افزایش ۱۳ درصدی جابه‌جایی کالا در بندر جاسک - افق اقتصادی

افزایش ۱۳ درصدی جابه‌جایی کالا در بندر جاسک - افق اقتصادی
دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-07
کد خبر: 304426 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بندر جاسک در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۲۷ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.

افزایش ۱۳ درصدی جابه‌جایی کالا در بندر جاسک

به گزارش بازاربه نقل ازروابط عمومی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد شش ماهه بندر جاسک بندر جاسک افزود: این بندر در شش ماهه نخست امسال با میزان ۲۲۷ هزار و ۶۶۴ تن تخلیه و بارگیری، از افزایش ۱۳ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۷۸ تن مربوط به تخلیه و ۱۷۴ هزار و ۲۸۶ تن نیز مربوط به بارگیری کالاهای غیرنفتی بوده که هر کدام از این شاخص‌ها به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در ادامه از بندر جاسک به عنوان یکی از بنادر مهم شرق استان نام برد و گفت: تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز در این بندر ۱۰ درصد افزایش داشته و در این مدت ۲۱ هزار و ۱۳۸ TEU کانتینر در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شده است.
محمدحسینی تختی با اشاره به نصب و بهره‌برداری از رمپ دوم این بندر، افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر جاسک نقش قابل توجهی در روند توسعه فعالیت‌های این بندر دارد که بر همین اساس، طی ماه‌های اخیر، رکوردهای خوبی در آن به ثبت رسیده است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی ورود کامیون به بندر جاسک، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه نیز ۵۵۶ فروند شناور وارد بندر جاسک شده‌ که این میزان تردد نه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید