یکشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-28
تبلیغات
کد خبر: 471725 |
تاریخ انتشار : 15 ژوئن 2026 - 5:47 | ارسال توسط :
5 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: سهم واردات کالاهای اساسی از استان های مرزی به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش بازار، مهدی دوستی، معاون اقتصادی وزیر کشور در نشست با معاونین اقتصادی استانداران ، با اشاره به نقش مؤثر واردات کالا از استان‌های مرزی در دوران جنگ، گفت: «استان‌هایی مانند بلوچستان، گیلان و آذربایجان غربی اعداد بسیار خوبی در واردات کالا در زمان جنگ تحمیلی ثبت کردند و به همین دلیل در جنگ عملا هیچ کمبودی وجود نداشت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه، سهمیه ارزی مرتباً تمدید می‌شود،گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته در آخرین جلسات، ظرفیت از ۳۰۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی افزود، حتی می‌توان ۵۰ درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را از این مسیر تأمین کرد، به همین دلیل این ظرفیت باید تقویت شود.

دوستی گفت: مازندران با واردات ۳۱ میلیون دلار کالای اساسی (به صورت بدون انتقال ارز) در صدر استان های کشور می‌باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید