شکایت ایلان ماسک از ناظر رسانه‌ای حامی اسرائیل - افق اقتصادی

شکایت ایلان ماسک از ناظر رسانه‌ای حامی اسرائیل - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 174321 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ |
80 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

فناوری اقتصاد ایران: شرکت ایکس به دلیل انتشار گزارشی از سوی ناظر رسانه «میدیا مترز » در مورد تبلیغات در کنار محتوای مخالف با اسرائیل، از آن شکایت کرد و گفت این گزارش پلتفرم را بدنام کرده است. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی ایکس روز دوشنبه از گروه ناظر رسانه میدیا […]

شکایت ایلان ماسک از ناظر رسانه‌ای حامی اسرائیل

اقتصاد ایران: شرکت ایکس به دلیل انتشار گزارشی از سوی ناظر رسانه «میدیا مترز » در مورد تبلیغات در کنار محتوای مخالف با اسرائیل، از آن شکایت کرد و گفت این گزارش پلتفرم را بدنام کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی ایکس روز دوشنبه از گروه ناظر رسانه میدیا مترز شکایت کرد و گفت که این سازمان پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه تبلیغات برندهای بزرگ در کنار پست‌های مخالف اسرائیل وجود دارند، پلتفرم را بدنام کرده است.

میدیا مترز روز پنجشنبه گذشته مقاله‌ای با اسکرین‌شات‌هایی منتشر کرد که نشان می‌دهد تبلیغات آی بی ام، اپل، اراکل و دیگر شرکت ها در کنار محتوای ضد اسرائیلی ظاهر می‌شوند. ایکس از زمانی که میدیا مترز این گزارش را منتشر کرده خشمگین است و گفته این باعث شده تا آی بی ام، کامکست و چندین شرکت دیگر در پاسخ به آن، تبلیغات را در این پلتفرم متوقف کنند.

 ایکس طی شکایتی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در تگزاس ارائه شده است، گفته که میدیا مترز با استفاده از حساب ها یا کاربرانی را که به تولید محتوای حاشیه ای معروف هستند طوری وانمود کرده که تبلیغات در کنار محتواهای ضد اسرائیلی مشخص می شوند. این دادخواست رسانه‌ها را به مداخله در قرارداد، تحقیر کسب‌وکار و  ایجاد مشکل اقتصادی احتمالی برای ایکس متهم می‌کند. این شرکت افزوده مدیامتررز مطمئناً با استفاده از یک حساب قدیمی (بدون فیلتر تبلیغاتی) و سپس فقط با دنبال کردن حساب‌های ضد اسرائیلی  و شرکتی تبلیغ‌کنندگان، شرایطی را برای نمایش آن تبلیغات فراهم می‌کند.

این شرکت در دادخواستش گفت، گزارش میدیا مترز تجربه معمول در ایکس را به قصد آسیب رساندن به کسب و کار آن به اشتباه ارائه کرده است. آنجلو کاروسون، رئیس میدیا مترز، در بیانیه ای این شکایت را بیهوده خواند و گفت که به منظور وادار کردن منتقدان ایکس به سکوت است.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، روز دوشنبه گفت که دفتر او در حال آغاز تحقیقات در مورد موضوعات رسانه ای است و او از اتهامات دستکاری اطلاعات در مورد ایکس توسط این گروه بسیار نگران است.

از زمانی که ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر ۲۰۲۲ خریداری کرد، تعدادی از تبلیغ‌کنندگان این پلتفرم را ترک کردند و نگران برخی از پست‌های جنجالی ماسک و اخراج کارکنانی بودند که برای تعدیل محتوا کار می‌کردند. درآمد تبلیغاتی این پلتفرم در ایالات متحده از زمان تصاحب ماسک در هر ماه حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

لیندا یاکارینو مدیرعامل این شرکت روز یکشنبه در یادداشتی به کارمندان گفت که در حالی که برخی از تبلیغ‌کنندگان سرمایه‌گذاری خود را پس از انتشار این گزارش متوقف کرده‌اند، شرکت در مورد تلاش‌های خود برای مبارزه با تبعیض شفاف بوده است.

این در حالی است که پیش از این برخی از شرکت ها به دلیل دلیل موضع ایلان ماسک مقابل اسرائیل، تبلیغات خود در ایکس را به حالت تعلیق در آورده بودند.این رفتار بر منافع تجاری ایلان ماسک تاثیر گذاشت و بسیاری از تبلیغ کنندگان مانند آی بی ام و دیزنی تبلیغات خود را در آن متوقف کردند.

در همین حال، یاکارینو اصرار دارد که تبلیغ‌کنندگان به‌طور دائم از حضور در ایکس عقب‌نشینی نمی‌کنند. بر اساس گزارش فورچون، او به کارمندان گفت: «ممکن است برخی از تبلیغ‌کنندگان موقتاً مکث کرده باشند، اما  چندین گفتگوی واقعاً خوب داشتیم.» او به کارمندان پیشنهاد کرد «تا حد امکان از نظر مالی مسئولیت‌پذیر باشند» تا ضررهای احتمالی تبلیغ‌کنندگان را جبران کنند و به آنها توصیه کرد که «به هر طریقی سعی کنند تا درآمد جدیدی به شرکت بیاورند».

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید