ایران شناختی از بازار ونزوئلا ندارد| ارتباطات این دو کشور صرفا حاکمیتی است - افق اقتصادی

ایران شناختی از بازار ونزوئلا ندارد| ارتباطات این دو کشور صرفا حاکمیتی است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 238599 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴ |
15 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گرگان- مهرپوریان، رئیس اتاق مشترک ایران و ونزوئلا گفت: ارتباطات این دو کشور حاکمیتی است و بخش خصوصی ورود نداشته لذا بایستی وزارت دفاع هماهنگی های لازم را برای خدمات همگون تر انجام دهد.

ایران شناختی از بازار ونزوئلا ندارد| ارتباطات این دو کشور صرفا حاکمیتی است

امیر مهرپوریان در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال نسبت به سال گذشته تولید کنندگان بیشتری حضور پیدا کردند تا قدرت خود را در زمینه صنعتی بودن به رخ دنیا بکشند.
رئیس اتاق ایران و ونزوئلا افزود: بخش خصوصی به عنوان مجری نمایشگاه نتوانسته بود از مدعوین خاص کشورهای مختلف در این نمایشگاه دعوت و ارتباط خوبی با آنها برقرار کند.
وی گفت: چنین رویدادهایی بایستی از قبل برنامه ریزی شده و گلوگاه ها برطرف شود تا شاهد بی برنامه گی نباشیم.
وی با بیان اینکه کمتر شاهد حضور تیم های خارجی هستیم، بیان کرد: حضور اتاق های مشترک در نمایشگاه می تواند نتایج خوبی در سال های آینده به دنبال داشته باشد و موجب شبکه سازی در این حوزه خواهد شد.
مهر پوریان ادامه داد: در نمایشگاه های اکسپو بین کشورهای مختلف ارتباطات تجاری شکل گرفته و می توانند پایگاه های تجاری ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه کشور ونزوئلا از نظر مواد آلی، معدنی و نفت غنی بوده، گفت: این کشور برای ایران استراتژیک و پایگاه سیاسی اقتصادی خوبی برای ما به حساب می آید.

ارتباطات با ونزوئلا حفظ نشد
مهرپوریان تصریح کرد: ارتباطات با این کشور از زمان احمدی نژاد شکل گرفت اما حضور شرکت های خودرو سازی ایران خودرو و سایپا از سوی این کشور حمایت نشد.
وی یادآور شد: ونزوئلا تورم سه رقمی خود را به دو رقمی تبدیل کرده و تا دو سال آینده می تواند در آمریکای لاتین حرفی برای گفتن داشته باشد.
رئیس اتاق مشترک ایران و ونزوئلا بیان کرد: ایران نتوانسته سهمی از رشد اقتصادی این کشور داشته باشد زیرا شناختی از بازار ندارد.
به گفته وی ارتباطات این دو کشور حاکمیتی است و بخش خصوصی ورود نداشته لذا بایستی وزارت دفاع هماهنگی های لازم را برای خدمات همگون تر انجام دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید