هزینه یک شب اقامت در شیراز؟/ استقبال از بوم‌گردی‌ها - افق اقتصادی

هزینه یک شب اقامت در شیراز؟/ استقبال از بوم‌گردی‌ها - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 223596 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ |
70 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شیراز با توجه به ارزانتر بودن نرخ اجاره هر اتاق و تخت، مورد استقبال برخی گردشگران قرار گرفته است.

هزینه یک شب اقامت در شیراز؟/ استقبال از بوم‌گردی‌ها

به گزارش اکوایران، شیراز به عنوان یکی از شهرهای گردشگری مهم در ایران، از اقامتگاه‌های مختلفی از جمله سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی برخوردار است. در کنار اقامت‌گاه‌های دارای بافت قدیمی، سوئیت‌های لوکس و مدرن نیز در مناطق مختلف شهری مانند مرکز شهر، نزدیک به اماکن تاریخی معروف، و در حومه شهر قرار گرفته است.

برای اجاره روزانه این واحدها، قیمت‌ها و امکانات متفاوتی بسته به موقعیت و امکانات موجود تعیین شده است؛ که البته این قیمت‌ها در ایام نوروز نسبت به ایام عادی چند برابر است.

برای مثال، هزینه یک شب اقامت در سوئیت دو خوابه و ۱۱۰ متری با ظرفیت ۵ نفر، در ایام عادی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که در ایام تعطیلات نوروز به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.       

یا برای سوییتی دیگر با ۱۱۰ مترمربع زیربنا و حداکثر ظرفیت ۷ نفر، در روزهای عادی ۷۰۰ هزار تومان و در ایام تعطیلات، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی با توجه به ارزانتر بودن نرخ اجاره هر اتاق و تخت، از استقبال برخی گردشگران قرار گرفته است؛ اتاقی ۱۰ متری و با ظرفیت حداکثر ۳ نفر، در ایام نوروز،  یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در ایام عادی ۷۵۰ هزار تومان اجاره روزانه داده می‌شود.

در مجموع، در شیراز حداقل مبلغی که برای اقامت روزانه اقامت‌گاه‌های بوم گردی تعیین شده از حدود ۵۰۰ هزار تومان و حداقل مبلغی که برای اجاره سوییت، حدود یک ۷۰۰ هزار تومان است که البته باید در نظر گرفت که با این مبلغ انتظار امکانات چندانی را نباید داشت.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید