به گزارش اکوایران، محمد محمدی‌بخش- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – با تاکید بر این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره اصلی صنعت هوانوردی کشور هستند، اظهار کرد: این شرکت‌ها تاکنون ۲۰۰۰ قطعه مختلف هواپیما طراحی و آنها را مطابق با استانداردهای مربوطه ساخته‌اند.

وی با بیان این‌که تاکنون ۳۰۰ هزار قطعه هواپیما توسط این شرکت‌ها تولید و عرضه شده است، افزود: در بخش قطعات و اقلام مصرفی، نرم‌افزار و… مجموعه متنوعی از نیازها را لازم داریم که در این راستا دست یاری را به سوی فعالان این بخش دراز کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های توانمندی در ایران داریم که نیاز شرکت‌های هواپیمایی به اقلام مصرفی را تامین می‌کنند.

گفتنی است، چند روز پیش محمدی‌بخش اعلام کرد که در حال حاضر ۱۳۴ فروند هواپیما در کشور بیش از دو سال زمین‌گیر هستند.

او همچنین اظهار کرد: از زمانی که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال ۹۴ مطرح شد حذف یارانه سوخت هواپیما هم مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون نیز در حال بررسی است. باید توجه کنیم که در بخش غیرنظامی، سوخت هوایی غیریارانه‌ای در اختیار ناوگان باری، شرکت‌های هواپیمایی خارجی، شرکت‌های هلیکوپتری، سوخت آزاد مصرف می‌کنند و فقط شرکت‌های داخلی سوخت لیتری ۶۰۰ تومان مصرف می‌کنند که تنها مزیت رقابتی شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی همین موضوع است.