خبر خوش درباره سنوات بازنشستگان - افق اقتصادی

خبر خوش درباره سنوات بازنشستگان - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 256562 |
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۴:۳۲ |
40 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ۱۰۰- معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی در برنامه روی خط رادیو قزوین گفت: سازمان تامین اجتماعی برای نیروی کاری که در حوزه اقتصاد دچار مشکلات شده اند پیشنهاد سه جانبه گرایی در ۳ حوزه فنی حرفه‌ای و اداره کار و کارفرمایان داشته و کسانی که کمتر از ۴۵ سال دارند و توانایی جسمی دارند و بیمه بیکاری دریافت می‌کنند به شرکت‌ها معرفی می‌شوند تا هم نیرو تامین شود و هم از صندوق بیمه بیکاری حمایت شود.

خبر خوش درباره سنوات بازنشستگان

رحمانی گفت: بیمه شدگان که سوابق شان دچار خلل باشد باید اول به کارفرما مراجعه کنند در غیر این صورت با مراجعه به شعبه بیمه، فرم ماده ۱۴۸ با مدارک به کمیته اشتغال داده شده و بعد از تعیین تکلیف سوابق درج می‌شود.
وی در ادامه گفت: فعلا برنامه هفتم توسعه به سازمان ابلاغ نشده و به روال قبل کار انجام میشود، اما مبلغ سنوات بازنشستگان اضافه شده و نحوه تعیین مبلغ حقوق نیز افزایش پیدا کرده است.
رحمانی تصریح کرد: از برنامه‌های دیگری که سازمان تامین اجتماعی در دستور کار قرار داده اصلاح عناوین شغلی است که یکی از مهمترین ان‌ها کمیته اصلاح سخت و زیان اور است. در سال جاری به تمام کارفرمایان ابلاغ شده که به کارگران زیر مجموعه شان اطلاع رسانی کنند.
وی اظهار کرد: کسانی که در لیست‌ها شرایط نزدیک به بازنشستگی هستند فرم اصلاح عناوین شغلی را از شعب مختلف اخذ کنند و با قید دوره و شغل به کمیته‌ها بدهند مدارک بررسی می‌شود و اگر کارفرما پذیرفت شرایط سخت و زیان آور در سوابق درج می‌شود.
رحمانی گفت: سازمان تامین اجتماعی به همسران بیمه شدگان دختران بالای ۱۸ سال مجرد و فرزندان دانشجو اجازه داده در سرویس تامین اجتماعی ثبت نام کنند و خودشان راسا حق بیمه پرداخت کنند و دارای سوابق مستقل باشند ودر کنار آن برای درمان از کفالت استفده کنند.
معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی اظهار کرد: در ۳ حوزه وصول و تعهدات بلند مدت مستمری و تعهدات کوتاه مدت بیمه بیکاری بیشترین مراجعه و ارباب رجوع را داریم در شعب کارشناسانی به عنوان مشاور هستند و بیمه شدگان میتوانند از حضورشان استفاده کنند.
معاون منابع بیمه‌ای تامین اجتماعی در ارتباط تلفنی گفت: در بحث غیر حضوری شدن خدمات سازمان از آبان ماه سال گذشته پایلوت کشوری هستیم و لیست‌ها از طریق پرداخت هوشمند انجام میشود تا این کار تسریع شود. در حال حاضر سامانه هوشمند اقدام به ارسال پیامک و اطلاع رسانی به کارفرمایان انجام مشود تا مطلع شوند. اکثر بیمه شدگان به صورت ماهانه با پیامک از لیست ارسال شده میزان دستمزد مطلع میشوند.
اسکندری تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از میانگین کشور بالاتر هستیم و همکاران ما در مدیریت درمان مشغول ارائه خدمات در بیمارستان و درمانگاه‌ها هستند.
وی گفت: در خصوص دندان پزشکی کل هزینه‌ها در مراکز درمانی ما رایگان است و متقاضی بالا باعث شده نوبت انتظار طولانی باشد.

منبع:مکتوب نامه
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید