هشدار به مسافران نوروزی: جاده‌های ۲۰ استان کشور بارانی است - افق اقتصادی

هشدار به مسافران نوروزی: جاده‌های 20 استان کشور بارانی است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 223107 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ |
32 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: رئیس مرکز اطلاعات و پلیس راهور فراجا، از بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور خبر داد.

هشدار به مسافران نوروزی: جاده‌های ۲۰ استان کشور بارانی است

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی پلیس نسبت به بارانی شدن جاده ۲۰ استان کشور هشدر داد. صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هم درخصوص آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز (۲۹ اسفند) سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش، باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و کولاک خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه بارش امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. همچنین امروز در نیمه شرقی و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کاسته شده و در کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و در مرکز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. اواخر وقت چهارشنبه این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد. همچنین روز پنجشنبه (۲ فروردین ۱۴۰۳)، در مناطقی از شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر نقاط کشور آسمان صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود.

 جمعه (۳ فروردین ۱۴۰۳) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور، در این مناطق و بخش‌هایی از جنوب و شمال غرب کشور رگبار باران رخ می دهد و شنبه (۴ فروردین ۱۴۰۳) در دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود. سه شنبه تا پنج شنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

 آسمان تهران فردا (۱ فروردین ۱۴۰۳) نیمه ابری تا ابری و وزش باد گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای  ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲ فروردین ۱۴۰۳) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید به تدریج کاهش باد با حداقل دمای  ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ترافیک جاده‌ها

احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و پلیس راهور فراجا هم درباره آخرین وضعیت  ترافیکی جاده‌های کشور گفت: ترافیک در محور هراز مسیر(جنوب به شمال) محدوده مشا و حدفاصل پلور تا گزنک و محدوده وانا و آزادراه قزوین ـ رشت محدوده رستم آباد نیمه سنگین است. تردد در محورهای چالوس و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال (رفت و برگشت) روان است.

رئیس مرکز اطلاعات و پلیس راهور فراجا ادامه داد: ترافیک در آزادراه کرج ـ قزوین حدفاصل پل کردان تا هشتگرد و حدفاصل زیاران تا محمدیه نیمه سنگین است.

شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در برخی از محورهای استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، مازندران، تهران، کرمانشاه، همدان، لرستان، کردستان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران گزارش شده است.

او همچنین درباره بازگشایی دو محور شمالی گفت: صبح امروز، ۲۹ اسفندماه، محور کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال بازگشایی شد.

وی افزود: این دو جاده در هر دو مسیر رفت و برگشت بازگشایی شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به آغاز طرح نوروزی، پلیس در تمام معابر برای برقراری نظم ترافیکی حضور دارد.

جاده چالوس به علت بارش شدید باران و ریزش پی در پی سنگ از روز گذشته مسدود شده بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید