تذکر دوباره درباره شفافیت املاک واگذار شده شهرداری - افق اقتصادی

تذکر دوباره درباره شفافیت املاک واگذار شده شهرداری - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 239418 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ |
13 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اکو ایران :رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران تاکید کرد لیست املاک واگذار شده شهرداری در سامانه شفافیت منتشر شود.

تذکر دوباره درباره شفافیت املاک واگذار شده شهرداری

مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای  شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می زند.  البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد و خدا کند که آسیب نزند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

*هیچ محرمانگی و هیچ منعی در انتشار اطلاعات املاک واگذار شده وجود ندارد

در این جلسه احمد صادقی هم  در تذکری گفت: این تذکر را قبلا داده ام و متاسفانه یک موضوع را باید چندین بار تکرار کنیم؛  بر اساس مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی،  شهرداری موظف است اطلاعات املاک واگذار شده را از طریق سایت شفاف به اطلاع عموم شهروندان برساند و این موضوع به طور قطع یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران در راستای افزایش شفافیت خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق گزارش بیش از ۱۹۰۰ ملک واگذار شده در ادوار گذشته در کارگروه شفافیت و تعارض منافع بررسی شده که این املاک به سیه دسته کلی قابل تقسیم است:

-تعداد اندکی از املاک به صورت قانونی و ذیل بند ۶ ماده ۵۵ واگذار شده است.

-تعدادی املاک تحت فضای اجتماعی و فرهنگی در حال بهره برداری توسط معاونت اجتماعی است.

– تعداد قابل ملاحظه ای از املاک هم در سنوات گذشته و بدون طی مسیر قانونی به اشخاص یا مجموعه هایی تحویل داده شده و در حال حاضر هم دارای متصرف است.

عضو شورای شهر تهران گفت: آنهایی که طی مسیر قانونی واگذار شده و یا املاکی که تحت فضای اجتماعی و فرهنگی در حال بهره برداری هستند هیچ منعی در اطلاع رسانی ندارد نظیر سرای های محله و اتفاقا خوب است که این فاضا در راستای استفاده فرهنگی و اجتماعی مورد بهره برداری قرار گیرد.

صادقی ادامه داد: اما متاسفانه به نظر می رسد اشخاصی هستند که نگران افشای اطلاعات املاکی  هستند که بدون طی مراحل و مسیر قانونی واگذار شده، این اشخاص یا ذینفع هستند و یا املاک در تصرفشان است و با هر حیله و تزویری از انتشار اطلاعات جلوگیری می کنند.

صادقی تاکید کرد: واگذاری این املاک در ادوار گذشته صورت گرفته و پس از بررسی در کارگروه شفافیت و تعارض منافع فاقد محرمانگی است . برخی می گویند انتشار این اطلاعات محرمانه است اما این موضوع در کارگروه شفافیت و تعارض منافع  بررسی شده و هیچ محرمانگی و هیچ منعی برای انتشار اطلاعات نیست.

وی افزود: لذا ضرورری است تا شهرداری تهران به فوریت انتشار اطلاعات این املاک مطابق مصوبه را در دست اقدام قرار دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید