تلاش برای غیرباغ اعلام کردن باغ ۳۴ هزار متری - افق اقتصادی

تلاش برای غیرباغ اعلام کردن باغ 34 هزار متری - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 226923 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۰۰ |
78 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اکوایران : با توجه به ضرورت تعیین تکلیف باغات شهر تهران، تعدادی پلاک ثبتی، از حیث باغ یا غیر باغ بودن، مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

تلاش برای غیرباغ اعلام کردن باغ ۳۴ هزار متری

 اعضای شورای شهر تهران در دویست و بیست و چهارمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به پلاک ثبتی ۲۹.۲۷ گفت: این زمین به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در منطقه آجودانیه واقع شده که بر اساس دارا بودن حدنصاب درختان و اخذ رأی کمیسیون ماده ۱۲ و داشتن رأی دایر مشجر، کمیسیون آن را باغ اعلام کرده است.

اعضای شورای شهر تهران نیز در بررسی ها با ۱۶ رأی موافق به آن رأی باغ دادند.

وی همچنین در خصوص پلاک ثبتی ۱۲۶.۴۱۰ با مساحت ۶ هزار و ۵۵۱ متر در بلوار اشرفی اصفهانی اظهار کرد: این پلاک با داشتن حدنصاب درختان در سال ۸۹ ، مطابق بند ۱ و ۳ ماده واحده جزء پنجم و دارا بودن بیش از ۵۵ درصد سطح پوشش درختان در کمیسیون، باغ شناخته شد.

اعضا با۱۶رأی موافق همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را باغ اعلام کردند.

در ادامه بررسی شرایط باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی ها، ملکی واقع منطقه ۲۲ موسوم به اراضی باغ فدک مورد بررسی اعضا قرار گرفت، که به گفته  مهدی عباسی این زمین در سال ۸۲ دارای سند مشجر بوده و رأی کمیسیون ماده ۱۲ را دارد که رأی کمیسیون، دایر بر باغ بودن آن است.

به همین ترتیب، پلاک ثبتی دیگری به مساحت ۹ هزار و ۱۹۴ متر واقع در منطقه ۱۸ مورد بررسی قرار گرفت که مطابق بند ۱ حدنصاب تعداد درختان ۳۶۷ اصله است که دارای محیط بن ۲۴هزارو۱۸۶ سانتی متر است. بر اساس قانون، این ملک نیز در کمیسیون به عنوان باغ شناخته شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پلاک ثبتی دیگری با مساحت ۵۸۰ متر که در منطقه ۱ واقع شده است و  در جریان بررسی قرار گرفته اظهار کرد: این ملک در مهر ماه سال ۱۴۰۲ توسط کمیسیون ماده ۷، رأی باغ به خود اختصاص داده است که ۳۵ اصله درخت نیز در صورتجلسه به ثبت رسیده است. اما در وضع موجود، این پلاک ۶۹۰ متر سطح اشغال در طبقه همکف را داراست که در نهایت، رأی کمیسیون باغات به عنوان غیر باغ اعلام ‌شده است.

در ادامه رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در بررسی پلاک ثبتی های ۳۱۵۵.۷ و ۳۱۵۵.۸  با متراژ ۳ هزار و ۱۵۵ متر در منطقه ۱ که در توضیحات تکمیلی اعلام کرد. برابر موازین قانونی و نظریه کمیسیون باغات یک پلاک بر اساس نظریه ماده ۷ دارای حد نصاب درختان است را به عنوان باغ و پلاک دیگر را بدون این موارد غیر باغ اعلام کرد.

وی گفت: این پلاک ها تفکیکی از یک پهنه سبز است و کمت از ۵۰۰ متر است.

در نهایت پس از استماع گزارش اعضا، نظر کمیسیون را مورد تأیید و موافقت قرار دادند و پلاک ۳۱۵۵.۷ به عنوان غیر باغ و پلاک ثبتی ۳۱۵۵.۸ این ملک باغ اعلام شد.

در ادامه بررسی شرایط باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی ها، ملکی با متراز ۳۴ هزار و ۵۰۰ متر واقع در منطقه ۲۲ مورد بررسی اعضا قرار گرفت که به گفته عباسی، این پلاک  در سال ۸۲ و باد دیگر در مرداد ماه ۱۴۰۲ با مجموع ۱۲۲۰ اصله درخت برای کمیسیون شرایط باغ محرز شده و طبق بند ۱ ماده واحده در سنوات مختلف پوشش گیاهی این پلاک، قطعی است.

درجریان بررسی این پرونده دو عضو شورای شهر اعلام کردند این زمین مربوط به ۳ پیرمرد بوده که سال ها کاربری آن مرغداری بوده و حالا هم به دلیل قرار گرفتن این زمین در محدوده شهری مجوز مرغداری از آن گرفته شده است که عباسی در پاسخ مخالفان گفت : حتی در نامه نگاری ها هم از این زمین به عنوان باغ  شناخته می شده و نظر کمیسیون باغ است . 

پس از اظهارات اعضا و پایش های تخصصی، این پلاک در نهایت  مطابق نظر کمیسیون باغ اعلام شد.

  یک پلاک ثبتی نیز به مساحت یکهزار و ۷۹۷ متر در منطقه ۱ برای بررسی بیشتر کمیسیون باغات از دستور صحن خارج شد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید