ارزش صفر بیتکوین بدون هاوینگ

ارزش صفر بیتکوین بدون هاوینگ
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 210249 |
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ | منبع: viabtc.com
1433 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

شما در ViaBTC می‌توانید از هاوینگ بیت کوین استفاده کنید و درآمد دلاری بالایی داشته باشید.

ارزش صفر بیتکوین بدون هاوینگ

از هاوینگ به عنوان مهم‌ترین رویداد ارزهای دیجیتال یاد می‌شود که طی آن پاداش مربوط به استخراج هر بلوک بیت کوین نصف می‌گردد. هاوینگ برای بقا و حفظ ارزش بیت کوین ضروری است و بدون آن این کوین کاملاً بی‌ارزش خواهد شد. دلایل اهمیت هاوینگ را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

هاوینگ مهم‌ترین رویداد بیت کوین

هاوینگ بیت کوین رویدادی است که در آن پاداش استخراج بلوک‌های جدید نصف می‌شود، به این معنی که استخراج‌کنندگان ۵۰ درصد بیت‌کوین کمتری برای تأیید تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک یک بار (تقریباً هر چهار سال) رخ می‌دهد.

هاوینگ بیت کوین رویدادهای مهمی برای معامله گران است زیرا تعداد بیت کوین‌های جدید تولید شده توسط شبکه را کاهش می‌دهد. این امر عرضه سکه‌های جدید را محدود می‌کند، بنابراین در صورت قوی ماندن تقاضا، قیمت‌ها ممکن است افزایش یابد. تا پیش از این هر بار که هاوینگ رخ می‌دهد، پس از آن قیمت این کوین به خاطر تقاضای بالای بازار و کمیاب شدن آن افزایش پیدا می‌کند.

آخرین هاوینگ در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد که در آن پاداش استخراج هر بلوک به ۶.۲۵ کاهش یافت. به احتمال زیاد هایونگ بعدی در آوریل امسال یعنی ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد. استخر ViaBTC یک گزینه مناسب برای ماینرها به حساب می‌آید که می‌توانند از آن وام بگیرند و سخت افزار خود را ارتقا دهند و یا با سپردن بیت کوین خود در آن جریان درآمدیِ ثابت برای خود فراهم کنند.

باید دقت داشته باشید که با این رویداد جایزه بلوک نصف می‌شود و تأثیری روی فی تراکنش ندارد به همین دلیل استخراج پس از هاوینگ نیز به خاطر افزایش قیمت این توکن نسبت به ارزهای فیات مثل دلار همچنان سود آور و به صرفه است.

نصف شدن بیت کوین برای اکوسیستم مهم است زیرا به حفظ کمبود و ارزش پیشنهادی ارز دیجیتال کمک می‌کند. همچنین به عنوان مکانیزمی برای کنترل تورم و اطمینان از ورود بیت کوین‌های جدید با نرخ قابل پیش‌بینی در گردش عمل می‌کند. علاوه بر این، رویداد نصف شدن باعث ایجاد علاقه و هیجان در جامعه ارزهای دیجیتال می‌شود که اغلب منجر به افزایش توجه و سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌شود.

دلایل اینکه نبود رویداد هاوینگ باعث بی‌ارزش شدن بیت کوین می‌شود

بیت کوین، ارزش خود را مدیون وقوع منظم رویداد هاوینگ است. این رویداد که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، نقش مهمی در حفظ یکپارچگی و ارزش بیت‌کوین دارد. با این حال، اگر این رویداد وجود نداشت، ارزش بیت کوین به شدت کاهش می‌یافت و عملاً بی‌ارزش می‌شد. در این بخش، دلایلی را بررسی خواهیم کرد که چرا عدم وجود رویداد هاوینگ چنین تأثیر مخربی بر بیت کوین دارد.

عرضه بی نهایت

یکی از ویژگی‌های تعیین کننده بیت کوین عرضه محدود آن است. رویداد هاوینگ به طور مؤثر نرخ ایجاد بیت کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد و منجر به کمبود و افزایش ارزش می‌شود. بدون نصف شدن، عرضه بیت کوین به طور نامحدود به افزایش خود ادامه می‌دهد و ارزش آن کاهش پیدا می‌کند و اعتماد سرمایه گذاران را از بین می‌برد. عدم وجود کمبود، اصل اساسی حفظ ارزش بیت کوین را از بین می‌برد.

استخر ViaBTC در حال حاضر از روی بیت کوین به افراد وام می‌دهد و یا برای کسانی که پول خود را در این استخر می‌گذارند درآمد ثابت ایجاد می‌کند. این بر اساس اعتماد به اعتبار و ارزش بیت کوین صورت گرفته که بدون هاوینگ این ارزش از بین خواهد رفت.

عرضه بی نهایت

فشار تورمی

رویداد هاوینگ یک مکانیسم داخلی برای کنترل تورم در اکوسیستم بیت کوین است. با محدود کردن انتشار بیت‌کوین‌های جدید، اطمینان حاصل می‌شود که عرضه‌ها همچنان کنترل می‌گردد. در صورت عدم نصف شدن، نرخ تورم از کنترل خارج می‌شود و ارزش توکن‌های موجود را کاهش می‌دهد و اعتماد به ارز دیجیتال را از بین می‌برد. تورم بالا، پذیرش و استفاده را کاهش می‌دهد و بیت کوین را به یک توکن ناپایدار و بی‌ارزش تبدیل می‌کند.

بی انگیزگی ماینرها

استخراج بیت کوین یک جنبه حیاتی از امنیت و عملکرد شبکه است. ماینرها منابع قابل توجهی را برای حل مسائل پیچیده ریاضی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و حفظ یکپارچگی بلاک چین سرمایه‌گذاری می‌کنند. رویداد هاوینگ با کاهش تعداد بیت کوین‌های جدیدی که به عنوان پاداش دریافت می‌کنند، باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین و حفظ جایگاه ارزشمندترین رمزارز می‌شود.

بدون این رویداد به دلیل کاهش ارزش فاحش این توکن، ماینرها بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست می‌دهند که منجر به کاهش بالقوه فعالیت استخراج می‌شود. این کاهش قدرت استخراج، امنیت و قابلیت اطمینان شبکه بیت کوین را به خطر می‌اندازد.

عدم ثبات قیمت

ارزش بیت کوین در معرض نوسانات قابل توجهی است که اغلب تحت تأثیر نیروهای بازار و احساسات سرمایه گذار است. رویداد هاوینگ با ایجاد یک شوک عرضه که درک بازار از کمبود را تنظیم می‌کند، به تنظیم این نوسانات کمک می‌کند. بدون هاوینگ، بیت کوین فاقد این عامل تثبیت کننده خواهد بود و آن را بیشتر مستعد نوسانات شدید قیمت می‌کند. سرمایه‌گذاران و کاربران در پذیرش ارز دیجیتال با چنین ارزش غیرقابل پیش‌بینی مردد هستند و ارزش آن را بیشتر کاهش می‌دهد.

از دست دادن اعتماد

رویداد هاوینگ به بخشی جدایی ناپذیر از روایت بیت کوین و انتظارات سرمایه گذاران تبدیل شده است و به عنوان یک جنبه اساسی از ارزش پیشنهادی ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. اگر هاوینگ از بین برود، باعث ایجاد بحران اعتماد در بین سرمایه گذاران و کاربران می‌شود.

اعتماد به سیاست پولی بیت کوین که توسط سازنده آن یعنی ساتوشی تعیین شده و توانایی آن برای خدمت به عنوان یک ذخیره بلندمدت با ارزش از بین خواهد رفت. این از دست دادن اعتماد به احتمال زیاد منجر به خروج گسترده بیت کوین می‌شود و باعث کاهش سریع ارزش می‌شود. با از بین رفتن ارزش پذیرش این کوین در بین افراد نیز از بین خواهد رفت و دیگر در به عنوان یک روش پرداخت یا روشی برای وام دادن مثل خدمات استخر ViaBTC پذیرفته نخواهد شد.

تمام شدن تعداد تعیین شده با سرعت زیاد

اگر هاوینگ رخ ندهد تمام بیت کوین‌ها با سرعت زیاد و به صورت کنترل نشده عرضه می‌شود اما با وجود این رویداد عرضه به صورت کنترل شده رخ می‌دهد و باعث می‌شود تا سال ۲۱۴۰ عرضه بیت کوین ادامه داشته باشد. به این ترتیب همه افراد تا آن زمان می‌توانند سهمی در این توکن داشته باشند.

در نتیجه، رویداد هاوینگ نقشی اساسی در حفظ ارزش و یکپارچگی بیت کوین ایفا می‌کند. کمیاب بودن توکن را تضمین کرده، تورم را کنترل می‌کند، ماینرها را تشویق کرده، قیمت‌ها را تثبیت می‌کند و اعتماد به ارز دیجیتال را نیز افزایش می‌دهد. اگر این رویداد صورت نپذیرد، بیت کوین ویژگی‌های تعیین کننده خود را از دست می‌دهد و منجر به عرضه بی نهایت، تورم افسارگسیخته، از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران و افزایش رقابت از سوی ارزهای دیجیتال جایگزین می‌شود.

مجموع این عوامل منجر به کاهش سریع ارزش بیت کوین می‌شود و آن را در نظر سرمایه گذاران و کاربران تقریباً بی‌ارزش می‌کند. رویداد هاوینگ فقط یک اتفاق تصادفی نیست. این رگ حیاتی است که ارزش بیت کوین را حفظ می‌کند و پایداری ارزش آن را در دنیای همیشه در حال تحول ارزهای دیجیتال تضمین می‌کند.

تمام شدن تعداد تعیین شده با سرعت زیاد

معرفی استخر ViaBTC

ViaBTC یک استخر استخراج ارز دیجیتال شناخته شده جهانی است که طیف وسیعی از خدمات از جمله استخراج ابری، خدمات کیف پول و وام را ارائه می‌دهد. ViaBTC که در سال ۲۰۱۶ توسط Haipo Yang تأسیس شد، به دلیل قابلیت اطمینان، شفافیت و رابط کاربر پسند خود شناخته شده است.

این پلتفرم از روش پرداخت PPS+ و PPLNS استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که استخراج کنندگان بدون توجه به شانس بلوک، درآمد پایدار دریافت می‌کنند. ViaBTC با پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف، راه حل‌های جامعی را برای استخراج کنندگان و معامله گرانی که به دنبال مشارکت در اکوسیستم ارزهای دیجیتال هستند، ارائه می‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حسین نوری

      اسم ViaBTC رو شنیده بودم قبلا، پلتفرم خیلی شناخته شده ایه

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از شما بابت کامنت خوبتون حسین عزیز