بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 219105 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ | منبع: nobitex.ir
1395 بازدید
۲
3
ارسال به دوستان
پ

استخراج ارزهای دیجیتال به وسیله موبایل به‌ دلیل نیاز نداشتن به سرمایه‌ اولیه و دانش ترید، همچنان یکی از موضوعات مورد‌توجه کاربران مبتدی حوزه رمز‌ارز‌هاست.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل

چه ارزهای دیجیتالی برای استخراج رمز ارز با موبایل مناسب هستند؟ در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل در سال ۲۰۲۴ آشنا کنیم و همچنین در مورد پلتفرم‌های مختلفی که برای استخراج آن‌ها استفاده می‌شود به شما خواهیم گفت. میزان سودآوری ماینینگ هر کدام از ارزهای دیجیتال معرفی شده در این مقاله، مانند اتریوم کلاسیک و لایت کوین از دیگر مواردی هستند که مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

مونرو (XMR)؛ بهترین ارز‌دیجیتال برای استخراج با CPU

مونرو یکی از ارزهای دیجیتال مقاوم در برابر ASIC است و این موضوع آن را به یکی از بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل تبدیل می‌کند. مونرو (XMR) با ارزش بازار در حدود ۳ میلیارد دلار (انتهای سال ۲۰۲۳)، همچنان یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج محسوب می‌شود. پاداش فعلی ماینینگ مونرو ۲.۱۵ XMR به ازای هر بلاک است و تعداد کل بلاک‌هایی که قرار است عرضه شوند به ۲۲۷۲۷۶۲ واحد می‌رسد. مونرو از عملکرد هش CryptoNightR استفاده می‌کند و برای استخراج آن فقط به تجهیزات ماینینگ CPU (موبایل یا کامپیوتر) نیاز است.

لایت کوین (LTC)؛ بهترین رمز‌ارز برای استخراج به‌صورت گروهی

لایت کوین (LTC) که در زمره بهترین هارد فورک‌های بیت‌کوین قرار دارد، جذابیت گسترده و همچنین عملکردهای قوی دارد. این ارز دیجیتال به‌عنوان یکی از ۱۰ ارز دیجیتال سودآور برتر محسوب می‌شود و یکی از دلایل آن قیمت لایت کوین است. یکی دیگر از دلایل آن نیز این است که LTC از استخراج با GPU پشتیبانی می‌کند. استخراج LTC از پروتکل Scrypt استفاده می‌کند و در لیست بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل از طریق GPU رتبه بالایی دارد. 

همان‌طور که مشخص است، تابع هش مورد‌استفاده لایت کوین Scrypt بوده و در آگوست ۲۰۲۳، همه ماینرهای لایت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده، ۱۲.۵ لایت کوین پاداش دریافت می‌کردند. تا ژانویه ۲۰۲۴، در مجموع ۷۴.۱ میلیون LTC از ۸۴ میلیون تعداد لایت کوین موجود استخراج شده است.

لایت کوین (LTC)

اتریوم کلاسیک (ETC)؛ بهترین رمزارز برای استخراج برای اسمارت کانتراکت‌ها (Smart Contracts)

اتریوم کلاسیک انشعابی از اتریوم محسوب می‌شود و افراد و سازمان‌ها از آن برای اجرای قراردادهای هوشمند یا دستورالعمل‌های تجاری کدگذاری‌شده‌ای که روی بلاک چین با کمترین دخالت انسانی کار می‌کنند، بهره می‌گیرند.

هدف اصلی پروژه Ethereum Classic اطمینان از بقای بلاک چین اصلی اتریوم و ارائه جایگزینی برای افرادی بود که به شدت با کمک مالی DAO اتریوم و جهت‌گیری بنیاد اتریوم مخالف بودند. مهم‌ترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم کلاسیک شامل Cruxminer، GMiner، lolMiner، Nanominer، NBMiner و OpenETC Pool هستند. پاداش استخراج هر بلوک اتریوم کلاسیک ۳.۲ ETC است.

دوج کوین (DOGE)؛ محبوب‌ترین ارز‌دیجیتال بین ماینرها

دوج کوین (DOGE) که در ابتدا به‌عنوان یک میم کوین ساده شروع به کار کرده بود، به‌سرعت بین فعالان بازار ارز دیجیتال محبوبیت یافت و در کمترین زمان به یکی از موفق‌ترین و گسترد‌ه‌‌ترین ارز‌های دیجیتال تاریخ تبدیل شد. دوج کوین در دسامبر ۲۰۱۳ به‌عنوان یکی دیگر از فورک‌های Litecoin منتشر شد. 

امکان استخراج دوج کوین با استفاده از CPU موبایل یا دستگاه‌های ماینر گرافیکی وجود دارد. DOGE از فرآیند استخراج پروتکل Scrypt استفاده می‌کند و هیچ محدودیتی برای عرضه ندارد. پاداش استخراج بلاک این ارز در حال حاضر ۱۰۰۰۰ دوج کوین به ازای هر بلاک است.

زی‌کش (ZEC)؛ بهترین ارز دیجیتال برای دارندگان ماینرهای شخصی

سال ۲۰۱۶ شاهد شروع به کار چندین ارز دیجیتال بزرگ از جمله‌زی‌کش (ZEC) بودیم. با‌توجه‌به اینکه شرکت توسعه ZCash بیش از حد بر حفظ حریم خصوصی متمرکز است، ارز زی‌کش جزو لیست بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل قرار می‌گیرد. اما به دلیل طراحی مقاوم در برابر ASIC، استخراج ZEC به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. 

ثبات بالا و شکننده نبودن‌ ارز زی‌کش از نظر قیمت و ارزش، آن را به ارزی مناسب برای استخراج بلندمدت تبدیل کرده است. پاداش استخراج فعلی زی‌کش، ۲.۵ ZEC به ازای هر بلاک است. حداکثر ارز زی‌کش قابل‌استخراج، ۲۱ میلیون واحد است که انتظار می‌رود همه آن تا سال ۲۰۳۲ به‌صورت‌کامل توسط کاربران حوزه ارزهای دیجیتال استخراج شود. استخراج ZCash به دلیل الگوریتم Equihash به RAM بالایی نیاز دارد.

زی‌کش (ZEC)

ریون کوین (RVN)؛ بهترین ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها

ریون کوین (RVN) که فقط چند سال پیش در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، از هارد فورک بیت‌کوین به وجود آمده است. این ارز دیجیتال به دلیل ویژگی‌های خاص آن مانند داشتن کیف پول رمزنگاری موبایل و رای‌گیری RVN، محبوبیت گسترده‌ای بین کاربران ارزهای دیجیتال به‌دست‌آورده است. علاوه‌بر‌این، ریون کوین در همه صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال به طور نسبتا فعال معامله می‌شود و نقدشوندگی خوبی دارد. ریون کوین به‌دلیل داشتن نرم‌افزار استخراج پروتکل KawPow و عملکرد هش X۱۶R یک نمونه از بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل برای ماینرها است. میزان پاداش برای استخراج هر بلاک RVN در حال حاضر (ابتدای سال ۲۰۲۴) ۵۰۰۰ ریون کوین می‌باشد.

منابع محدود و پشتیبانی از پردازش‌گرهای موبایل ؛از ویژگی‌های بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل

وقتی به انتخاب ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل می‌پردازیم، چندین نکته حائزا‌همیت وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اولین نکته این است که ارز انتخابی شما برای ماینینگ باید منابع محدود و مشخصی داشته باشد؛ به این معنا که از منابع سخت‌افزاری سبکی مانند پردازنده‌های موبایل بهره ببرد. 

همچنین این موضوع که ارز انتخابی از الگوریتمی استفاده کند که منطبق با قابلیت‌های پردازشی موبایل مانند الگوریتم‌های CryptoNight یا Scrypt باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین پاداش استخراج ارز باید به اندازه کافی بالا باشد تا ماینرها ترغیب به استخراج آن شوند. علاوه‌بر‌این، ارز انتخابی باید قابلیت استخراج به‌صورت گسترده را داشته باشد تا امکان استخراج گروهی را نیز فراهم کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حسین عباسی

      نوبیتکس بین صرافی های دیگه از همه بهتره ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون حسین جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂