خبر خوب برای صاحبخانه ها / این خانه ها از مالیات معاف شدند! - افق اقتصادی

خبر خوب برای صاحبخانه ها / این خانه ها از مالیات معاف شدند! - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 253502 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲ |
44 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ۱۰۰- اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قانون تنظیم‌گیری در مجلس یازدهم تصویب شد گفت: هدف قانون تنظیم‌گیری بازار مسکن است و تمامی کنشگران بازار مسکن از جمله مشاوران املاک، مستاجران و مالکان بازار، بانک‌ها، شهرداری در این قانون نقش دارند و برای آنها برنامه و احکامی در نظر گرفته شده است.

خبر خوب برای صاحبخانه ها / این خانه ها از مالیات معاف شدند!

برای بخشی از معاملات و دارایی های بازار مسکن که‌ اثر گذار است احکامی در نظر گرفته شده و برای خانه‌های خالی و زمین های رها شده هم برنامه های را در دستور کار قرار داده ایم.

شاکری اظهار کرد: ابتدای هفته شورای عالی مسکن تشکیل جلسه داد و در این شورا سقف اجاره با توجه به نرخ تورم در مناطق مختلف و استان ها تعیین شد که این اقدام حاکی از آن است دولت اهتمام دارد بازار مسکن را کنترل کند.

وی بیان کرد:بخش اعظمی از قانون متکی به برنامه های کوتاه مدت است که طبق این قانون کنشگران بازار مسکن به سمت برنامه‌های تشویقی هدایت می شوند.

وی اظهار کرد: معافیت های مالیاتی برای مالکان واحدهای مسکونی در نظر گرفته می شود به طوری که اگر مالکان واحدهای های خود را دو یا سه ساله اجاره دهند و یا از سقف قیمتی در نظر گرفته شده کمتر اجاره بدهند از معافیت های مالیاتی ۱۰۰ درصد بهره مند می شوند.

شاکری گفت: همچنین اگر مشاوران املاک تعرفه های خود را ثبت نکنند از تمامی اقدامات حقوقی منع می‌شوند و اگر پرداختی غیر از مبایعه‌نامه صورت گیرد تمامی حساب های تجاری آنها کنترل می شود.

منبع:ایران جیب

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید