آغاز ثبت نام دریافت وام ویژه برای فرزندان بازنشستگان - افق اقتصادی

آغاز ثبت نام دریافت وام ویژه برای فرزندان بازنشستگان - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 256362 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ |
41 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ۱۰۰- تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با کارمزد سالانه ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب تعدادی ازبازنشستگان واجد شرایط که سال گذشته ثبت نام کرده بودند واریز شد.

آغاز ثبت نام دریافت وام ویژه برای فرزندان بازنشستگان

براساس این گزارش، وام ازدواج فرزندان بازنشستگان شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ به بعد باشد.

اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

تسهیلات ۳۵میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴هزار نفر از حدود ۶۲هزار متقاضی واجد شرایط که از تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، عصر امروز (یکشنبه) به حساب حقوقی ایشان واریز شد.

براساس این گزارش، تسهیلات مذکور به مبلغ ۳۵میلیون تومان، با اقساط ۶۰ ماهه و با کارمزد سالانه ۴درصد واریز شده است.

شایان ذکر است واریز وام موصوف برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط ایشان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

ظاهراً مبلغ وام بازنشستگان کارگری افزایش یافته است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مبلغ وام ضروری بازنشستگان کارگری در سال جدید افزایش یافته است؛ ظاهراً قرار است مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان باشد.

پرداخت وام ضروری بازنشستگان کارگری از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و ثبت نام آن غیرحضوری خواهد بود؛ اولویت پرداخت با افرادی‌ست که تاکنون وام نگرفته‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس تفاهم نامه با یکی از بانک‌ها، تسهیلاتی با دوره بازپرداخت پنج ساله به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

جعفر امیرآبادی زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در ادامه سیاست «خدمت ادامه دارد» صندوق بازنشستگی کشوری و بر اساس تفاهم نامه با یکی از بانک‌ها، تسهیلاتی با دوره بازپرداخت پنج ساله به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

امیرآبادی زاده با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران اظهار داشت: بر اساس مندرجات این تفاهم نامه، این بانک متعهد شده است تا بسته تسهیلاتی بازنشستگان و موظفین صندوق در سال ۱۴۰۳ را با رشد بیش از ۱۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته، با نرخ سود سالانه ۴ درصد و افزایش اقساط بازپرداخت از ۳۶ قسط به ۶۰ قسط به بازنشستگان این صندوق ارائه کند.

امیرآبادی زاده افزود: بانک متعهد شده تا به اعطای انواع اعتبار با اولویت ابزار زنجیره تأمین ازجمله کارت اعتباری رفاهی متصل به اوراق وام مبادرت نماید. همچنین خرید انواع خدمات و محصولات شرکت‌های طرف قرارداد، تأمین مالی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای بازنشستگان و همچنین خدمت رسانی شرکت‌های زیرمجموعه بانک صادرات به بازنشستگان ازجمله مفاد این تفاهم نامه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه خدمات رفاهی و معیشتی این صندوق همچنان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: این تفاهم نامه هفته گذشته با بانک صادرات ایران منعقد شده تا در سال ۱۴۰۳ بتوانیم در راستای حمایت از معیشت بازنشستگان عزیز تسهیلات بهتری را ارائه کنیم.

شایان ذکر است در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منابع اختصاص داده شده به صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۳.۹ درصد رشد به رقم ۲۵۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید و تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری با احتساب ۴۳ هزار حقوق‌بگیر جدید در سال ۱۴۰۲ به حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد. همچنین در پاییز سال گذشته، ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲ هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب واجدین شرایط واریز شده است.

منبع:مکتوب نامه

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید