چرا بعد از هاوینگ هم ماینرها سودآور خواهند بود؟

چرا بعد از هاوینگ هم ماینرها سودآور خواهند بود؟
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 204304 |
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ | منبع: viabtc.com
2528 بازدید
۲
11
ارسال به دوستان
پ

ViaBTC خدمات ماینینگ را برای ارز‌هایی مانند BTC، LTC و KAS و ۷ ارز دیگر ارائه می‌دهد.

چرا بعد از هاوینگ هم ماینرها سودآور خواهند بود؟

ماینرها نقش مهمی در شبکه بیت کوین دارند و امنیت تراکنش‌ها و داده های شبکه را تضمین می‌کنند. با وقوع رویداد هاوینگ در سال ۲۰۲۴ پاداش استخراج هر بلوک نصف خواهد شد، اما این رویداد مانع  درآمدزایی و سود آوری استخراج رانخواهد گرفت، زیرا از طرف دیگر تقاضا برای بین کوین افزایش خواهد یافت و قیمت آن نیز افزایش خواهدیافت. این موارد کاهش درآمد ماینرها را بعد از هاوینگ جبران می‌کند که در این مطلب به طور مفصل آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

اهمیت استراج بیت کوین و نقش مهم ماینرها

استخراج بیت کوین فرایندی حیاتی است که امنیت و عملکرد شبکه بیت کوین را تضمین می‌کند. ماینرها نقشی حیاتی در اعتبارسنجی تراکنش‌ها و افزودن آن‌ها به بلاک چین دارند. در ازای آن استخراج کنندگان برای بیت‌کوین‌هایی که به تازگی استخراج شده‌اند، نیز پاداش می‌گیرند.

یکی از رویدادهای مهمی که بر درآمد ماینرها تأثیر می‌گذارد، هاوینگ است که در آن پاداش بلاک به نصف کاهش می‌یابد. با وجود این کاهش، استخراج کنندگان به دلیل عوامل مختلف مانند فی یا همان کارمزد شبکه همچنان سودآور هستند.

درامد ماینر حتی بعد از هاوینگ نیز به صرفه و سود آور خواهد ماند در صورتی که آن‌ها استراتژی‌های درستی را انتخاب نمایند. برای مثال شرکت در استخرهایی مانند استخر ViaBTC که تا پایان این مطلب به طور کامل این موضوع را باز خواهیم کرد.

هاوینگ و پاداش بلاک

پاداش بلاک که در حال حاضر و قبل از وقوع هاوینگ ۶.۲۵ بیت کوین تعیین شده است، که بخش قابل توجهی از درامد ماینرها را تشکیل می‌دهد. با این حال، تقریباً هر چهار سال یک بار، پاداش بلاک با این رویداد نصف می‌شود. این بدان معنی است که نرخ پاداش به نصف کاهش می‌یابد و در نتیجه با هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ پاداش هر بلوک از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش می‌یابد.

هدف از این نصف کردن پاداش، کنترل نرخ تورم بیت کوین و اطمینان از عرضه محدود در بلندمدت است. اگرچه این کاهش ممکن است برای ماینرها نگران کننده به نظر برسد، اما تنها عامل تعیین کننده سودآوری آنها نیست. درامد ماینر به فی شبکه نیز بستگی دارد و بعد از هر بار هاوینگ نرخ بیت کوین به شکل چشمگیری افزایش یافته و این افزایش قیمت باعث می‌شود استخراج هم چنان سودآور بماند. فقط لازم است که استخراج کنندگان کمی هوشمندی داشته باشند و سخت افزارهای خود را به موقع ارتقا دهند و استراتژی‌های درست مانند وام گرفتن از استخرهای معتبری مثل ViaBTC برای پرداخت هزینه عملیاتی استخراج اتخاذ کنند.

کارمزد تراکنش

علاوه بر پاداش هر بلاک، ماینرها برای گنجاندن تراکنش‌ها در یک بلاک، هزینه تراکنش نیز دریافت می‌کنند. این هزینه‌ها توسط کاربرانی پرداخت می‌شود که می‌خواهند تراکنش‌هایشان سریع پردازش شود. بر خلاف پاداش بلاک، هاوینگ بر کارمزد تراکنش تأثیر مستقیمی ندارد بلکه با هدف ذاتی هاوینگ که همانا حفظ و بالا بردن ارزش قیمت بیتکوین است ، چه بسا کارمزدی که دریافت میکنند با ارزش تر خواهد بود ، زیرا پاداش دریافت شده که در قالب میزان مشخصی بیتکوین نیز میباشد به تبع آن با ارزش تر شده است.

با افزایش تقاضا برای تراکنش‌های بیت کوین، فی شبکه ثابت می‌ماند یا حتی ارزش آن افزایش می‌یابد. با افزایش تعداد تراکنش‌ها، درآمد بالقوه استخراج کنندگان از طریق کارمزد تراکنش‌ها نیز افزایش می‌یابد. این جریان درآمد اضافی حتی پس از هاوینگ، تأثیر قابل توجهی بر درامد ماینرها و سودآور ماندن آن‌ها دارد. علاوه بر این استخراج کنندگان می‌توانند از استخر ViaBTC خدمات وام و دیگر خدماتی همچون هجینگ دریافت کنند که به آن‌ها در پرداخت هزینه‌های عملیاتی استخراج و ارتقای سخت‌افزار کمک می‌کند.

افزایش قیمت بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین

یکی دیگر از جنبه‌های مهم که به سودآوری ماینرها پس از هاوینگ کمک می‌کند، افزایش قیمت خود بیت کوین است. از لحاظ تاریخی، پس از هر رویداد هاوینگ، قیمت بیت کوین روندی صعودی داشته است. این به دلیل کاهش عرضه ناشی از هاونیگ و افزایش تقاضا برای بیت کوین است.

ینابراین با افزایش قیمت بیت کوین، ارزش پاداش بلاک و کارمزد تراکنش در ارزهای فیات نیز افزایش می‌یابد. این افزایش قیمت ، نصف شدن پاداش هر بلاک را جبران کرده و تضمین می‌کند که ماینرها می‌توانند سودآوری خود را حفظ کنند. البته ارتقای سخت‌افزار نیز برای افزایش درآمد اهمیت دارد و افراد می‌توانند با وام گرفتن از استخر ViaBTC نسبت به ارتقای سخت‌افزار خود اقدام نمایند.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی

حوزه استخراج بیت کوین در طول سال‌ها شاهد پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابل توجهی بوده است. این پیشرفت‌ها منجر به توسعه سخت افزارهای استخراج کارآمدتر، مانند ASIC (مدارهای مجتمع ویژه برنامه ریزی شده) است. ASICها به طور خاص برای استخراج ارزهای PoW مانند بیت کوین طراحی شده‌اند و در مقایسه با CPU یا GPUهای سنتی، نرخ هش و کارایی انرژی بالاتری را ارائه می‌دهند.

با استفاده از جدیدترین سخت‌افزار ماینینگ، ماینرها می‌توانند عملیات استخراج خود را بهینه کنند و سودآوری خود را حتی پس از هاوینگ، به حداکثر برسانند. به همین دلیل در بالاتر نیز اشاره شد که ارتقای سخت‌افزار نقش مهمی در سودآور ماندن و افزایش درآمد استخراج کنندگان دارد.

در حالی که رویداد هاوینگ پاداش حل بلاک را برای ماینرها کاهش می‌دهد، عوامل متعددی وجود دارد که به سودآوری مداوم آنها کمک می‌کند. کارمزد تراکنش‌ها، افزایش قیمت بیت کوین و پیشرفت‌های تکنولوژیک، همگی نقش مهمی در تضمین سودآوری استخراج کنندگان دارند.

ترکیب این عوامل به ماینرها اجازه می‌دهد تا کاهش پاداش بلاک را جبران کنند و به کمک به امنیت، نظارت و عملکرد شبکه بیت کوین ادامه دهند. با تکامل چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، استخراج‌کنندگان به سازگاری و یافتن راه‌هایی برای حفظ سودآوری، حتی در مواجهه با هاوینگ و سایر چالش‌ها، ادامه خواهند داد.

معرفی اسختر ViaBTC

ViaBTC از زمان تأسیس در می ۲۰۱۶، به عنوان یک استخر استخراج پیشرو و جامع ظاهر شده است که خدمات استخراج حرفه ای، کارآمد، ایمن و پایدار را برای بیش از یک میلیون کاربر در ۱۳۰ کشور و منطقه ارائه می‌کند. این استخر با ارزش خروجی استخراج تجمعی ده‌ها میلیارد دلار، خود را به عنوان یک پلتفرم قابل اعتماد در صنعت کریپتو تثبیت کرده است.

استخر ViaBTC خدمات ماینینگ را برای بیش از ده ارز PoW یا همان اثبات کار پایه ،از جمله BTC، LTC و KAS ارائه می‌دهد. این طیف متنوع از ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده به ماینرها امکان می‌دهد فرصت‌های مختلف را امتحان کنند و سودآوری خود را به حداکثر برسانند. این استخر با ارائه طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درآمدی استخراج،مانند PPLNS ، PPS+ ، SOLO ، تضمین می‌کند که ماینرها می‌توانند خود را با پویایی در حال تغییر بازار ارزهای دیجیتال تطبیق دهند و تأثیرات  هاوینگ بیت کوین بر درآمدشان را کاهش دهند.

جمع بندی

علاوه بر خدمات ماینینگ، ViaBTC یک اکوسیستم جامع که شامل CoinEx Wallet و CoinEx Smart Chain (CSC) را ارائه می‌دهد. این راه حل یک مرحله‌ای به کاربران امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را به طور مؤثر مدیریت کنند و به ابزارهای پشتیبانی اضافی دسترسی داشته باشند. با ارائه این خدمات اکوسیستمی، ViaBTC قصد دارد تجربه استخراج را برای کاربران جهانی خود بهبود ببخشد و اطمینان حاصل کند که آنها ابزارهای لازم را برای بهینه سازی عملیات استخراج خود و حفظ سودآوری در اختیار دارند.

همچنین این استخر به افراد وامهای رمزارزی می‌دهد که استخراج کنندگان می‌توانند از این ویژگی برای تأمین هزینه های عملیاتی استخراج و  ارتقای سخت‌افزار خود به منظور حفظ سود آوری بعد از هاوینگ استفاده نمایند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سیما روشن

      اطلاعات خیلی مفیدی درباره هاوینگ و ماینرها دادید، تشکر از افق اقتصادی عزیز بابت مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون سیما جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂