مزایای سرمایه گذاری در دلار میتوان به حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم، کالای شهودی و امکان خرید و فروش حضوری اشاره کرد. تورم، تراز تجاری، انتظارات تورمی و نقدینگی از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت دلار هستند. آیا طلا گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟ کارشناسان براین باورند همیشه سرمایه گذاری در طلا به علت جذابیت های موجود میتواند بخشی از سبد سرمایه گذاری افراد باشد؛ بخصوص زمانی که بازار های موازی مانند مسکن، خودرو و یا سود بانکی جذابیتشان کاهش میابد. همچنین فعالان بازار سرمایه جهت پوشش ریسک های موجود دربازار سرمایه از پشتوانه طلا جهت پوشش ریسک معاملاتشان استفاده میکنند. قیمت طلا و سکه در ایران به دنبال قیمت انس طلای جهانی، دلار و تقاضای داخلی رشد و یا افت میکند که به دلیل ریسک پایین و بازدهی مثبت در بلند مدت میتواند گزینه خوبی برای پرتفوی سرمایه گذاری مختلط باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید