۱۰ ویژگی صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی که هنگام سرمایه گذاری باید به آن‌ها توجه کنیم

10 ویژگی صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی که هنگام سرمایه گذاری باید به آن‌ها توجه کنیم
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-14
کد خبر: 196205 |
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۴ |
1606 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

در سال‌های اخیر شاهد رشد شدید سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال توسط ایرانیان بوده‌ایم که البته با نگاهی به قیمت بیت کوین یا سایر رمز ارزها چندان هم اتفاق عجیبی نیست. به هرحال رشد این بازار منجر به رونق صرافی‌های کریپتویی در کشور نیز شده است. اما انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر که بیشترین […]

۱۰ ویژگی صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی که هنگام سرمایه گذاری باید به آن‌ها توجه کنیم

در سال‌های اخیر شاهد رشد شدید سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال توسط ایرانیان بوده‌ایم که البته با نگاهی به قیمت بیت کوین یا سایر رمز ارزها چندان هم اتفاق عجیبی نیست. به هرحال رشد این بازار منجر به رونق صرافی‌های کریپتویی در کشور نیز شده است. اما انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر که بیشترین امکانات را در اختیار ما قرار دهد، شدیدا بخاطر اهمیت بالای امنیت رمز ارزها، مهم است.

حفظ امنیت ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بازار کریپتوکارنسی‌ها بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که برخلاف سیستم‌های مالی سنتی مانند بانک‌ها، نظارت چندانی بر رمز ارزها وجود ندارد، هک صرافی، کلاهبردار بودن خود پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال و … می‌تواند شدیداً امنیت دارایی کاربران را تهدید کند. بنابراین یک صرافی ارز دیجیتال باید چند ویژگی‌ مهم داشته باشد که آن رابه یک پلتفرم معتبر و قابل اعتماد تبدیل کند. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال معتبر

۱- امنیت

مهم‌ترین ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی امنیت آن است. اینکه از زمان آغاز به کار خود آیا مورد حملات هکری قرار گرفته یا اطلاعات کاربران آن درز شده است یا خیر از مواردی هستند که در هنگام انتخاب یک صرافی کریپتویی ایرانی باید درباره آن‌ها تحقیق کنیم.

۲- نقدینگی

داشتن نقدینگی بالا در صرافی نشان دهنده حجم معاملات زیاد پلتفرم است. صرافی‌های با نقدینگی پایین ممکن است در مواردی از پس انجام تراکنش‌های کاربران برنیایند.

۳- کارمزد

در برخی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی متاسفانه میزان کارمزدها بسیار بالا است که این مسئله منجر به نارضایتی کاربران آن‌ها در بلند مدت خواهد شد.

۴- رابط کاربری

رابط کاربری قابل فهم که هر کاربری با هر میزان دانش بتواند با آن کار کند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی معتبر کریپتویی است که گاها به آن اهمیت داده نمی‌شود، با این حال فاکتوری بسیار مهم است. این مسئله نشان می‌دهد که پلتفرم مورد نظر چقدر به فکر راحتی کاربران خود است.

۵- حجم معاملات

حجم معاملات در یک صرافی کریپتویی رابطه نزدیکی با نقدینگی آن پلتفرم دارد. اگر حجم معاملات در صرافی‌ ارز دیجیتال بالا باشد، نشان دهنده میزان اعتماد افراد به این پلتفرم است.

۶- تعداد ارزهای قابل پشتیبانی

یکی دیگر از فاکتورهای ممهم هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال تعداد ارزهایی است که در آن قابلیت خرید و فروش دارد. محدود بودن تعداد ارزهای مورد پشتیبانی در یک صرافی، می‌تواند نشانه‌ای از زیرساخت نه چندان قدرتمند صرافی باشد.

۷- پشتیبانی قدرتمند

تعداد نیروهای فعال در بخش پشتیبانی یک صرافی ارز دیجیتال و ساعت کاری آن‌ها می‌تواند نشان دهنده چند ویژگی اعم از میزان شلوغی پلتفرم، حجم معاملات، میزان اعتماد مردم به آن و … باشد.

۸- احراز هویت

تقریبا اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران یک مرحله احراز هویت دارند، اما یک صرافی خوب باید تا حد امکان این مسئله را برای کاربران خود راحت کرده باشد تا همه بتوانند در کمترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کنند.

۹- دسترسی پذیری

دسترس پذیر بودن یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اینکه پلتفرم مورد نظر نه تنها در فضای وب بلکه در اپلکیشن‌های موبایلی نیز قابل دسترسی باشد.

۱۰- قدمت صرافی

از آنجایی که در یکی دو سال اخیر شاهد رشد شدید صرافی‌های کریپتویی بوده‌ایم، انتخاب یک صرافی با قدمت طولانی‌تر که در طی زمان خود را ثابت کرده باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

10 ویژگی صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی که هنگام سرمایه گذاری باید به آن‌ها توجه کنیم

در بالا به معیار های انتخاب یک صرافی رمزارز اشاره کردیم و اکنون می‌خواهیم ببینیم کدام یک از پلتفرم‌های خرید و فروش رمز ارز ایرانی این ویژگی‌ها را دارند.

۱- پول نو

صرافی پول نو در چهارمین سال تاسیس خود همچنان با قدرت در حال پیشرفت است. این صرافی از دارایی‌های دیجیتال متنوعی بر بستر شبکه‌های بلاک چینی مختلف پشتیبانی می‌کند و یکی از راحت‌ترین رابط‌های کاربری را در بین صرافی‌های ایرانی دارد. در این صرافی حساب‌های کاربری به دو سطح سریع و حرفه‌ای تقسیم بندی می‌شوند که احراز هویت در سطح سریع در کمتر از دو دقیقه امکان پذیر است. تیم پشتیبانی قدرتمند، شفاف بودن محل شرکت، دانش بنیان بودن و زیرساخت قدرتمند، صرافی ارزدیجیتال پول نو را به یکی از معتبرترین صرافی های ارزدیجیتال در ایران تبدیل کرده است.

۲- والکس

والکس نامی آشنا در فضای ارز دیجیتال ایران است که سال‌هاست در حال فعالیت است. احراز هویت ویدیویی یکی از ویژگی‌های متفاوت صرافی والکس است و این صرافی کریپتویی از تعداد ارزهای قابل قبولی پشتیبانی می‌کند. همچنین اپلیکیشن موبایلی این صرافی نیز دسترسی به این نرم افزار را آسان‌تر می‌کند. با این حال یکی از معایب والکس کارمزد بالای این صرافی است.

۳- نوبیتکس

نوبیتکس جزو قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که سال‌هاست در حال خدمت رسانی به سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی‌ها است. نوبیتکس انتخابی خوب برای افراد حرفه‌ای و مبتدی بازار است، با این حال تعداد ارزهای پشتیبانی شده در این پلتفرم نسبت به سایر صرافی‌ها کمی پایین‌تر است.

۴- بیت پین

بیت پین جزو جذاب‌ترین صرافی‌های کریپتویی از نظر بصری و رابط کاربری است. بیت پین همچنین از ارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کند و امکان دریافت وام ارز دیجیتال را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کند. بیت پین انتخابی مناسب برای کسانی است که به دنبال سرمایه گذاری امن هستند.

۵- اوکی اکسچنج

اوکی اکسچنج جزو پلتفرم‌هایی است که از بیشترین رمز ارزها برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر این پلتفرم یکی از کمترین شکاف‌های قیمتی بین قیمت خرید و فروش رمز ارزها را دارد که یک ویژگی مهم برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

نکات کلیدی برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال

برای اینکه امنیت ارزهای رمزنگاری شده‌ ما حفظ شود، باید به چند مورد توجه کنیم. اول اینکه استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی می‌تواند گزینه‌ای امن‌تر برای ایرانیان باشد، به این دلیل که پلتفرم‌های خارجی عموما مشکلات زیادی را سد راه کاربران ایرانی قرار می‌دهند. نکته دیگر اینکه باید سعی کنیم تا حد امکان بعد از خرید یک ارز دیجیتال آن را به یک کیف پول کریپتوکارنسی منتقل کنیم تا دارایی‌مان در صورت وقوع مشکل برای صرافی ایمن باقی بماند.

در نهایت با رعایت یک سری نکات بسیار ساده دیگر مانند اینکه اطلاعات کاربری‌مان را در اختیار افراد دیگر قرار ندهیم، می‌توانیم امنیت سرمایه گذاری رمز ارزی‌مان را تضمین کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :امیرعلی قاضی

      خیلی کامل ویژگی های صرافی رو گفتید ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از شما بابت کامنت خوبتون امیرعلی عزیز