یکشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-28
تبلیغات
کد خبر: 294024 |
تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2024 - 4:33 | ارسال توسط :
195 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: در ۶ ماهه نخست سال به طور متوسط ماهانه ۲۰ هزار تن شیرخشک تولید شده است‌.

به گزارش اقتصاد100، سیاوش سلیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: بنابر آمار از ابتدای سال به طور متوسط ماهانه حدود ۲۰ هزارتن شیرخشک در کشور تولید می شود که با سپری شدن فصل گرما، بر میزان تولید افزوده می شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که در نیمه دوم سال تولید شیرخشک ناشی از افزایش تولید شیرخام به ۲۵ هزارتن برسد.

سلیمی مصرف سالانه شیرخشک کشور را ۸۰هزار تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه ۷ تا ۸ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی از دپوی ۶۳ هزارتن شیرخشک در کارخانجات خبر داد و گفت: از ابتدای سال ماهانه ۱۰ هزارتن شیرخشک به بازارهای هدف صادر شده است، از این رو پیش بینی می شود تا پایان شهریور صادرات شیرخشک به ۶۰ هزارتن برسد که از این محل ۱۵۰ میلیون دلار ارزآوری خواهیم داشت.

او گفت: در جلسه اخیر وزارت جهاد کشاورزی قرار شد نامه ای به گمرک مبنی بر اصلاح نرخ حقوق گمرکی ارسال شود چراکه نرخ صادرات شیرخشک زیر ۲ دلار است.

خبرنگار: آزاده محبی

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید