جابه‌جایی ۹.۵ میلیون مسافر دریایی در نیمه نخست ۱۴۰۳ - افق اقتصادی

جابه‌جایی ۹.۵ میلیون مسافر دریایی در نیمه نخست ۱۴۰۳ - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-08
کد خبر: 305277 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به میزان ۸۱ میلیون تن، عملیات کانتینری یک میلیون و ۴۹۹ هزار TEU و جابه‌جایی مسافر به میزان ۹.۵ میلیون نفر بوده است.

جابه‌جایی ۹.۵ میلیون مسافر دریایی در نیمه نخست ۱۴۰۳

به گزارش بازار از وزارت راه و شهرسازی، عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به میزان ۸۱ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۶ میلیون تن بوده، ۷ درصد افزایش داشته است.
با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص شد که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ و به میزان ۷۶ میلیون تن ثبت شده است و مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش هفت درصدی را نشان می‌دهد.
بیشترین میزان تخلیه و بارگیری در بنادر شهید رجایی و امام خمینی(ره) به ترتیب به میزان ۴۲ و ۲۴ میلیون تن و کمترین میزان مربوط به بنادر چوئبده و کنگان به ترتیب به میزان سه و ۶ هزار تن است.
عملیات کانتینری بنادر
عملیات کانتینری بنادر در نیمه نخست به میزان یک میلیون و ۴۹۹ هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (معادل یک میلیون و ۲۸۸ هزار TEU ) ۱۶ درصد افزایش داشته است. در ضمن با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری بنادر مشخص شد که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در ۶ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان یک میلیون و ۵۳۹ هزار TEU ثبت شده است و مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ کاهش سه درصدی را نشان می‌دهد.
شایان ذکر است؛ بیشترین میزان عملیات کانتینری در بنادر شهید رجایی و لنگه به ترتیب به میزان یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۶ هزار TEU و کمترین میزان مربوط به بنادر نوشهر و گناوه به ترتیب به میزان ۳۸ و یک‌هزار و ۱۴ TEU است.
جابه‌جایی ۹.۵ میلیون مسافر در ۶ ماه
برپایه این گزارش، تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ به میزان ۹.۵ میلیون نفر بوده است که در مقایسه با سال گذشته (۹.۸ میلیون نفر) سه درصد کاهش داشته است.
با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات جابه جایی مسافر مشخص شد که بیشترین میزان عملیات جابه‌جایی مسافر در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ و به میزان ۹.۸ میلیون نفر ثبت شده است که همان‌گونه که اشاره شد مقایسه عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ کاهش سه درصدی داشته است.
بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در بنادر پهل و لافت به ترتیب به میزان ۲.۴ و ۲.۲ میلیون نفر و کمترین مربوط به بنادر سیری و ابوموسی به ترتیب به میزان ۱۸۷ و ۶ هزار و ۸۰۹ نفر است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید