راهنمای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۴

راهنمای اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2024
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 196204 |
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۵۶ |
1387 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

ویزای تحصیلی کانادا یکی از روش های آسان برای ورود به خاک این کشور محسوب می شود. با تحصیل در کانادا ضمن کار کردن در یک دوره زمانی مشخص، شرایط برای شما به صورتی خواهد بود تا بتوانید پس از مدتی اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. در مجموعه ویزا فوری شرایط اخذ ویزای […]

راهنمای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۴

ویزای تحصیلی کانادا یکی از روش های آسان برای ورود به خاک این کشور محسوب می شود. با تحصیل در کانادا ضمن کار کردن در یک دوره زمانی مشخص، شرایط برای شما به صورتی خواهد بود تا بتوانید پس از مدتی اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. در مجموعه ویزا فوری شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، مدارک لازم، مراحلی که باید طی کنید و همینطور میزان هزینه مورد نظر ارزیابی شده است.

شرایط صدور ویزای تحصیلی کانادا

افرادی که نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور کانادا را دارند می توانند برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهند. برای اخذ این ویزا نیاز به رعایت یک سری شرایط است. مثلاً افراد می بایست نامه تمکن مالی برای حداقل یک سال زندگی در کانادا را ارائه دهند. نیاز به نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج معتبر کانادایی با شماره DLI خواهد بود. از سوی دیگر نیاز است تا مدرک TIE مربوط به کشور محل زندگی خود را ارائه دهید. افراد می بایست دلایلی که سبب بازگشت به کشورشان می شود را توضیح دهند و مدارک دال بر اثبات آنها را ارائه دهند.

از سوی دیگر ویزای تحصیلی کانادا برای کسانی صادر می شود که دلایل و مدارک لازم در راستای علاقه به تحصیل در رشته مورد نظر در دانشگاه های کانادا را دارند. هر شخص باید گواهی سلامت جسمی نیز داشته باشد و نامه عدم سوء پیشینه نیز در نظر گرفته می شود.

یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، رعایت شرایط سنی است. مثلاً وجود گپ تحصیلی زیاد بین دو مقطع مشکل ساز خواهد بود و در اولین فرصت می بایست سعی شود تناسب بین سن و مقطع تحصیلی مورد نظر مشخص شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز به جمع آوری یک سری مدارک مهم است. طبق درخواست سفارت و دانشگاه مربوطه، مدارک می بایست در فایل جداگانه ای به صورت آنلاین بارگذاری شود. شما نیاز به ارائه نامه ای دارید تا نشان دهد از دانشگاه یا کالج کانادایی پذیرش گرفته اید. همینطور می بایست صفحه اول پاسپورت به همراه سایر صفحات مهر خورده که نشان از سابقه سفر شما است نشان داده شود. افراد نیاز به یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ دارند. نامه ای که پلن تحصیلی شما را مشخص کند می بایست ارائه شود. همینطور نیاز به اصل مدرک و ریزنمرات به همراه ارائه نامه کاری و اسنادی است که نشان دهد شرایط برای تحصیل در کانادا را دارید.

افراد باید نامه جاب آفر ارائه دهند. هر شخص نیاز به ارائه فیش حقوقی مربوط به سه ماه اخیر خود دارد. در نهایت سابقه بیمه و گواهی عدم سوء پیشینه نیاز است. داشتن شناسنامه، کارت معافیت و همینطور عقدنامه ازدواج به همراه رزومه تحصیلی یا کاری مدنظر است. در صورتی که دانش آموز هستید باید رضایت نامه والدین نیز ارائه شده باشد. 

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تکمیل فرم های مربوطه

یک سری فرم های مخصوص به منظور صدور ویزای تحصیلی کانادا مدنظر است که باید به دقت زیاد تکمیل شود. فرم سابقه سفر، فرم خانواده، فرم وکیل(در صورت داشتن)، فرم معرفی متقاضی اصلی، فرم همراه با ویزای توریستی، فرم سابقه سفر همراه، فرم خانواده برای همراه و فرم همسر همراه می بایست به طور دقیق و درست تکمیل شوند. در این راستا قطعاً نیاز به مجموعه ای کاربلد است که توضیحات لازم در این راستا را در اختیار شما قرار دهند و بهترین تصمیم گیری را داشته باشند.

مراحل صدور ویزای تحصیلی کانادا

اولین گام برای صدور ویزای تحصیلی کانادا، مربوط به آماده سازی مدارک است. مدارک لازم برای اخذ ویزا می بایست در قالب Personal information یا Proof of means of financial support آماده شوند. دقت شود یک سری از مدارک مانند نامه پذیرش دانشگاه، فرم های تکمیل شده به همراه ویزای تحصیلی و پاسپورت و عکس می بایست در فایل های جداگانه قرار بگیرند و در اپ آنلاین بارگذاری شوند. فایل ها باید به صورت پی دی اف باشند و حجم آنها کمتر از ۴ مگابایت در نظر گرفته شود. عکس پرسنلی که ارائه می شود باید از کیفیت بالا برخوردار باشد و در یک فایل مشخص و جداگانه قرار بگیرد.

دومین گام به منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساخت اکانت آنلاین در سایت CIC و همینطور پاسخ دهی به سوالات اپ است. در این راستا باید وارد سایت کانادا شوید و در بخش Apply Online در ابتدا به دو سوال پاسخ دهید. سوال اول با این مضمون است که اقدام برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا در داخل این کشور صورت گرفته و یا خارج از کشور است. سوال دوم به این صورت است که دوست دارید به صورت آنلاین درخواست ارائه دهید و یا فرمت های کاغذی را انتخاب می کنید. طبق پاسخی که به سوالات میدهید، فرمت مخصوص در اختیار شما قرار می گیرد و در نهایت بر روی Create an account or sign in کلیک خواهید کرد. برای تکمیل اکانت نیز یک سری اطلاعات اعم از نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و همینطور آدرس ایمیل می بایست وارد شود.

راهنمای اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2024

آپلود مدارک و پرداخت هزینه ها

سومین گام از اخذ ویزای تحصیلی کانادا مربوط به آپلود مدارک است. در این گام می بایست فایل هایی که در ابتدا آماده کرده اید را در سامانه بارگذاری کنید. در نهایت نیز نوبت به پرداخت هزینه خواهد بود. پرداخت هزینه مربوط به اپ و بارگذاری مدارک باید با دقت بالایی صورت بگیرد. پس از پرداخت هزینه و اتمام عملیات می بایست به واسطه گزینه SUBMIT، مراحل را نهایی کنید. در نهایت درخواست شما بررسی می شود. پرداخت هزینه نیز معمولاً به واسطه مستر کارت و یا ویزا کارت صورت می گیرد. 

انگشت نگاری برای اخذ ویزای کانادا

پس از اینکه مدارک شما سابمیت شد می بایست پروسه انگشت نگاری را طی کنید. معمولاً چند ساعت یا چند روز پس از سابمیت مدارک، پروسه Biometric Instruction Letter برای شما ارسال خواهد شد. بر اساس این نامه، روزی برای شما تعیین می شود که می بایست در سفارت های کانادا حضور داشته باشید و پروسه انگشت نگاری را طی کنید. کانادا در ایران سفارت ندارد و می بایست به کشورهایی مانند ترکیه، امارات و یا ارمنستان مراجعه داشته باشید. افرادی که در طول ده سال گذشته پروسه انگشت نگاری بین المللی را طی کرده اند نیازی به انگشت نگاری بیومتریک ندارند.

صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر زمان می برد؟

زمان مشخصی برای صدور ویزای تحصیلی کانادا در نظر گرفته نشده است بنابراین از یک روز تا چند ماه می بایست ارزیابی شود. از سوی دیگر بررسی پرونده ها در سفارت کانادا بسته به شلوغ بودن سفارت بررسی می شوند. یعنی چیزی به عنوان نوبت دهی در این راستا معنا ندارد.

 نبود زمان بندی مشخص به منظور صدور ویزای تحصیلی کانادا از مواردی است که باید با دقت به آن پرداخته شود. مجموعه ویزا فوری تلاش خود را کرده است تا صفر تا صد پروسه اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان را برعهده بگیرد به این ترتیب بدون هیچ محدودیتی می توانید مراحل لازم را پشت سر بگذارید و وارد خاک کانادا شوید. بسیاری از دانشگاه های کانادا شرایط کار حین تحصیل را برای شما فراهم کرده اند به این ترتیب می توانید بهترین موقعیت را مدنظر قرار دهید و همه جوانب را بسنجید. کشور کانادا به واسطه سیستم آموزشی معتبری که دارد یک مقصد رویایی برای کسب علم محسوب می شود و می تواند آینده را شما به بهترین شکل تضمین نماید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :شیما جعفری

      خیلی کامل مراحل ویزای تحصیلی کانادا رو گفتید ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از شما بابت کامنت خوبتون شیما عزیز