بازار کار رشته اقتصاد در سوئیس چگونه است؟

بازار کار رشته اقتصاد در سوئیس چگونه است؟
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 197238 |
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۰ | منبع: estahbanaty.org
1357 بازدید
۲
2
ارسال به دوستان
پ

کشور سوئیس به عنوان یک کشور پیشرفته با سیستم آموزشی عالی و درجه یک در سطح جهان شناخته می‌شود که دانشجویان بین‌المللی زیادی را به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور ترغیب می‌کند‌. رشته‌ اقتصاد نیز طرفداران زیادی در بین دانشجویان سرتاسر دنیا دارد که خواهان تحصیل در این رشته محبوب و پر هیجان هستند. در […]

بازار کار رشته اقتصاد در سوئیس چگونه است؟

کشور سوئیس به عنوان یک کشور پیشرفته با سیستم آموزشی عالی و درجه یک در سطح جهان شناخته می‌شود که دانشجویان بین‌المللی زیادی را به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور ترغیب می‌کند‌. رشته‌ اقتصاد نیز طرفداران زیادی در بین دانشجویان سرتاسر دنیا دارد که خواهان تحصیل در این رشته محبوب و پر هیجان هستند. در این مطلب به بررسی رشته اقتصاد در سوئیس، شرایط تحصیل آن در این کشور، دانشگاه های سوئیس در رشته اقتصاد، بازار کار و موارد دیگر پرداخته‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن اطلاعات مهم و کاربردی در این‌باره به دست آورید. اگر علاقه‌مند به این بحث هستید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

شرایط تحصیل اقتصاد در کشور سوئیس

اقتصاد علمی است که به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات می‌پردازد. از جمله مباحثی که در مقطع کارشناسی اقتصاد تدریس و ارائه می‌شوند، می‌توان به دوره‌هایی همچون تجارت بین‌الملل، اقتصاد کلان، محاسبات و اقتصاد خرد و مدیریت مالی اشاره کرد

وظیفه یک اقتصاددان جمع‌آوری، تحلیل و گزارش اطلاعات برای توضیح پدیده‌های اقتصادی و پیش‌بینی روند بازار با استفاده از روش‌های ریاضی و آماری است.

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در سوئیس بستگی به دانشگاهی که قرار است در آن ثبت نام کنید دارد ولی برخی شرایط بین همه دانشگاه‌های اقتصاد این کشور مشترک هستند. به علاوه مدارک و شرایط لازم از یک مقطع تا مقطع دیگر متفاوت است که در این جا به ذکر هر کدام می‌پردازیم:

مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع لیسانس اقتصاد در سوئیس باید به زبان انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی تسلط داشته باشید و ریزنمرات دبیرستان خود را برای ثبت‌نام در دانشگاه ارائه دهید. همچنین داشتن ۸۰ درصد معدل دبیرستان از شروط پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی در رشته اقتصاد در کشور سوئیس است.

مقطع کارشناسی ارشد

در این مقطع علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی و تسلط به یکی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی باید SOPها را ارائه دهید و آزمون‌هایGRE/GMAT با موفقیت طی کنید.

مقطع دکتری

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل دکتری اقتصاد سوئیس شامل مدرک کارشناسی ارشد، مدرک زبان مرتبط با مقطع دکتری و مدرکی که نشان‌دهنده تجربه کاری شما باشد. اگر در کار خاصی تجربه دارید و همچنین ارائه SOP و ریزنمرات دانشگاهی است.

انواع گرایش رشته اقتصاد در سوئیس

چنانچه قصد تحصیل رشته اقتصاد در سوئیس را دارید می‌توانید بر حسب علاقه خود از بین گرایش‌های مختلف آن یکی را انتخاب کنید. در این جا به معرفی مهم‌ترین گرایش‌های رشته اقتصاد در سوئیس می‌پردازیم:

  • اقتصاد بانکداری
  • اقتصاد کمی و امور مالی
  • حقوق بین‌الملل و اقتصاد
  • اقتصاد
  • اقتصاد تجاری
  • محاسبه و اقتصاد
  • اقتصاد و مدیریت
  • مدیریت و اقتصاد بین‌الملل

دانشگاه‌های برتر اقتصاد در سوئیس

کشور سوئیس به دلیل داشتن دانشگاه‌های دارای رتبه بالا در جهان، سیستم آموزشی پیشرفته‌ و همچنین شهریه پایین یکی از مقاصد برتر تحصیلی در جهان است و شاید به همین دلیل است که ۲۵ درصد جمعیت آن را مهاجران به این کشور تشکیل می‌دهند.

دانشجویان زیادی در سرتاسر جهان هستند که کشور سوئیس را برای تحصیل رشته اقتصاد انتخاب کرده‌اند و شاید دلیل این انتخاب آن‌ها علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌هایی با استانداردهای آموزشی بالا این باشد که با تحصیل اقتصاد در این کشور که اقتصادی رو به پیشرفت داشته و شرکت‌های بزرگ تجاری در آن وجود دارد بتوانند آینده شغلی مناسبی را برای خود فراهم کنند‌.

در این جا به معرفی بهترین دانشگاه‌های این کشور که رشته اقتصاد را ارائه می‌دهند می‌پردازیم تا دانشجویان قبل از مهاجرت به سوئیس با نام این دانشگاه‌ها آشنا شده و یکی از آن‌ها را برای تحصیل انتخاب نمایند:

  • دانشگاه ژنو سوئیس
  • دانشگاه برن سوئیس
  • دانشگاه‌ فریبورگ
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه نوشاتل
  • دانشگاه لوسین
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه زوریخ سوئیس
  • دانشگاه سنت گالن

دانشگاه‌های برتر اقتصاد در سوئیس

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در سوئیس

نسبت به کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا تحصیل رشته اقتصاد در سوئیس هزینه‌های کم‌تری داشته و به صرفه‌تر است. این هزینه‌ها هم شامل هزینه‌های زندگی یک دانشجو در سوئیس و هم شامل شهریه دانشگاه و هزینه‌های تحصیلی او هستند، البته هزینه‌ تحصیل در دانشگاه‌های مختلف سوئیس متفاوت است‌. در برخی دانشگاه‌های دولتی این کشور تحصیل رایگان بوده اما تمام دانشگاه‌های خصوصی از دانشجویان شهریه دریافت می‌کنند و این هزینه بسته به دانشگاه مورد نظر مبلغی حدود ۳۵۰ تا ۸۵۰ فرانک برای هر ترم تحصیلی است.

بازار کار رشته اقتصاد در سوئیس

از آن جا که سوئیس کشوری ثروتمند است و نرخ بیکاری پایینی دارد، بازار کار در این کشور برای رشته اقتصاد عالی بوده و افرادی که چه در خود سوئیس و چه کشورهای دیگر مدرک خود را از این رشته اخذ نموده‌اند، می‌توانند به راحتی در نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی این کشور مشغول به کار شوند. به طور کل کشور سوئیس از وضعیت اشتغال خیلی خوبی برخوردار است و به خاطر نرخ پایین بیکاری، بازار کار مناسبی در اکثر رشته‌ها و زمینه‌ها از جمله اقتصاد دارد.

زمینه‌های شغلی رشته اقتصاد در سوئیس

اقتصاددانان می‌توانند به انواع کسب‌وکارها و نهادهای خصوصی و دولتی درباره مسائل مختلف اقتصادی مشاوره بدهند. موضوعات مختلفی وجود دارد که اقتصاددانان می‌توانند در رابطه‌ با آن‌ها از طریق برنامه‌های کامپیوتری اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و به کارفرمایان ارائه دهند. موضوعاتی مثل آمار سلامت و نرخ‌های مالیاتی، حمل‌ونقل، توسعه تجارت بین‌الملل و حقایق انرژی که اقتصاددانان باید به جمع‌آوری داده‌ها درباره آن‌ها بپردازند.

علاوه بر این از آن جا که کشور سوئیس دارای اقتصاد پیشرفته‌ و پررونقی است و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان همچون نستله در این کشور وجود دارند، رشته اقتصاد در این کشور از میزان تقاضای بالا و بازار کار خیلی خوبی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، موسسات اقتصاد سنجی، سازمان‌های بین‌المللی و….. مشغول به کار شوند.

مهاجرت به سوئیس با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

در این مطلب اطلاعاتی راجع به شرایط تحصیل رشته اقتصاد در سوئیس، انواع گرایش‌های این رشته، دانشگاه‌های برتر سوئیس، هزینه‌های تحصیل اقتصاد و همچنین بازار کار رشته اقتصاد در این کشور به شما ارائه دادیم و امیدواریم این محتوا پاسخ سوالاتی که درباره این موضوع در ذهن داشته‌اید را در اختیارتان قرار داده باشد. برای هر گونه اطلاعات بیشتر در این زمینه، همچنین اخذ ویزای تحصیلی و مسائل مربوط به آن و کلیه امور مهاجرتی به کشور سوئیس می‌توانید با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این موسسه که توسط مشاورانی با تجربه و آگاه به شما ارائه می‌شود بهره‌مند شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حمید پهلوانی

      رشته اقتصاد کالا بازار کار خوبی داره و مخصوصا الان این بازار تشنه نیروی متخصص و کاربلده

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا حمید جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید