کشف و جذب استادان جوان، کار بزرگی است - افق اقتصادی

کشف و جذب استادان جوان، کار بزرگی است - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 182040 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ |
45 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

کشف و جذب استادان جوان، کار بزرگی است

اقتصاد ایران: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اینکه جوانی را پیدا کنید و نبوغ او را شناسایی کنید و استاد جوانی را جذب و کشف کنید، کار‌های بزرگی است و جای آن هم در دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین پایانی هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با آرزوی اینکه برگزیدگان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان همیشه در سپهر ایران و جهان همچون خورشید‌ بدرخشند، گفت: برگزاری رویداد‌هایی نظیر جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، از کار‌های بزرگ است. اینکه جوانی را پیدا کنید و نبوغ او را شناسایی کنید و استاد جوانی را جذب و کشف کنید، کار‌های بزرگی است و جای آن هم در دانشگاه است.

زلفی گل افزود: پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) به تازگی فهرست بیش از ۴۰۰ دانشمند یک درصد علوم انسانی و علوم بومی را معرفی کرد که برای من باعث افتخار است که نام دکتر سیدمحمد مقیمی (رئیس دانشگاه تهران) نیز جزو دانشمندان یک درصد است. وقتی دیدم چنین دانشمندی، رئیس دانشگاهی باشد که نماد علم و آموزش عالی ایران است، خیلی خوشحال شدم. البته با کسب این عنوان، وظیفه دکتر مقیمی سنگین‌تر شده است، چون انتظارات از چنین رئیس دانشگاهی در حوزه‌های نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری بیشتر می‌شود، هر چند که دانشگاه تهران در دو سال اخیر عملکرد درخشانی در این حوزه‌ها داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر جایگاه خیرین، گفت: نگاهم این است که از هر چیز مهمتر، حرمت خیرین را نگه داشتن است. 

زلفی‌گل افزود: جدای از کمک مادی، وقتی انسانی را به عنوان برگزیده معرفی می‌کنی و به او احترام می‌گذاری و برایش کف می‌زنی، همان کار مسیر آینده  او را تغییر می‌دهد. ما معلم‌ها برخی اوقات با یک آفرین گفتن به  دانشجو مسیر او را تغییر می‌دهیم. کاری که بنیاد علم و فناوری جمیلی انجام می‌دهد و دانشگاه تهران نیز شرایط آن را مهیا می‌کند، در واقع گامی برای سرمایه‌گذاری برای آینده این کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین ابراز امیدواری کرد که یکایک برگزیدگان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، فرهنگی که بنیاد علم و فناوری جمیلی ایجاد کرده است استمرار و توسعه دهند تا نمونه‌های این اقدام در جامعه جاری و ساری شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید