استخر ViaBTC چه راهکارهایی برای تثبیت درآمد ماینر ها بعد از هاوینگ میتواند انجام دهد؟

استخر ViaBTC چه راهکارهایی برای تثبیت درآمد ماینر ها بعد از هاوینگ میتواند انجام دهد؟
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 213073 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ | منبع: viabtc.com
1522 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

استخر ViaBTC می‌تواند کاری کند که ماینر‌ها از هاوینگ کمترین میزان کسر درآمد را داشته باشند. هاوینگ در کوتاه‌مدت سبب کاهش درآمد ماینر‌ها خواهد شد و همین موضوع هم سبب شده تا بسیاری از آن‌ها به‌فکر روش‌های جبران باشند.

استخر ViaBTC چه راهکارهایی برای تثبیت درآمد ماینر ها بعد از هاوینگ میتواند انجام دهد؟

استخر ViaBTC می‌تواند شرایط را مهیا کند که ماینر‌ها پس از هاوینگ کمترین میزان کسر درآمد را تجربه کنند. اگر می‌خواهید بدانید که این اتفاق چطور رخ خواهد داد، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا بیت کوین به ماینینگ نیاز دارد؟

بیت کوین از بستری به‌نام بلاکچین یا زنجیره بلوکی کمک می‌گیرد تا بتواند پابرجا بماند و تراکنش‌ها را انجام دهد. در این بستر بلوک‌ها به‌صورت زنجیر به یکدیگر متصل خواهد بود.

در داخل هر بلاک اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و اطلاعات بلاک قبلی وجود دارد. برای ادامه کار باید بلاک‌های جدید تولید شوند و این بلاک‌ها به تایید زنجیره نیاز خواهند داشت. بیت کوین سیستمی غیرمتمرکز است. پس کسی نیست که این کار را انجام بدهد و مشارکت‌کنندگان شبکه باید این کار را انجام دهد.

پس افرادی که ماینر نام می‌گیرند با در اختیار قراردادن قدرت پردازشی سیستم خود امنیت شبکه، تولید بلاک‌های جدید و تایید آن را تامین می‌کنند و در ازای انجام این کار پاداش دریافت خواهند کرد.

توضیح هاوینگ به ساده‌ترین شیوه ممکن!

هاوینگ در معنای لغوی خود به معنی نصف‌کردن است و در دنیای بیت کوین نیز تا حدودی همین معنی از آن برداشت می‌شود. در این رویداد که تقریبا هر ۴ سال یک‌بار اتفاق می افتد پاداش ماینر‌ها نصف خواهد شد. پاداش ماینر‌ها به‌طور کلی ۲ دسته است. دسته اول مبلغی که از کارمزد تراکنش‌ها دریافت می‌شود.

این مبلغ بخشی از درآمد ماینرها به حساب می آید. بخش دوم پاداش مربوط به استخراج بلاک جدید است که هر ۴ سال این پاداش پرداختی به ماینر ها نصف خواهد شد.

زمانی که بیت کوین شروع به کار کرد این پاداش بر روی عدد ۵۰ مشخص شده بود. یعنی هر بلاک جدیدی که ایجاد می‌شد، ۵۰ بیت کوین به ماینرهای که در حل آن بلاک سهیم بودند تعلق می‌گرفت. این روند تا سال ۲۰۱۲ ادامه پیدا کرد و سپس پاداش نصف شد و به مبلغ ۲۵ عدد بیتکوین به ازای حل بلاک جدید ، کاهش پیدا کرد.

توضیح هاوینگ به ساده‌ترین شیوه ممکن!

نگاهی به هاوینگ و ماینینگ در وایت‌پیپر بیت کین

وایت پیپر سندی است که خالق رمزارز منتشر می‌کند و در آن به‌شکل شفافی توضیح خواهد داد که رمزارزش چگونه کار خواهد کرد و چه جزئیاتی دارد. اولین وایت پیپر تاریخ رمزارزها را نیز ساتوشی ناکاموتو ارائه کرد.

در وایت پیپر بیت کوین به‌وضوح این مسئله عنوان شده که الگوریتم اثبات کار به روی کار آمده تا امنیت شبکه تامین شود. هر قدر تعداد ماینر‌ها در شبکه بیشتر باشد، نفوذ به شبکه سخت‌تر است.

پاداش بیت کوین نصف می‌شود تا خاصیت ضدتورمی این رمزارز پابرجا بماند. ماینر‌ها پاداش کمتری کسب می‌کنند اما پاداششان ارزشمند‌تر است. کافی‌است برای فهم این موضوع نگاهی به قیمت بیت کوین در اوایل معرفی‌اش و قیمت امروز آن بیندازید.

هاوینگ چگونه بر روی بازار تاثیر می‌گذارد؟

لحظه دقیق وقوع هر هاوینگ مشخص نیست چون براساس وایت پیپر هر بلوک در زنجیره بیت کوین ۱۰ دقیقه زمان برای تولید نیاز دارد. جالب است بدانید که این مدت‌زمان دقیق نیست و تاریخ به ما ثابت کرده که براساس معیار‌های خاصی مثل هش‌ریت این زمان می‌تواند کمی بیشتر یا کمی کمتر طول بکشد.

زمانی که بیت کوین به بلاک ۲۱۰۰۰۰ برسد، هاوینگ رخ خواهد داد. اولین رویداد در سال ۲۰۱۲ رخ داد. سپس بعد از آن در سال ۲۰۱۶ ، شبکه بیت کوین ، به ۴۲۰هزارمین بلاک رسید و بار دیگر پاداش نصف شد.

در سال ۲۰۲۰ سومین هاوینگ رخ داد زمانی که ۶۳۰۰۰۰ بلاک استخراج شد. هاوینگ بعدی نیز در بلاک ۸۴۰,۰۰۰ رخ می‌دهد. به‌طور کلی تاریخ به ما ثابت کرده که پس‌از هاوینگ بیت کوین رشد قیمتی خواهد داشت و به دنبال آن کل بازار پامپ قیمتی را تجربه می‌کند.

هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین چه تاثیری بر شرایط ماینرها خواهد گذاشت؟

شرکت‌های استخراج عمدتا با ۳ چالش مهم روبه‌رو هستند. تا هاوینگ بعدی زمان بسیار کمی باقی مانده است. به محض رخ‌دادن هاوینگ برای کوتاه‌مدت درآمد ماینر‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع شاید بزرگ‌ترین چالش آن‌ها باشد.

مورد بعدی این است که شرکت‌های استخراج سهام در بازار سرمایه دارند و حالا ارزش سهام آن‌ها رشد بیشتری نسبت به بیت کوین پیدا کرده است. این یعنی آن‌ها دچار حباب قیمتی شده‌اند. چالش سوم نیز این است که اکثر ماینر‌ها بیت کوین‌های خود را هولد نمی‌کنند و آن‌ها را مستقیما به صرافی خواهند برد.

همین موضوع می‌تواند باعث افت قیمت این رمزارز و در نتیجه کاهش درآمد ماینر‌ها شود. خصوصا شرکت‌های استخراج بسیاری از این بابت امکان زیان خواهند داشت. استخر ViaBTC به‌عنوان یک حامی همواره تلاش می‌کند تا از زیان احتمالی ماینر‌ها از هاوینگ را کاهش دهد.

استخر ViaBTC چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ViaBTC در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. این شرکت تا به امروز خدمات استخراج حرفه‌ای، کارآمد، ایمن و پایدار رمزارزها را برای بیش از یک میلیون کاربر در بیش از ۱۳۰ کشور و منطقه در سراسر جهان، با ارزش خروجی استخراج تجمعی ده‌ها میلیارد دلار ارائه کرده است.

این استخر ماینینگ پیشرو و فراگیر، خدمات ماینینگی را ارائه می‌دهد که بیش‌از ۱۰ رمزارز اصلی را شامل می‌شود که شامل BTC، LTC و KAS است. ViaBTC با پشتیبانی از خدمات اکوسیستم جامع خود شامل ViaBTC استخر و ViaWallet، در تلاش است تا به کاربران جهانی خود ابزارهای پشتیبانی متنوع‌‌تر، خدمات استخراج پایدارتر و کارآمدتر و تجربه بهتر محصول را ارائه دهد.

استخر ViaBTC چگونه می‌خواهد پس‌از هاوینگ سوددهی‌اش را حفظ کند؟

استخر ViaBTC به عنوان حامی بلاکچین و دنیای ارزهای دیجیتال یا PoW برای هاوینگ نیز برنامه دارد و نخواهد گذاشت که استخر استخراج ViaBTC درگیر چالش‌های دیگر شرکت‌های استخراج شود.

استخر ViaBTC تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با ارائه ابزار‌های اضافی به بهبود وضعیت ماینر‌ها کمک کند و ضرر کوتاه‌مدت آن‌ها از هاوینگ را جبران سازد. خدمات وام‌های کریپتو و پوشش ریسک نمونه‌هایی از این ابزار‌ها هستند که ViaBTC در اختیار ماینر‌های خود قرار می‌دهد تا کمترین ضرر ممکن را متحمل شوند.

جمع‌بندی

استخر ViaBTC فرصتی عالی برای ماینر‌ها است تا بتوانند پس‌از هاوینگ خودشان را بازیابی کنند و با استفاده از امکانات مختلف این استخر شرایط جدیدی برای خود بسازند. هاوینگ در کمتر از دو ماه دیگر رخ خواهد داد و ماینر‌ها باید از امروز به فکر شرایط پس‌از تقسیم پاداش خود باشند. این تقسیم برای کوتاه مدت می‌تواند تاثیر زیادی بر درآمد آنها‌ بگذارد. از شما ممنونیم که تا انتهای این همراه ما بودید.

آدرس شبکه های اجتماعی فارسی زبان:

https://t.me/viabtcOfficialPersian

https://t.me/ViaBTCFa_officialChannel

https://instagram.com/viabtc.fa_official

https://twitter.com/ViabtcPersian

https://www.aparat.com/ViaBTC.Fa_official

https://m.youtube.com/channel/UCqwCST4vYieXlM3i6tdc0e

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :فرهاد کیانی

      اسم ViaBTC رو خیلی شنیدم، ممنون که کانال تلگرامشونو گذاشتید

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون فرهاد جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂