افزایش عجیب ذبح گوسفند، گاو و شتر در بهمن‌ماه - افق اقتصادی

افزایش عجیب ذبح گوسفند، گاو و شتر در بهمن‌ماه - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 221761 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۵۲ |
28 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن (۱۴۰۲) در مجموع ۳۳.۰۹۷ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

افزایش عجیب ذبح گوسفند، گاو و شتر در بهمن‌ماه

به گزارش اقتصاد۱۰۰ به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج این طرح، گوشت گاو و گوساله با ۱۷.۸۹۲ تن، ۵۴.۱ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است.

گوشت گوسفند و بره با ۱۲.۱۴۹ تن، بز و بزغاله با ۲.۰۶۰ تن و سایر انواع دام با ٩٩۶ تن، به‌ترتیب ۳۶.۷ درصد، ۶.۲ درصد و ٣ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ با بهمن ماه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ١۵ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

مقدار تولید گوشت در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ١٩ درصد، برای بز و بزغاله ۱۹ درصد، برای گاو و گوساله ١٣ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٠ درصد کاهش، و برای شتر و بچه‌شتر ۵۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (دی) در حدود ١ درصد کاهش داشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید