ورود ایرلاین‌ خارجی برای جابه جایی مسافران داخلی در ایام خاص - افق اقتصادی

ورود ایرلاین‌ خارجی برای جابه جایی مسافران داخلی در ایام خاص - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 310136 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به منظور تسهیل امر زیارت حرم رضوی برای مرزنشینان و زائران خارجی به ویژه در ایام خاص مانند اربعین ایرلاین‌های خارجی مجاز به انجام پروازهای داخلی خواهند بود.

ورود ایرلاین‌ خارجی برای جابه جایی مسافران داخلی در ایام خاص

به گزارش بازار، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ با استناد به تبصره ۱۰ بند «ت» به منظور تسهیل امر زیارت حرم رضوی برای مرزنشینان و زائران خارجی که از مرزهای زمینی وارد کشور می‌شوند و برای کاهش فشار بر ناوگان مسافربری جاده‌ای علی‌الخصوص در ایام خاص مانند ایام زیارت اربعین وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری مجاز است با شرکت‌های هواپیمایی خارجی طی هماهنگی با وزارت امور خارجه مجوز انجام پروازهای داخلی در مسیر مشهد مقدس و فرودگاه‌های استان‌های مرزی را به شکلی صادر کند.
در ادامه این بند ذکر شده است که از تمام فرودگاه‌های استان‌های مرزی پرواز هفتگی در مسیر مشهد مقدس برقرار شود؛ همچنین در ایام مقارن مناسک اربعین خدمات جابه‌جایی مسافرین از شهرهای چابهار و زاهدان به فرودگاه مناسب به تشخیص ستاد مرکزی اربعین برقرار شود.
گفتنی است که بر اساس بند «ت» هرگونه نرخ گذاری برای خدمات شرکت‌های خارجی مذکور و عرضه سوخت یارانه‌ای به این شرکت‌ها ممنوع است. آئین نامه این بند به پیشنهاد شورای عالی هوانوردی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید