هزینه‌ ساخت صرافی ارز دیجیتال از صفر تا صد

هزینه‌ ساخت صرافی ارز دیجیتال از صفر تا صد
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 222278 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ | منبع: digialpha.agency
1370 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال یک سرمایه‌گذاری هیجان انگیز است، اما اقدام به توسعه و لانچ یک پلتفرم حرفه‌ای و عملیاتی، مستلزم بررسی دقیق هزینه‌ها می باشد.

هزینه‌ ساخت صرافی ارز دیجیتال از صفر تا صد

یکی از مهمترین سوالاتی که در این زمینه وجود دارد این است که هزینه ساخت صرافی ارز دیجیتال چقدر است و دلیل اختلاف قیمت شرکت‌های مختلف چیست؟

به طور کلی و واقع بینانه هزینه طراحی صرافی های رمز ارز بین ۴۰۰۰ دلار (۲۵۰ میلیون تومان به قیمت روز دلار) تا ۵۰.۰۰۰ دلار محاسبه می‌شود. تعیین قیمت به عوامل مختلفی بستگی داره که مهمترین آن کیفیت نیروی انسانی، ویژگی‌ها و امکانات سیستم، میزان آمادگی سیستم برای لانچ، استانداردهای امنیتی، قابلیت توسعه سیستم، امکان ارائه سورس کد و… است. اگر به دنبال ساخت صرافی آنلاین هستید باید دقیقاً معیارهای تعیین کننده مخارج شما و ساختار قیمت را بشناسید که ما در ادامه کاملا شفاف ارائه می‌کنیم.

معیارها و عوامل تعیین کننده هزینه ساخت صرافی آنلاین

عوامل و معیارهای زیادی وجود دارد که در میزان هزینه ها و قیمت طراحی سایت صرافی رمز ارز تاثیر گذار هستند. این عوامل با توجه به نیازها و شرایط شما متفاوت می باشند:

۱- منابع انسانی: یکی از مهمترین شاخص‌های تعیین‌کننده هزینه ساخت صرافی آنلاین تخصص، تجربه و کیفیت نیروی انسانی برای توسعه و نگهداری سیستم است. طراحی و توسعه صرافی ارز دیجیتال نیازمند حضور نیروهایی با تخصص‌های زیر است.

۱-۱- متخصص سرور (کارشناس دواپس): یکی از نیروهای کلیدی برای راه‌اندازی، حفظ و نگهداری از سرور است که معمولا به باید به ابزارهایی مثل Docker و Kubernetes مسلط باشد. نیروی سرور باید بسیار حرفه‌ای باشد تا زیرساخت و معماری سرور را به گونه‌ای طراحی کند که میزبان حجم بسیار بالای کاربران باشد و زمان لود سایت را پایین نگه دارد. نیروی دواپس باید پروتکل‌های بین المللی را به خوبی بشناسد و تجربه کار با آنها را داشته باشد.

۱-۲- توسعه دهنده بک‌اند: شما حداقل به دو نفر نیروی بک اند کار بسیار قدرتمند و مجرب نیاز دارید که به سوکت نویسی و الگوریتم‌های سنگین مثل الگوریتم‌های solid یا rollback، دیتابیس‌های منظم، قابل توسعه، تست‌نویسی سنگین و… کاملا مسلط باشد. برنامه نویس بک اند باید آشنایی کامل با فعالیت‌های ترید داشته باشد و بسیار قابل اعتماد باشد.

۱-۳- توسعه دهنده فرانت‌اند: برای طراحی صرافی ارز دیجیتال، نیروی فرانت شما باید حرفه‌ای باشد و توانایی برنامه‌نویسی برای دیتای Realtime از طریق سوکت را داشته باشد. به عنوان مثال، در سایت صرافی آنلاین دیتا بدون نیاز به رفرش مرتب آپدیت می‌شود و این پروتکل باید بین متخصصان بک و فرانت اجرا شود. همچنین باید شناخت کافی از مسائل امنیتی و توانایی اجرای چندین پروژه بهم پیوسته را داشته باشد. متاسفانه تعداد نیروهای زیادی نیستند که به این مهارت تسلط دارند.

۱-۴- متخصص امنیت: مهمترین تسک متخصص امنیت، تضمین امنیت فرآیندهای سایت است. در واقع تمام چک پوینتهای امنیتی سیستم توسط این فرد بررسی می‌شود تا نتایج تست‌های امنیتی سطح بالا قابل قبول باشد. این فرد به صورت مداوم تمام فعالیتهای سایت، سرور و موارد مشکوک را رصد و برطرف می‌کند.

۱-۵- متخصص بلاکچین: سایت صرافی آنلاین نیاز به ارتباط با بلاکچین دارد. مثلا موقع واریز و برداشت کاربر آدرسی ساخته می‌شود که این آدرسها باید در جای امنی نگه‌داری شوند. شما باید از تراکنشهای سیستم یعنی افزایش و کاهش‌ موجودی‌ها مطلع باشید و آن را در سایت اعمال کنید. این عملکردها از طریق API و Full node‌ها انجام می‌شود که نیاز به متخصص بلاکچین با تجربه و حرفه‌ای دارد. بسیاری به اشتباه از نیروی بک‌اند برای بلاکچین استفاده می‌کنند که کار درستی نیست. بلاکچین یک تکنولوژی تخصصی است که نیاز به نیروی متمرکز دارد. بزرگترین دغدغه در این زمینه، آپدیتهای مستمر شبکه‌های بلاکچین است که سازگار شدن با آنها مستلزم نیروهای حرفه‌ای و متخصص است.

تا همینجا با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که گرد هم آوردن این تعداد نیرو * مدت زمان مورد نیاز برای توسعه اختصاصی، لانچ و پشتیبانی سایت صرافی رمز ارز، هزینه کمی نمی‌تواند داشته باشد. چرا که حقوق دریافتی هیچ یک از این برنامه‌نویسان با سطح تخصص مد نظر ما، ماهانه کمتر از ۵۰ میلیون تومان نیست. پس هزینه ماهانه یک تیم برنامه‌نویس حرفه‌ای به صورت میانگین ۳۵۰ میلیون تومان است. بنابراین منطقی نیست که به افرادی اعتماد کنید که ادعا می‌کنند با مبالغ خیلی کم (زیر ۱۰۰ میلیون) به صورت فریلنسری به شما سایت ترید کاملی ارائه می‌کنند که عملکرد خوبی دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که سرمایه خود را بازیچه یادگیری برنامه‌نویسان تازه کار نکنید تا پروژه و هدف شما با شکست موجه نشود. نیاز به یکی از بهترین تیم های برنامه نویسی صرافی ارز دیجیتال با مجموعه‌ای از برنامه‌نویسان حرفه‌ای، مورداعتماد، مجرب و متخصص همچون شرکت دیجی آلفا امری بدیهی و لازم به حساب می آید. در ادامه موارد موثر بر قیمت طراحی سایت صرافی رمز ارز را توضیح می‌دهیم.

۲- امکانات و ماژول‌های سایت: طبیعی است که هرچه امکانات و ماژول‌های یک سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال بیشتر باشد، هزینه های طراحی آن نیز بیشتر است. به طور مثال هزینه سایت صرافی آنلاینی که امکان سفارشات Trigger دار مثل OCO یا Stop limit را داشته باشد با سایتی که این امکانات را ندارد متفاوت است. همچنین سایتی که فرانت آن طوری طراحی شده است که امکان Draggable بودن صفحات را به کاربر می‌دهد مسلماً قیمت بالاتری دارد. قیمت سایتهایی که فقط OTC هستند یا P2P یا هردو نیز با هم متفاوتند. به همین ترتیب امکانات و ویژگی‌های یک سایت در تعیین قیمت خیلی مهم است. توسعه ویژگی‌های جدید با محاسبه نفر/ساعت مورد نیاز می‌تواند قیمت طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال را بین ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تغییر دهد.

معیارها و عوامل تعیین کننده هزینه ساخت صرافی آنلاین

۳- تجربه عملیاتی: به نظر ما مهمترین شاخص تعیین هزینه توسعه صرافی آنلاین تجربه عملیاتی موفق یک سیستم است. یعنی سایتی که دموی لایو و نمونه کارهای واقعی و لانچ شده دارد که امکان تست کامل پنل کاربری و پنل ادمین را در فضای آنلاین به شما می‌دهد هزار بار با ارزشتر از فردی است که ادعای توسعه سیستم بدون نمونه کار را دارد. شاید قیمت خرید سایت صرافی آنلاین با دموی لایو، کاملا آماده و قابل تست خیلی زیاد به نظر برسد اما این سرمایه‌گذاری بسیار هوشمندانه‌است. زیرا به شما کمک می‌کند که سریع وارد بازار شوید و فقط به توسعه محصول، درآمدزایی، ایده‌پردازی و رشد خود فکر کنید.

۴- مقیاس پذیری: در طراحی سایت صرافی آنلاین باید قابلیت توسعه سایت را در نظر گرفت. منظور از مقیاس‌پذیری این است که ظرفیت سایت شما مت۴- ناسب با رشد کاربران آن قابل افزایش باشد. موضوع Scalable بودن سایت ارتباط مستقیم با بک اند، سرور و دیتابیس صرافی رمز ارز دارد. سایتی را در نظر بگیرید که فرانت و بک آن از هم جدا هستند و معماری سایت به گونه‌ای است که این امکان را به متخصص سرور می‌دهد که سایت را روی تعداد سرورهای متعددی راه اندازی کند. در مقابل سایتی را در نظر بگیرید که فرانت و بک آن با زبان PHP (کاربرد این زبان بیشتر در backend است) نوشته شده است که امکان هیچ تغییر و توسعه‌ای به شما نمی دهد. طبیعتا گزینه اول به نسبت عملکرد بهتری که دارد هزینه بیشتری هم دارد.

۵- آپدیت: تیم‌های مختلفی که در زمینه طراحی و توسعه صرافی رمز ارز کار می‌کنند استراتژی‌های متفاوتی را در ارتباط با مشتری پیش می‌گیرند. یکی از این موارد موضوع امکان به روزرسانی سایت است. تیم‌هایی هستند که اسکریپت صرافی آنلاین را می‌فروشند و شما را رها می‌کنند. باید آگاه باشید که عملکرد سایت صرافی آنلاین به خصوص بخش ارتباط با محیط بلاکچین به قدری پیچیده است که نیاز به نگهداری و پشتیبانی همیشگی دارند. شما باید با شرکتی کار کنید که پس از خرید شما به طور مداوم آپدیت‌های جدید را در اختیار شما بگذارد. بدیهی است که هزینه پیشتیبانی سیستم از هزینه توسعه و لانچ مجزاست و به صورت نفر/ ساعت محاسبه می‌شود.

۶- امکان ارائه سورس کد: اگر به دنبال طراحی سایت صرافی آنلاین هستید، حتما به تیم‌هایی برخورد کرده‌اید که با دریافت هزینه پایین، اقدام به فروش اسکریپت سایت صرافی آنلاین می‌کنند اما سورس کد را تحویل نمی دهند و این موجب هدر رفت هزینه طراحی سایت صرافی شما می شود. واقعیت این است که در کسب و کارهای فینتک، یعنی جایی که شما ارتباط مستقیم با دارایی مردم دارید، نیاز به دسترسی مستقیم به سرور و سورس به صورت کامل و انحصاری هست. هیچ سایت صرافی آنلاینی نیست که در دنیای واقعی فعال باشد ولی سرور و سورس را در اختیار نداشته باشد. پس بهتر است که شما از ابتدا با شرکتی کار کنید که سورس را همراه با داکیومنت و آموزش به شما تحویل دهد و مخارج دریافت سورس از همان ابتدا کاملا شفاف در فاکتور اصلی محاسبه شده باشد.

ارائه سورس کد

نتیجه گیری

اگر تصمیم به راه اندازی صرافی ارز دیجیتال دارید، باید تمام شاخص‌هایی که هزینه های ساخت صرافی ارز دیجیتال را تعیین می‌کنند بدانید تا ارزیابی دقیقی از تیم‌های توسعه دهنده داشته باشید. اگر نیروی سرور متخصص نداشته باشید زمانی که نیاز به افزایش ظرفیت سایت خود دارید به مشکل می‌خورید و سایت شما Down خواهد شد. اگر نیروی بک و فرانت متخصص نداشته باشید و به افرادی که ادعای مهارت Full stack دارند اعتماد کنید، خطاهای محاسباتی فاجعه آمیزی در سایت شما اتفاق می افتد که غیرقابل بازگشت است و می تواند منجر به ورشکستگی شما شود.

اگر برای نیروی امنیت هزینه نکنید، همه دارایی و دیتای کاربران در معرض خطر قرار می‌گیرد. اگر برای نیروی بلاکچین هزینه نکنید آپدیتهای شبکه بلاکچین که گاهی هر هفته تغییر می کنند را از دست می‌دهید و ارتباط شما با شبکه بلاکچین قطع خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای آزمون و خطا و هدررفت منابع خود از ابتدا با یک تیم حرفه‌ای همچون دیجی آلفا که مجموعه ای از متخصصان را گردهم آورده و دارای نمونه کار لایو و قابل تست هستند شروع به همکاری کنید تا یک صرافی آنلاین ایرانی موفق داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :امیرحسین برزگر

      هزینه ساخت صرافی ارز دیجیتال به نظرم باید خیلی زیاد باشه، ممنون از اطلاعات مفیدی که گذاشتید خیلی جالب بود

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون امیرحسین جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂